گوشی Xiaomi Mi Mix Fold منتشر شد: رقیب ارزان قیمت Galaxy Fold

 شیائومی گوشی Mi Mix Fold را معرفی کرد که اولین گوشی تاشوی این شرکت است. این گوشی دارای طرحی با سبک Galaxy Fold است و دارای یک نمایشگر تاشو نیز هست. شایعات و صحبت های زیادی در خصوص انتشار اولین گوشی تاشوی شیائومی وجود داشتند و این شرکت در نهایت طی یک رویداد پخش زنده از این دستگاه رونمایی کرد.

گوشی Mi Mix Fold

این گوشی تاشوی جدید Mi Mix Fold لقب گرفته و از یک طرح تاشو به سبک Samsung Galaxy Fold در ساخت آن استفاده شده است. این به این معناست که این موبایل در حالت باز شده دارای یک صفحه نمایش اصلی OLED ۸.۰۱ اینچی (وضوح 2480 در 1860، ۶۰ هرتز، HDR10+، دالبی ویژن) است. به علاوه در حالت تا شده، این گوشی دارای یک نمایشگر OLED هم اندازه ی گوشی هوشمند با فرمت ۶.۵۲ اینچ و ۹۰ هرتز (2520x840 و HDR10+) در قسمت بیرونی است. شیائومی همچنین ادعا می کند که صفحه نمایش اصلی می تواند تا یک میلیون دفعه تا شود.

Mi Mix Fold

گوشی تاشوی جدید شیائومی دارای اسنپدراگون 888 SoC، شارژ ۶۷ واتی، به علاوه ی یک باتری ۵۰۲۰ میلی آمپری (به شکل دو باتری 2460 و 2560 میلی آمپری) است. مورد آخر باعث شده که تا به امروز این گوشی دارای بزرگ ترین باتری در میان گوشی های تاشو باشد. این برند چینی ادعا کرده که با سرعت شارژ شدن ۶۷ وات می تواند باتری را در ۳۷ دقیقه شارژ کند.

از نظر قابلیت عکاسی، این گوشی جدید دارای یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی (Samsung HM2)، یک دوربین اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی و یک لنز ۸ مگاپیکسلی است.

Mi Mix Fold

مورد آخر برای اولین بار از فناوری لنز مایع در یک گوشی مهم استفاده کرده است و این امکان را فراهم می کند که گوشی قابلیت های تله فوتو 3X (و زوم دیجیتال 30X) و عکاسی ماکرو را ارائه دهد. به نظر نمی رسد که Mi Mix Fold دارای یک دوربین سلفی روی صفحه نمایش اصلی باشد اما بریدگی روی صفحه نمایش گوشی، یک دوربین ۲۰ مگاپیکسلی را ارائه می دهد.

این تجربه ی دوربین همچنین توسط یک تراشه ی پردازش سیگنال تصویر Surge C1 داخلی Xiaomi تقویت می شود. Surge C1 ISP روی بهبود عملکرد در نور کم، فوکوس خودکار، نوردهی خودکار و قابلیت تعادل خودکار سفید تمرکز دارد.

این برند چینی همچنین با استفاده از قابلیت Three finger swipe، حالت رایانه ی شخصی را ارائه می دهد و یک UI با سبک دسکتاپ و چندین اپلیکیشن ویندوز را فراهم می کند. هنوز مشخص نیست که آیا این ویژگی (همانطور که در حالت Samsung Dex دیدیم) با نمایشگر خارجی کار می کند یا نه.

از دیگر ویژگی های این گوشی می توان به بلندگوهای استریوی چهارگانه، گوریلا گلس 5 در عقب و اسکنر جانبی اثر انگشت اشاره کرد. ممکن است عجیب به نظر برسد اما این گوشی تاشو به جای اندروید ۱۱ مجهز به MIUI 12 اندروید ۱۰ است.

نمایندگان این شرکت قبلا اظهار کردند که Mi Mix Fold مختص بازار چین است اما آیا ممکن است که در سال ۲۰۲۱ این گوشی وارد بازار جهانی شود؟ متاسفانه یکی از نمایندگان شیائومی پس از انتشار این داستان، به Android Authority اعلام کرد که "این گوشی به بازار جهانی نخواهد آمد". اگر می خواهید در مورد موبایل شیائومی اطلاعات بیشتری بدست بیاورید با کارشناسان بروز کالا تماس بگیرید و در فروشگاه ما قیمت این موبایل ها را بررسی کنید.