معرفی 15 بازی اندرویدی جدید به سبک اکشن، مسابقه ای، استراتژیک (معمایی)

.آیا به بازی اندرویدی علاقه مند هستید؟ در سال های اخیر، بازی های مخصوص گوشی های همراه، پیشرفت روز افزونی نشان داده اند و هر ماه بازی های جدید متعددی منتشر می شوند. افزایش تعداد بازی ‌ها باعث شده است که انتخاب یک بازی اندرویدی جدید در فروشگاه گوگل پلی به امری مشکل تبدیل شود.
از این رو، برای انتخاب راحت تر، 15 مورد از بهترین بازی های اندرویدی جدید به سبک ماجراجویی، اکشن، مسابقه ای و ...  را در ادامه گرد آوردی کرده ایم.

بهترین بازی های جدید اندرویدی

1.    Dauntless (دانتلس)
2.    Total War: Warhammer  (جنگ تمام ‌عیار: وارهمر)
3.    Plants vs. Zombies 3 (گیاهان در مقابل زامبی ‌ها)
4.    The Witcher: Monster Slayer
5.    Summoners War: Chronicles
6.    NieR Re[in]carnation
7.    Pokémon Unite
8.    Warhammer: Odyssey
9.    Apex Legends   (ایپکس لجندز)
10.    Pokémon Sleep    (پوکمون اسلیپ)
11.    H1Z1
12.    Project Cars GO (پروجکت کارز گو)
13.    Diablo Immortal (دیابلو جاویدان) 
14.    Path of Exile Mobile
15.    Final Fantasy VII: The First Soldier   (فاینال فانتزی 7: سولجر نخست)

 بازی اندرویدی

1.    دانتلس (Dauntless)

 دانتلس، یک بازی اکشن نقش آفرینی (RPG) رایگان است که در حال حاضر برای رایانه های شخصی، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ در دسترس است. بنابر گفته توسعه دهنده (دولوپر) این بازی، نسخه گوشی موبایل این بازی در حال حاضر در مرحله کانسپت اولیه است و زمان مشخصی برای عرضه آن تایید نشده است.
در این بازی، شما در نقش یک قاتل نمایان می شوید و ماموریت شما این است که هیولاهایی را که به عنوان غول شناخته می شوند را از پا بیندازید. شما می توانید این گیم را به صورت انفرادی یا به صورت گروهی (همراه با سه قاتل دیگر) بازی کنید. با هر بار برنده شدن، شما تجهیزات جدیدی برای ساخت سلاح به دست می آورید که می توانید به کمک آن ها، هیولاهای ترسناک تری را نیز از پا بیندازید. 
بازی دانتلس اندرویدی (همچون نسخه های کنسولی و پی سی آن) احتمالاً به صورت رایگان دانلود می شود و برای بازی به اتصال ثابت اینترنت نیاز خواهید داشت.

2. جنگ تمام ‌عیار: وارهمر (Total War Battles: Warhammer)

بازی های اندرویدی- با سبک استراتژی هم ‌زمان (RTS)- قبلا بسیار ضعیف بوده اند، اما این بازی اندرویدی که به زودی عرضه می شود، حاصل یکی از بزرگترین فرانشیزها در آر تی اس: جنگ تمام ‌عیار است. این نسخه (همانند آخرین نسخه های منتشر شده ی پی سی)، بر مبنای جهان وارهمر است، بنابراین انتظار دیدن کوتوله ها، اسکاون و .... را در این بازی داشته باشید.

شایان ذکر است که اگرچه این گیم، مطابق با یونیورس است، اما توسط شرکت کریتیو اسمبلی توسعه نیافته است. در عوض، دولوپر فصلی موبایل یعنی نت ‌ایز پیشگام این تلاش هاست و باید بهینه سازی بهتری برای دستگاه های تلفن همراه ارائه دهد به طوریکه برخی عناصر بحث برانگیز را شامل شود. ما هنوز چیز زیادی پیرامون این مورد نمی دانیم، اما وب سایت رسمی چنین اعلام کرده است که تست بتای این گیم به زودی انجام می شود.

 بازی اندرویدی

3.  گیاهان در مقابل زامبی ‌ها (Plants vs. Zombies)

یک بازی جدید اندرویدی از سری بازی های گیاهان در مقابل زامبی ‌ها به بازار عرضه شده است که 3 Plants vs. Zombies نامیده می شود و پیش از این، در مناطق خاصی از جهان در مرحله سافت لانچ بوده است. (در واقع، مرحله «سافت لانچ» در روند توسعه اپلیکیشن ها بدین صورت است که سازنده، ابتدا محصولش را در منطقه های محدودتری منتشر کرده و بعد از مدتی به عرضه جهانی می رساند). حالت این عنوان- برخلاف عناوین قبلی- پرتره است تا بتواند بازی را برای تلفن همراه مناسب تر سازد.

اگر قبلا در مورد بازی گیاهان در مقابل زامبی ‌ها، چیزی به گوشتان نخورده است بهتر است بدانید که این یک گیم اکشن- استراتژیک است که در آن شما با ارتش گیاهان خود، با زامبی های بزرگ و ترسناکی که هرکدام از آن ها توانایی تهاجمی یا دفاعی منحصر به فردی دارند مبارزه می کنید. اگرچه در گیاهان علیه زامبی های 3 سازنده، برخلاف گذشته (که بیشتر از گرافیک نمادین دو بعدی استفاده می شد) به سراغ گرافیک سه بعدی رفته و رنگ آمیزی کاراکترها و مدل سازی ‌ها به زیبایی شماره ‌های پیشین نیست، اما هنوز هم این بازی، زیبایی کلی خود را حفظ کرده است.

در مورد زمان رسمی عرضه این بازی هنوز هیچ صحبتی به میان نیامده است، اما دانلود آن به صورت رایگان خواهد بود.

4. The Witcher: Monster Slaye

سری فان و محبوب ویچر در اوایل سال جاری با نمایش نتفلیکس مورد توجه قرار گرفت و اکنون زمان یک بازی کاملاً جدید اندرویدی برای گوشی های تلفن همراه فرا رسیده است. این عنوان، توسط اسپوکو در حال توسعه است که سی‌ دی پروجکت دو سال پیش آن را به طور خاص برای اجرا بر روی یک بازی جدید در گوشی های موبایل خریداری کرده بود.

این بازی شما را در نقش ویچر اولیه (صدها سال قبل از گرالت از ریویا (Geralt of Rivia)) برای سفر به دنیای واقعی شکار هیولاها قرار می دهد.این بازی شباهت زیادی به آثاری چون پوکمون گو (Pokemon Go) دارد. کیفیت تصاویر این بازی در حد نسخه های کنسولی می باشد و یک سیستم ساخت قوی برای ساخت تله ها و ... دارد. هم اکنون تاریخ دقیقی برای انتشار این گیم ارائه نشده است اما در روزهای آتی مشخص می شود. 

 بازی اندرویدی

5.  Summoners War: Chronicles

این گیم، یکی از اولین بازی های گوشی های موبایل بود که به محبوبیت زیادی دست یافت. این بازی اندرویدی و آی او اس در حال عرضه، این امکان را فراهم آورد که هیجان را به روشی کاملاً جدید تجربه کنید. حتی اگر گیمری مدت ها به بازی های دیگری روی آورده باشد، این بازی هنوز هم به عنوان نسل اول بازی های مخصوص گوشی های موبایل، در ذهن او جایگاه ویژه ای خواهد داشت.

سبک این بازی، MMORPG ریل- تایم است که 70 سال قبل از وقایع بازی اصلی اتفاق می افتد و در آن، پلیرها می توانند تیم هایی با سه شخصیت را انتخاب کنند که هر کدام از این شخصیت ها می توانند سه هیولا را احضار کنند. این ارتش های احضار شده با کمک سایر گیمرهایی از سراسر جهان، ریاست بازی را برعهده می گیرند. 
این فقط اولین بازی از سری بازی های شرکت Com2Us برای گسترش جهانی این گیم است، بنابراین انتظار می رود که به زودی شاهد بازی های بیشتری باشید. تاریخ اکران این گیم، ژوئن 2021 در نظر گرفته شده است.

 بازی اندرویدی

6.  NieR Re[in]carnation

بازی های جدید گوشی های موبایل که به صورت کنسولی یا پی سی ارائه می شوند، اغلب نسخه های مبهمی هستند که مرز بین بازی و دستگاه های اسپات را در هم می کشند، اما این بازی به دنبال جلب این روند است. اگرچه این گیم، توسط یک دولوپر متمرکز بر گوشی های موبایل توسعه یافته است، اما درست مانند عناوین محبوب نیئا اتوماتا است و پیش درامد آن NieR می باشد که توسط یوسوکه سایتو و به کارگردانی تارو یوکو تولید خواهد شد. این دو اظهار داشتند که این بازی، همانند سایر بازی های تلفن هوشمند نیست و هدف آن ماورای این هاست- نه صرفا سودآوری. این یک بازی خوب است و به نظر می رسد که بیشتر مربوط به ماجراجویی و اکتشاف است تا اکشن. این بازی در فوریه 2021 در ژاپن منتشر شد، اما در مورد جزئیات زمان انتشار آن در سراسر جهان، اطلاعاتی در دست نیست.

Pokémon Unite .7

یکی از آخرین چیزهایی که فان های گیم، در 24 ژوئن از  Pokémon Presentsانتظار داشتند، بازی مخصوص گوشی موبایل Pokémon MOBA (پوکمون موبا) بود، اما آن ها خواسته خود را در بازی Pokémon Unite یافتند. این بازی به شما امکان می دهد که برخی از پوکمون های مورد علاقه خود را در یک نبرد 5 به 5 به صورت مستقیم کنترل کنید.

فرمول استاندارد MOBA (میدان جنگ آنلاین چند نفره) تا حدودی برای پوکمون ها آپدیت شده است. به هنگام شروع بازی، با دستگیری پوکمون های وحشی و انداختن آن ها در محل های خاصی امتیاز دریافت می کنید. در این گیم به جای سه لن، دو لن وجود دارد و برجکی دیده نمی شود، اما جدا از آن این بازی بسیار شبیه MOBAS محبوب، مانند لیگ افسانه ‌ها (League of Legends) یا دوتا ۲ (2Dota) است.

این بازی توسط تیم تنسنت در استودیوی Timi در حال کار است (که قبلاً روی دو مورد از محبوب ترین بازی های اندرویدی از جمله پابجی و COD کار کرده بودند). هنوز تاریخ انتشار این بازی در دست نیست، اما به زودی اطلاعات بیشتری در مورد آن به گوش می خود.

 بازی اندرویدی

8.  Warhammer: Odyssey 

طرفداران بازی جنگ تمام ‌عیار Warhammer Age of Sigmar به زودی از دانلود نسخه اندرویدی این بازی در گوشی همراه خود هیجان زده خواهند شد. بازی Old World به سبک MMORPG (نقش آفرینی آنلاین چند نفره گسترده) به پلیرها اجازه می دهد که از نمادین ترین مکان های معروف وارهمر استفاده کنند.
این بازی در مراحل اولیه توسعه آن قرار دارد، اما می توانید در وب سایت رسمی آن ثبت نام کنید تا از آخرین اخبار مربوط به آن مطلع شوید.

9. ایپکس لجندز (Apex Legends)

اگرچه اخبار چندانی در رابطه با نسخه اندرویدی بازی ایپکس لجندز در دست نیست، اما به طور حتم می دانیم که عنوان محبوب و پرطرفدار بتل رویال رسپاون اینترتینمنت به زودی وارد دستگاه های تلفن همراه می شود. توسعه دهندگان این بازی اندکی پس از انتشار آن، تأیید کردند که نسخه اندرویدی این گیم در دست ساخت است.
متأسفانه، از آن زمان تاکنون اطلاعات کمی در مورد این بازی به گوش خورده است. در آینده نزدیک ممکن است در مورد زمان معرفی نسخه اندرویدی (مخصوص موبایل) این گیم اطلاعات بیشتری بشنویم، اما زمان دقیق انتشار این بازی مشخص نیست. حتی ممکن است عنوان بزرگ دیگری چون بازی ویدیویی بتل رویال موبایل (mobile battle royale) برای رقابت با بازی ویدیویی هم سبک آن موبایل یعنی پابجی (PUBG Mobile) و فورتنایت (Fortnite) به عرصه آید.

 بازی اندرویدی

10. پوکمون اسلیپ (Pokémon Sleep)

اگرچه پوکمون اسلیپ دومین عنوان پوکمون در این لیست از بازی های اندرویدی است که به زودی به عرصه می رسند، اما خیلی زودتر از سایرین آنونس شده است. پوکمون اسلیپ اولین بار در ماه مه سال 2019 آنونس شد- اگرچه از آن زمان تاکنون اطلاعات کمی از آن انتشار شده است. هنوز هم، بازی های جدیدی که در فرانشیز پوکمون هستند همیشه مورد توجه قرار دارند و این یک رویکرد کاملاً منحصر به فرد است. پوکمون اسلیپ به جای اینکه فعالانه برای دستگیری "همه عوامل" تلاش کند، با ردیابی الگوی خواب، "آن را به یک سرگرمی" تبدیل کرده است. جزئیات عملکرد این بازی کاملاً مشخص نیست، اما آنچه می دانیم این است که حتی با قدم برداشتن در فضای پوکمون گو نیز سرگرم خواهید شد. اطلاعات بیشتر از جزئیات این بازی در سال 2021 ارائه می شود. 

11. H1Z1 

H1Z1 همانند بازی های ویدیویی پابجی (PUBG) و فورتنایت (Fortnite)، یک بازی بتل رویال است. در این بازی شما به همراه 150 پلیر دیگر از هواپیما بیرون می پرید و پس از پا گذاشتن روی زمین، دنبال اسلحه، مهمات و سایر وسایل می گردید. پس از آن، حمله ها شروع می شود و تا آنجا که ممکن است شخصیت های منفی بازی را از بین می برید. در نهایت، آخرین نفری که جان سالم از این بازی به در می برد پیروز میدان اعلام می شود. 

در طول این بازی، پلی زون تنگ تر و تنگ تر می شود و پلیرها را به یکدیگر نزدیک تر می کند. در این بازی نیز درست مثل پابجی، وسایل نقلیه در دسترس هستند تا سریع تر بتوانید از مکانی به مکان دیگر بروید. می توانید این بازی را به صورت انفرادی یا به همراه یک یا چهار پلیر دیگر انجام دهید.

 H1Z1به اندازه پابجی و فورتنایت محبوب نیست، اما هنوز هم میلیون ها فان دارد. این بازی رایگان است و در پلی استیشن 4 (ps4) و پی سی موجود است. شرکت سازنده این بازی اظهار داشته است که نسخه مخصوص موبایل این گیم در دست کار است، اما جزئیاتی درباره زمان عرضه آن در دست نیست. به محض کسب اطلاعات بیشتر، لیست حاضر به روزرسانی می شود.

12. پروجکت کارز گو (Project CARS GO)

پروجکت کارز گو، یک بازی مسابقه‌ ای محبوب است که در ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و پی سی موجود است و اکنون قرار است یک اسپین آف از این بازی برای دستگاه‌ های موبایل عرضه شود. این پروژه که پروجکت کارز گو نامیده می شود، مانند بسیاری از نسخه های پی سی و کنسول، دارای انبوهی از اتومبیل های عجیب و غریب و تعداد زیادی گزینه شخصی سازی خواهد بود.

نسخه مخصوص گوشی موبایل بازی پروجکت کارز- که تجربه یک مسابقه مطمئن را در اختیار شما قرار می دهد- در راه است. این بازی تاکنون بیش از دو میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است و یکی از بهترین گیم ها، در نوع خود است.

گیم ویل (Gamevil) و اسلایتلی مد استودیوز (Slightly Mad Studios) در حال کار روی این بازی هستند، اما در مورد تاریخ انتشار دقیق این گیم خبری در دست نیست. رئیس استودیوی اسلایتلی مد استودیوز، آقای اییان بل (Ian Bell) در رابطه با این بازی گفت: قبلا گیمرهای مسابقات ماشین سواری "خیلی زود پدال گاز و لاستیک ماشین ها را از بین می بردند"، که باعث می شد فورا گیم اوور شوند ولی با به عرصه آمدن بازی پروجکت کارز گو این مشکل برطرف می شود و این گیم در لیست بهترین بازی های اندرویدی پر سود قرار می گیرد.

 بازی اندرویدی

13. دیابلو جاویدان (Diablo Immortal)

بلیزارد انترتینمنت، در نوامبر 2018، اعلام کرد که در حال کار بر روی دومین بازی اندرویدی خود یعنی دیابلو جاویدان است. بهتر است بدانید که شما در این بازی با یک عنوان جدید طرف هستید، نه یک پورت از بازی ‌های دیابلوی پی سی یا کنسولی قبل.

استوری لاین یا به عبارتی خط داستانی این بازی بین وقایع دیابلوی 2 و 3 اتفاق می افتد. در این گیم اعتقاد بر این است که Archangel Tyrael  مرده است، در حالی که Worldstone تخریب و به قطعات مختلفی خرد شده است. تکه های Worldstone  منبع موجودات شیطانی جدید و باستانی هستند که می خواهند از قدرت سنگ برای تصرف زمین استفاده کنند.

این بازی به شما این امکان را می دهد که از بین ۶ کلاس سری دیابلو (Barbarian, Demon Hunter, Monk Necromancer, Crusader and Wizard)، (Barbar که هرکدام دارای حداقل 12 مهارت هستند، یکی را انتخاب کنید. با این گیم شما قادر خواهید بود که در 9 منطقه خارج از جایگاه خود کاوش کرده و بجنگید. همچنین در این بازی موجودات جدیدی وجود دارند که هرگز در عناوین دیابلو دیده نشده اند. این بازی در حال حاضر در فروشگاه پلی استور مطرح شده و تست آلفای آن انجام گرفته است و در کمال تعجب، طرفداران و مطبوعات، واکنش مثبتی به آن نشان داده اند. پس به زودی منتظر شنیدن خبر تاریخ رسمی انتشار آن باشید.

14.  Path of Exile Mobile

Path of Exile  اولین بار در سال 2013 منتشر شد، اما به روزرسانی های مداوم و توجه توسعه دهنده آن یعنی گریندینگ گیر گیمز باعث شد که این بازی بعد از گذشت سال ها همچنان در جریان و محبوب باشد و هم اکنون نسخه اندروید آن در راه است.

در تریلر رسمی فوق، مشخص شده است که این بازی در حال توسعه است. این شرکت به‌ خوبی توانسته است که مخاطبان اصلی ترین رقیب خود یعنی بازی اندرویدی دیابلو جاویدان را به خود سرگرم کند. بدان معنی که عناصر اصلی گیم پلی دست نخورده باقی مانده اند. با این وجود، بی دلیل نیست که توسعه دهندگان به استودیوهای با تجربه ای که بازی های اندرویدی بیشتری دارند، اعتماد بیشتری می کنند. انتظار این می رود که بازی Path of Exile Mobile یک دوره طولانی و پر پیچ و خمی از توسعه را پشت سر بگذارد.

این بازی در حال حاضر، در مرحله آزمایشی خود قرار دارد، بنابراین تاریخ رسمی انتشار آن مشخص نیست. پس منتظر اخبار بیشتری در مورد آن باشید.

 بازی اندرویدی

15. فاینال فانتزی ۷: سولجر نخست (Final Fantasy VII: The First Soldier)

آیا همواره می خواستید که در مجموعه ی بزرگ بتل رویال که در دنیای فاینال فانتزی ۷ قرار دارد، باشید؟ پس این بازی اندرویدی ساخت شرکت Square Enix که به زودی پا به عرصه می گذارد را حتما امتحان کنید.

این شوتر- که 30 سال قبل از وقایع بازی اصلی تنظیم شده است- شما را در نقش سربازی قرار می دهد که در مکان های نمادین بازی با آن مبارزه می کنید. در این نقش شما فراتر از تیراندازی، به توانایی های جادویی متعددی همچون محافظت از خود، جان گیری دوباره و حتی احضار دسترسی پیدا می کنید.

انتظار این می رود که در سال 2021 شاهد نسخه اندرویدی و آی او اس این بازی باشیم. علاقه مندان می توانند بازی Final Fantasy VII Ever Crisis  را نیز بررسی کنند، که در واقع یک نسخه جدید بازسازی شده ی اندرویدی، از تقسیم بازی اصلی به قسمت هایی مانند Final Fantasy VII Remake است. لازم به ذکر است که اپیزود اول تا سال 2022 پا به عرصه نخواهد گذاشت و از اپیزودهای بعدی هم خبری نیست.

سخن پایانی:

موارد ذکر شده، بهترین بازی های اندرویدی هستند که به زودی عرضه می گردند و بهتر است آخرین اخبار مرتبط با آن ها را دنبال کنید. هرچند که مطمئنا بسیاری از عناوین جالب دیگر، همین امسال رونمایی می شوند.