بهترین برندهای جهانی و ایرانی تلویزیون موجود در بازار در سال 2021


فرقی نمی کند که وقت ارتقای تلویزیون تان رسیده یا اینکه ریموت کنترل را به صفحه تلویزیون قدیمی سونی خودتان کوبیده اید، در هر حال، خرید تلویزیون جدید می تواند تجربه مضطرب کننده و دشواری باشد. از آنجایی که طیف گسترده ای از امکانات پیچیده مثل رزولوشن، سایز و نوع برند در مورد تلویزیون ها وجود دارد، موارد بسیاری را قبل از کشیدن کارت و خرید تلویزین باید مد نظر قرار دهید. گذشته از این حرف ها، متوسط آمریکایی ها روزانه بیش از ۵ ساعت تلویزیون تماشا می کنند.

ما بر این اساس، راهنمایی را در مورد بهترین برندهای تلویزیون در سال ۲۰۲۱ (از گذشته و حال) تدارک دیده ایم تا وقتی زمان ارتقای تلویزیون تان رسید، بدانید که جستجوی خود را از کجا شروع کنید.

در یک نگاه

 امضای برند   گروه     برند
OLED  رده بالا     سامسونگ
OLED  رده بالا     ال جی
پردازشگر X1 EXTRME      رده بالا  سونی
نقاط کوانتومی   رده بالا   VIZIO
قیمت تلویزیون  جدید ودر حال رشد  TCL
تنوع  جدید ودر حال رشد  هایسنس
برتری پنل جدید ودر حال رشد   پاناسونیک

  


   
                                 
    
برندهای مهم و جهانی تلویزیون

مواردی که در زیر به آنها اشاره می کنیم کله گنده های بازار تلویزیون هستند. برندهایی که همه جا بخش اعظم قفسه های لوازم دیجیتال را اشغال می کنند.

تلویزیون

سامسونگ 

سامسونگ ساخت کره جنوبی، عملا پیشگام و سر دسته بازار جهانی تلویزیون است، پیشتاز رقبایی مثل ال جی و سونی و با اختلاف زیاد در فروش کل. این اختلاف تا حدی ناشی از اندازه شرکت است (سامسونگ در فهرست فورچون ۵۰۰ منتشر شده در سال ۲۰۲۰ در رده نوزدهم قرار گرفت که آن را پس از اپل در مقام دومین کمپانی الکترونیک ارزشمند دنیا جای می دهد)، اما عمدتا به این دلیل است که سامسونگ تلویزیون های خیلی خوبی با تمرکز بر روی قابلیت دسترسی تولید می کند.

سیستم عامل: Tizen/Eden 2.0

از نظر فنی، این تلویزیون، تلویزیون هوشمند سامسونگ با پشتیبانی سیستم عامل تایزن نامیده می شود اما اجازه دهید فقط با عبارت تایزن پیش برویم. جدیدترین تلویزیون های سامسونگ مثل به روزترین ساعت های هوشمند این برند، با یک رابط کاربری پشتیبانی شده توسط سیستم عامل تایزن به نام Eden 2.0  کار می کنند. مثل تایزن، ما برای شفافیت بیشتر آن را اجزای سازنده رابط کاربری می نامیم.

مشابه سیستم عامل  WebOS در ال جی، تایزن تمام اپلیکیشن ها را در یک ردیف در امتداد قسمت پایین اسمارت هاب (یا هوم اسکرین) قرار می دهد. اسمارت هاب تمام اپلیکیشن های محبوب را دارد که قسمتی از کتابخانه اپ ۲ هزار تایی آن است. همچنین اسمارت هاب دارای یک ویژگی شسته رفته و معرکه دیگر نیز هست، به این صورت که با انتخاب یک اپ توسط شما فعال شده و زیر گروه های محبوب شما را برای آن اپ نمایش می دهد مثلا شوهای نتفلیکس یا پلی لیست های اسپاتیفای.

سامسونگ در LCD های خودش از تکنولوژی  QLED استفاده می کند که در آن، نقاط کوانتومی با تولید نور دقیق تر و با غلظت بیشتر نسبت به لامپ های LED، عملکرد دستگاه را ارتقا می دهند.

شاید قابل توجه ترین نکته این باشد که چطور تایزن با خانواده اپ سامسونگ شامل اسمارت تینگز، اسمارت کانکت و اسمارت ویو کار می کند. شما می توانید با استفاده از این اپ ها محتوای گوشی خود را (حتی آیفون ها) روی تلویزیون آینه کنید یا محتوای پخش شده از تلویزیون را مستقیما به داخل گوشی خود بفرستید (فقط در گوشی های سامسونگ). اگر در منزل، دیوایس های هوشمند دیگری هم دارید که با این تکنولوژی سازگاری دارند می توانید از تلویزیون به عنوان مرکز کنترل این دیوایس ها استفاده کنید.

همچنین مدل های جدیدتر سامسونگ (QLED و دیگر مدل های جدیدتر) امکانات جالبی از جمله موارد زیر را ارائه می دهند. مثلا باز کردن لاگین اپلیکیشن ها از طریق گوشی برای صرفه جویی در زمان و وان کانکت باکس سامسونگ که برای کوتاه کردن و منظم کردن کابل ها و سیم های به هم ریخته در پشت تلویزیون ساخته شده است (همچنین برای داشتن یک تلویزیون دیواری تمیزتر).

نقطه مثبت: QLED 

سامسونگ تاکنون از تولید نمایشگرهای OLED  مثل نمایشگرهای  OLED ال جی خودداری کرده است. بنابراین به جای توافق کردن با ال جی برای استفاده از پنل های این شرکت،  QLED یعنی تکنولوژی  LCD خودش را برند کرد. برای اطلاع پیدا کردن از جزییات تفاوت  بین QLED  و OLED، می توانید مقایسه  ای که ما در مورد این دو تکنولوژی به عمل آورده ایم را بررسی کنید. اما مفهوم کلی آن این است: در تکنولوژی  QLED از نقطه های کوانتومی برای تولید نور دقیق تری نسبت به لامپ های  LED استفاده می شود، با این تکنولوژی، عملکرد دستگاه مستقل از لامپ های  LED ارتقا پیدا می کند.

در عمل، تلویزیون های  QLED نسبت به تلویزیون های ارزان تر LCD روشن تر هستند و بر خلاف تلویزیون های  OLED می توانند با هزینه کمتری داخل نمایشگرهای بزرگ (۱۰۰ اینچ و بالاتر) به کار بروند.محض اطلاع شما، سامسونگ در حال حاضر در حال کار ر روی تکنولوژی هیبرید  OLED در ترکیب با نقاط کوانتومی است. اگر چه که ثمره و نتیجه این ترکیب را فعلا تا یک مدت طولانی نخواهیم دید.

تلویزیون

ال جی

دیگر کمپانی کره جنوبی یعنی ال جی ممکن است از نظر اندازه به بزرگی سامسونگ نباشد، اما وقتی صحبت سر بهترین و با کیفیت ترین عملکرد تصویر باشد، به خاطر تکنولوژی نمایشگر   OLED آن، رقبای خیلی کمی دارد.

سیستم عامل: WebOS

سیستم عامل WebOS  که در حال حاضر نسخه پنجم آن یعنی  WebOS 5.0 در دست بهره برداری است خیلی شبیه به تایزن سامسونگ کار می کند. به این صورت که مثل تایزن، اپ ها را به صورت افقی در پایین صفحه نمایشگر مرتب می کند، البته با کمی تزیینات اضافه. ال جی دارای یک کنترل حرکتی جادویی است که به طور مرسوم و با کمک دکمه های جهت یابی نیز کار می کند، به این صورت که می توانید با انگشت روی ریموت اشاره کرده و با کمک دکمه های جهت یابی، نشانگر را روی صفحه نمایش حرکت دهید.

سیستم عامل  WebOS مثل تایزن به کاربران امکان می دهد که با استفاده از تکنولوژی میراکست اسکرین شیر کنند. هر چند که این قابلیت به دیوایس های اندروید و کامپیوترهای ویندوز محدود می شود.  در جدیدترین به روز رسانی، قابلیت VR  به  WebOS اضافه شده است که برای دیدن تصاویر و ویدیوهای ۳۶۰ درجه استفاده می شود.

نقطه مثبت: OLED

تکنولوژی  OLED یا LED  ارگانیک، مهمترین و برترین تکنولوژی روز برای نمایشگرهاست. پنل های  OLED قادر هستند به سطوح رنگ سیاه کامل برسند که قبل از این هرگز در تکنولوژی دیگری قابل دسترس نبوده است، به همراه کنتراست خیلی بهتر و به این دلیل که در این تلویزیون ها، پیکسل ها خودشان نور افشانی می کنند، تلویزیون های  OLED نسبت به دیگر انواع نمایشگرها زمان پاسخ گویی سریع تر و تاخیر کمتری دارند. برای دیدن تفاوت بین OLEDها و LCDهای معمولی قدیمی تر، به مقایسه سر به سری تهیه شده نگاهی بیندازید.

تلویزیون

سونی

سونی به عنوان بزرگترین تولید کننده تلویزیون های ژاپنی در آمریکا (با عذرخواهی از پاناسونیک، توشیبا و JVC) به اندازه ال جی یا سامسونگ، تکنولوژی اختصاصی به بازار عرضه نمی کند، اما تمام تکنولوژی که برای تولید تلویزیون های با ابهت و فوق العاده لازم است را در اختیار دارد.

سیستم عامل: اندروید تی وی

نسخه های اندروید تی وی که روی خیلی از دیوایس های دیگر مثل فایر تی وی فمیلی آمازون اجرا می شوند، به جذابیت و گیرایی      WebOS  نیستند اما معمولا از آن قوی ترند. هوم اسکرین اندروید تی وی بر خلاف WebOS  و تایزن، پر از اپلیکیشن و پیشنهاد است و حتی می توانید برای دیدن موارد بیشتر روی صفحه اسکرول کنید.

سونی به غیر از ال جی، تنها کمپانی است که تلویزیون های  OLED ارائه می کند.

به علاوه این برند، دارای پشتیبان داخلی برای گوگل اسیستنت (از طریق یک میکروفون در داخل کنترل یا در گوشی شما) و کروم کست (برای ویدیوها و فایل های صوتی) می باشد. همچنین، گوگل اسمارت لاک مثل سیستم عامل تایزن می تواند لاگین ها را از دستگاه مویابل شما به تلویزیون سینک (همگام سازی) کند.

و علاوه بر همه اینها، می توانید اپلیکیشن لاجیتک هارمونی را دانلود کنید تا بتوانید دیوایس های خانگی هوشمند خود را از روی کاناپه کنترل کنید. تنها گله ما از اندروید تی وی این است که گاهی اوقات اجرا و پیاده سازی آن بدون پاسخ و آهسته به نظر می رسد.  

نقطه مثبت: پردازنده Ultimate  X1

سونی در حال حاضر یکی از معدود شرکت هایی است که تلویزیون های OLED  را عرضه می کند (به لطف معامله با ال جی و اجازه دادن به سونی برای ساختن تلویزیون با استفاده از پنل های ال جی). گل سر سبد تلویزیون های سونی یعنی سری براویا به خاطر داشتن پردازنده جدید Ultimate  X1، بهترین کنتراست هایی که تا به حال دیده اید را ارائه می دهد.

تلویزیون

تلویزیون های Vizio

شرکت Vizio  در بین برندهای گروه "رده بالا" مقرون به صرفه ترین تلویزیون ها را ارائه می دهد. قیمت پایین این تلویزیون ها را نشانه کیفیت پایین تر آنها تلقی نکنید. با این حال، برنامه و اهداف ۲۰۲۰ شرکت Vizio  شامل این موارد می باشد: پنل های  OLED تازه تولید شده، به همراه طرح هایی با حاشیه های بسیار باریک، پنل های با پشتیبانی دالبی ویژن و  HDR و فناوری لوکال دیمینگ خیلی قوی برای کنتراست عالی.

سیستم عامل: اسمارت کست

تا قبل از سال ۲۰۱۷، تمام تلویزیون های هوشمند Vizio  سیستم عاملی را اجرا می کردند که نیاز بود کاربران اپلیکیشنی را بر روی گوشی هوشمند یا تبلت خود دانلود کرده و از آن برای پخش هر گونه محتوایی روی صفحه تلویزیون استفاده نمایند. به طور خلاصه می توان گفت که آنها برای آینه کردن طراحی شده بودند. در حال حاضر این شرکت با بیشتر سرویس های استریمینگ پیشتاز یعنی آمازون پرایم ویدئو، نتفلیکس و غیره در مورد بارگذاری مستقیم از آنها برای راه اندازی پلتفرم تلویزیون هوشمند خود کم و بیش به توافق رسیده است، با این حال در تلویزیون هایی که از این خدمات جدید عقب مانده اند هنوز باید محتوا از یک دیوایس همراه به تلویزیون استریم شود.

نقطه مثبت: کوانتوم

شرکت Vizio  همانند سامسونگ در زمینه پنل های تغذیه شده با نقاط کوانتومی، قدرتمند است. ترکیب تولیدات Vizio  در سال ۲۰۲۰ مشتمل بر این موارد می باشد: بهبود سطح روشنایی و به طور مشابه بهبود قابلیت های نوردهی محلی در بعضی از نمایشگرها با به کارگیری تا ۲۴۰ منطقه نوردهی انفرادی در بعضی از نمایشگرها و این شرکت در سال ۲۰۲۰ یک گام از این هم فراتر خواهد رفت.

محض اطلاع باید گفت که تلویزیون های ۲۰۲۰ شرکت  Vizio کنترل صدا را هم از طریق الکسا و گوگل اسیستنت پشتیبانی می کنند. گوگل اسیستنت یک مقداری قویتر است، چون می تواند از طریق اپلیکیشن ها برنامه ها را جستجو کند و الکسا در این زمینه کمی محدودتر است (آنها مثل روکو دارای جستجوی متنی جهانی هستند).

و اما با توجه به تمام آنچه گفته شد، جاه طلبی های این کمپانی آمریکایی برای برنامه های سال ۲۰۲۰ پر رنگ و برجسته است، بهبود در روشنایی تلویزیون ها و پشتیبانی فرمت های چندگانه HDR، تکنولوژی دالبی اتم و HDMI 2.1 پلاس، گیمرها از خبر Vizio  مبنی بر آپدیت رایگان فریمور در مدل های ۲۰۲۱ خوشحال خواهند شد، که سازگاری با تکنولوژی فری سینک AMD  را امکان پذیر کرده و باعث می شود در هنگام استفاده از این تکنولوژی با کنسول ها و PCهای همجور گیمینگ، گرافیک روان تری داشته باشند.

برندهای در حال رشد و رو به ترقی

برندهایی که در زیر به آنها می پردازیم ممکن است هنوز نام آشنایی نداشته باشند، اما روز به روز در حال رشد و بزرگ شدن هستند و باید منتظر بود که در فقط چند سال دیگر بشنویم که در دسته بندی تلویزیون های "رده بالا" قرار گرفته اند.

تلویزیون

تلویزیون های TCL

تا پنج سال پیش، به سختی می توانستیم TCL  را جزو برندهای مورد توجه و مهم بینندگان کار کشته و حرفه ای تلویزیون به حساب بیاوریم. امروزه این برند با تولید مدل های کارآمد k4 و  HDR و با قیمت های به شدت پایین، در بازار رشد بسیار سریعی پیدا کرده است.

سیستم عامل: روکو

کمپانی  TCL تنها کمپانی سازنده تلویزیون هایی با سیستم عامل روکو نیست. در بین تولید کنندگان تلویزیون، اینسیگنیا، شارپ و هیتاچی هم با سیستم عامل روکو کار می کنند. اما TCL  تاکنون در این زمینه از همه موفق تر بوده است. ما اینجا درDigital Trends عاشق روکو هستیم. از قیمت پایین و مقرون به صرفه روکو اکسپرس بگیر تا پشتیبانی از روکو اولترا K4 تا انتخاب بسیار بالای (بیش از ۵ هزار انتخاب) پلتفرم از بین کانال ها و تا عملکرد جستجوی سریع کراس اپ، همه اینها نشان می دهد که سیستم عاملی بالاتر و بهتر از آن وجود ندارد. رابط کاربری تایزن و WebOS  نسبت به روکو کمی جذاب تر است اما به نظر می رسد که روکو بهتر کار می کند و ساده تر و قابل فهم تر است.

نقطه مثبت: قیمت

اگر بودجه شما کم است ولی در عین حال تمام خاصیت ها و نقاط قوت یک تلویزیون k4 و همچنین HDR  را می خواهید، TCL می تواند یک انتخاب برای شما باشد. این تلویزیون ها مقرون به صرفه و مجهز به آخرین نسخه از سیستم عامل روکو او اس هستند که شامل یک کانال دسترسی دالبی اختصاصی برای نمایش تریلرهای با کیفیت HDR  می باشند.

تلویزیون

هایسنس

شرکت چینی تولید کننده هایسنس در طول سال ها به طور پیوسته در بازار تلویزیون مشغول انجام فعالیت هایی بوده است. که عبارت هستند از گرفتن مجوز نام برند شارپ و خریدن کارخانه این شرکت در آمریکای شمالی به صورت یک جا در سال ۲۰۱۵، خریدن تجارت توشیبا در سال ۲۰۱۷ و تولید تلویزیون تحت هر سه این نا م ها برای بازار ایالات متحده. شارپ بعدها به خاطر کیفیت تولیدات هایسنس از این شرکت شکایت کرد، اما در نهایت طرح دعوی را لغو کرد. هایسنس با بهتر شدن اوضاع و خوابیدن سر و صدا روی ریتم تولید پنل های پر مشتری کوانتوم K4 افتاد.

سیستم عامل: مختلف

هایسنس در نداشتن یک سیستم عامل واحد که مختص به تلویزیون های خودش باشد منحصر به فرد است. بعضی از تلویزیون های ساخت این شرکت مثل سونی از سیستم عامل اندروید تی وی استفاده می کنند، بعضی دیگر از تلویزیون های این شرکت مثل  TCL از روکو او اس استفاده می کنند و برخی دیگر از VIDAA U  استفاده می کنند، یک نرم افزار با ظاهر جذاب که می توانید در مورد آن همینجا چیزهای بیشتری یاد بگیرید.

نقطه مثبت: تنوع

این ممکن است مثل شانه خالی کردن از مسئولیت به نظر برسد، اما هایسنس یک تکنولوژی خاص ندارد و تلویزیون های آن ویژگی خاصی ندارند که بتوان به آنها اشاره کرد و گفت که مثلا "این ویژگی، امضای هایسنس است". اگر چه که این برند، همین الان در حال کار روی این قضیه است. چیزی که هایسنس ارائه می دهد عبارت است از در اختیار قرار دادن انتخاب های وسیع از بین تلویزیون ها که با استفاده از طیف گسترده ای از تکنولوژی ها و سیستم های عامل ، در قیمت های بسیار مناسبی (البته نه لزوما قیمت هایی در حد TCL، اما در هر حال قیمت ها خیلی مناسب هستند) تولید می شوند. اگر بتوانید برای یک تلویزیون رده بالا هزینه کنید، احتمالا لازم نیست هایسنس را در نظر بگیرید، اما با هزینه و قیمت متوسط، گزینه های زیادی در بین تولیدات  TCL هست که ممکن است از آنها خوشتان بیاید.

پاناسونیک

با بیش از نیم قرن درگیری جدی در این صنعت، کمی عجیب است که پاناسونیک را جزء شرکت های در حال رشد به حساب بیاوریم. این شرکت، روزهای بهتری را هم به خود دیده است، مخصوصا وقتی تلویزیون های پلاسما، داغ ترین و پر مشتری ترین محصول بازار و پاناسونیک، پیشتاز تولید کنندگان این محصول بود. اما زمانه تغییر کرده است. با سقوط و تنزل پلاسما، این شرکت رویای آمریکایی خودش را جمع کرد و بازار خودش را به اروپا و آسیا برگرداند، جایی که مشتریان، طرفدار بهترین تلویزیون های  OLED موجود در بازار هستند.

سیستم عامل:صفحه اصلی من

در مقابل غول های صنعت تلویزیون، سیستم عامل تلویزیون هوشمند پاناسونیک کمی ناموفق عمل کرده است. این شرکت در رابطه با عملکرد کلی سیستم عامل خود، به هیچ کدام از موارد موجود در سیستم عامل   WebOS تلویزیون های ال جی، همچنین اندروید تی وی، روکو و حتی تایزن سامسونگ نپرداخته است. این سیستم عامل کار می کند اما بی نهایت ساده و ابتدایی است. قسمت انتخاب اپ  خیلی هم ضعیف نیست. شما در این سیستم عامل، تمام اپلیکیشن های بزرگ مثل نتفلیکس و یوتیوب و بعضی اپ های IPTV  و یک دسته بندی از پیشنهادات جانبی خاص را در اختیار دارید اما برای نیازهای تخصصی تر احتمالا مجبورید از یک دیوایس استریمینگ استفاده کنید، مخصوصا مثلا در مورد هیولای تازه وارد دیسنی که بدون استفاده از دیوایس استریمینگ، خارج از دسترس شما خواهد بود.

نقطه مثبت: برتری پنل

پاناسونیک در صنعت همیشه در حال تغییر تلویزیون که در حال حاضر پیشرفته ترین دستگاه های OLED  k4 را به جهان عرضه می کند، به جز در یک مورد خاص، موجی ایجاد نکرده و تکنولوژی جدیدی را به ارمغان نیاورده است. آن یک مورد عبارت است از کیفیت تصویر. درست مثل قدیم ها، از شفافیت، دقت رنگ، روشنایی و قدرت تلویزیون های پاناسونیک ناامید و ناراضی نخواهید شد. پنل های تلویزیون های این کمپانی از ال جی خریداری می شوند، همانطور که بیشتر تولید کنندگان OLED  در دنیا همین کار را می کنند. اما می توان یک فرق بزرگ را در پردازنده هوشمند  HCX Pro جدید پاناسونیک مشاهده کرد. تلویزیون های ال جی و سونی هم به همان اندازه شگفت انگیز و فوق العاده هستند، اما پاناسونیک استعداد رویایی خودش را دارد که در نهایت می تواند نام خود را به عنوان یکی از تاپ ترین برندهای تلویزیون در دنیا احیا کند.

برندهای قدیمی و منسوخ شده ی تلویزیون

این تلویزیون های نوستالژی را به خاطر دارید؟ این برندها همان تلویزیون هایی هستند که با آنها بزرگ شده ایم. اما آنها دیگر در این صنعت حضور ندارند یا اینکه به موفقیت گذشته نیستند.

تلویزیون

توشیبا

توشیبا در بیشتر قرن بیستم، نام سرآمدی در تولید تلویزیون های ژاپنی بود و اولین تلویزیون ترانزیستوری ژاپنی را در سال ۱۹۵۹ تولید کرد.

چه اتفاقی برای توشیبا افتاد؟

همانطور که در بالا و در قسمت تلویزیون های هایسنس اشاره شد، کمپانی هایسنس در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۱۰ میلیون دلار برای خرید ۹۵ درصد تجارت تلویزیون توشیبا هزینه کرد. علت اصلی شکست این کمپانی به سال ۲۰۱۵ بر می گردد. با این حال، توشیبا بعد از سال ها فروش متزلزل و ضعیف و عوض کردن اولویت بندی شرکت، از تولید تلویزیون برای بازار آمریکا دست کشید.بنابر گزارش ها، این تصمیم بعد از سال ها تلاش برای رقابت در بازار جهانی در حال گسترش گرفته شد. تلاش برای پایین آوردن قیمت ها و هزینه ها و بدون کاستن از کیفیت کالا.

تصمیم برای سرمایه گذاری روی تکنولوژی SED  کانن در اوایل قرن جدید هم بد از کار در آمد. این برای شرکتی که زمانی به عنوان یکی از پیشتازان  CRT یا لامپ پرتوی کاتدی و تولید تلویزیون های نمایش روی صفحه حکمفرمایی می کرد خجالت آور بود. اما توشیبا هنوز هم با تولید دیگر لوازم و سیستم های کنترلی الکترونیکی آرام آرام در حال فعالیت و تلاش است.

تلویزیون های RCA 

زمانی  RCA برجسته ترین استحکامات در توسعه تلویزیون آمریکا بود. اولین طرح آزمایشی تلویزیون را در سال ۱۹۳۹ گسترش داد و پیشگام تولید اولین تلویزیون های رنگی استاندارد یعنی  NTSC یا مخفف کمیته سامانه تلویزیون ملی در سال ۱۹۵۳ شد.

چه اتفاقی برای  RCA افتاد؟

در اواسط دهه ۱۹۸۰ RCA  توسط تولید کنندگان ژاپنی اداره می شد و دیگر به آن اندازه که خیلی ها به خاطر می آوردند قدرتمند نبود. طی یک معامله بزرگ ۶ میلیارد دلاری در سال ۱۹۵۸، کل کمپانی به جنرال الکتریک فروخته شد. سپس جنرال الکتریک در سال ۱۹۸۸ دچار تحول و دگرگونی شد و حقوق RCA و  جنرال الکتریک، این دو تلویزیون معروف را به کمپانی فرانسوی تامسون فروخت. تامسون بعدها در سال ۲۰۰۴ حقوق جنرال الکتریک را به TCL و حقوق  RCA را به شرکت  ON از کره جنوبی فروخت که در حال حاضر، تلویزیون های برند RCA  را تولید می کند.

تلویزیون

مگناواکس

شاید مگناواکس هرگز غالب ترین نام در صنعت تلویزیون آمریکا نبوده است. اما این برند با دنبال کردن رشد سریع تکنولوژی برای چندین سال، بازیگر برجسته ای در این صحنه بود.

چه اتفاقاتی برای مگناواکس افتاد؟

فیلیپس در سال ۱۹۷۴ مالک بخش لوازم الکترونیک مگناواکس شد و بعدها با معرفی و فروش تحت برند فیلیپس مگناواکس به تلاش و تقویت فروش در ایالات متحده پرداخت. در نهایت فیلیپس این حقوق را به  Funai فروخت که اکنون تحت هر دو برند فیلیپس و مگناواکس به تولید تلویزیون می پردازد. شرکت مگناواکس هنوز تابع شرکت فیلیپس می باشد.

تلویزیون

تلویزیون JVC

جی وی سی قبلا قسمتی از شرکت پاناسونیک بود و در سال ۱۹۵۳ شروع به تولید تلویزیون کرد. JVC  برای دهه ها یکی از مهم ترین برندهای تلویزیون در بازار بود. تعداد کمی از کمپانی ها در نیمه دوم قرن بیستم موفق شدند که تلویزیون های بیشتری نسبت به JVC بفروشند.

چه اتفاقاتی برای  JVC افتاد؟

در آغاز هزاره جدید،  JVC با کاهش فروش در بخش تلویزیون روبه رو شد. در سال ۲۰۰۸ این کمپانی با کنوود ادغام شد و بسیاری از کارخانه های تولید تلویزیون را در چند سال پس از آن بست. آنها همچنین تولید تلویزیون را به تدریج متوقف کردند تا تولید دیگر محصولات را افزایش دهند.

در سال ۲۰۱۱ JVC  کنوود تولید تلویزیون را متوقف کرد و مجوز برند را به  AmTRAN یک تولید کننده تایوانی داد که برای بازار آمریکای شمالی شروع به فعالیت کرد. وقتی زمان این مجوز به پایان رسید، قرارداد بعدی با Shenzhen MTC  چین بسته شد که در حال حاضر، تلویزیون ها را تحت برند  JVC در آمریکا و سایر جاها تولید می کند. JVC  هنوز در تولید و فروش پروژکتور شهرت درخشانی دارد.

بهترین برند برای خرید تلویزیون ایرانی

در ادامه این مقاله 4 مورد از برند های برتر ایرانی در حوزه تولید تلویزیون مورد بررسی قرار می دهیم. تلویزیون اسنوا، ایکس ویژن، شهاب و جی پلاس از اصلی ترین و برترین تولیدکنندگان تلویزیون ایرانی هستند. 

تلویزیون

تلویزوین اسنوا

شرکت اسنوا یکی از شرکت های بزرگ ایرانی ست که در حوزه تولید و پخش لوازم صوتی و تصویری سابقه طولانی و درخشانی دارد. این برند تلویزیون های تولیدی خود را با بهترین مواد و قطعات اولیه می سازد و طبق آخرین تکنولوژی های سطح دنیا عمل می کند. کیفیت تصاویر بالا و کیفیت عالی این تلویزیون از ویژگی های مهم آن است. بدون شک می توان تلویزیون اسنوا را از برترین تلویزیون های تولیدی ایران دانست.

کیفیت تلویزیون اسنوا 

داشتن یک صدای قدرتمند و واضح از ویژگی های قابل توجه در یک تلویزیون است. تلویزیون های اسنوا علاوه بر داشتن کیفیت تصویر فوق العاده، کیفیت صدای بالایی هم دارند که ان را در نوع خود متمایز می کند. 

تلویزیون اسنوا همه قابلیت های یک تلویزیون عالی را دارد. علاوه بر موارد ذکر شده، این نوع تلویزیون همراه با دیجیتال داخلی عرضه می شوند و نیاز مشتریان به استفاده از دستگاه دیجیتال خارجی را برطرف می کنند. با خرید تلویزیون اسنوا می توانید از گارانتی و خدمات پس از فروش تلویزیون های آن نیز بهره مند شوید. ضمانت این محصولات را شرکت انتخاب سرویس ارائه می دهد.

تلویزیون ایکس ویژن

مدل دیگر از برترین تلویزیون های ایرانی برند ایکس ویژن می باشد که شرکت مادیران آن را تولید و عرضه می کند. این شرکت خصوصی ست و محصولات خود را با کیفیت بالا عرضه می کند. این شرکت همچنین از خدمات پس از فروش پشتیبانی می کند که خرید ان را به یکی از بهترین گزینه ها تبدیل می کند.

 تلویزیون

کیفیت تلویزیون ایکس ویژن

یکی از عواملی که ایکس ویژن را متمایز می کند سابقه بسیار خوب آن در مونتاژ کردن مانیتور های ال جی در ایران است. بسیاری از مصرف کنندگان در آن زمان از کیفیت محصولات این برند اطمینان داشتند و کسانی که تجربه بیشتری داشتند خرید مانیتور ال جی که گارانتی مادیران داشته باشد را پیشنهاد می کردند.

در حال حاضر حدود 14 سال از تولید محصول تلویزیون ایکس ویژن می گذرد. در ابتدا محصولات این شرکت به تلویزیون های کوچک محدود می شد اما امروزه فراتر از این رفته و تلاش نموده است که مطابق تکنولوژی روز دنیا عمل کند.

تلویزیون شهاب

برند شهاب سالیان سال در حوزه ساخت وسایل و قطعات صوتی و تصویری فعالیت کرده است که این تجربه به حدود 60 سال می رسد. کیفیت بالای محصولات این برند و قیمت مناسب آن موجب شده با برند های برتر دیگر به رقابت بپردازد.

این شرکت برای اولین بار در سال 1342 مرکز رادیو شهاب را افتتاح نمود و در همان سال توانست مجوز ساخت رادیو و تلویزیون را بگیرد. یک سال پس آن نیز موفق شد تلویزیون 32 اینچی MBLI را تحت لیسانس برند فیلیپس تولید و عرضه کند.

کیفیت تلویزیون شهاب

بدون شک از برترین مدل هایی که توسط برند شهاب تولید شده است، مدل SH102U1 می باشد. ظاهر این مدل تلویزیون ساده است اما در کیفیت ساخت دست کمی از برند های مطرح جهانی ندارد و می تواند با ان ها رقابت کند. از قابلیت های مهم این تلویزیون پخش تصاویر و فیلم با کیفیت 4k می باشد.

لازم به ذکر است که این تلویزیون از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کند به عبارتی یک موبایل در ابعاد تلویزیون نیز در اختیار دارید و می توانید از نرم افزار های پخش فیلم مانند فیلیمو نیز استفاده کنید.

تلویزیون

تلویزیون جی پلاس

این برند نماینده داخلی برند LG در ایران است که مدتی ست اقدام به تولید لوازم خانگی کرده و تلویزیون آن از بهترین محصولات این برند می باشد. عمر کارکرد این تلویزیون بالاست و مدت زمان زیادی می تواند به درستی کار کند.

کیفیت تلویزیون جی پلاس

تلویزیون های تولید شده توسط این برند ممکن است در اوایل شروع به محبوبیت نداشتند اما پس از آن توانسته با بهره گیری از متریال و قطعات اولیه با کیفیت جایگاه خود را پیدا کنند. 

سری جدید تلویزیون جی پلاس با عنوان JD JH JU عرضه شده است که از لحاظ طراحی پیشرفت زیادی نسبت به مدل های قبلی داشته است و کیفیت قطعات آن بسیار بهتر و مطابق تکنولوژی روز است. این موضوع نشان می دهد که شرکت گلدیران برای تولید و عرضه بهترنی محصولات در جی پلاس در حال تلاش است. مزیت قابل توجه در تلویزیون های جی پلاس قیمت مناسب آن و دارا بودن گارانتی گلدیران است.