Amazon Echo Show در برابر Google Nest Hub

بین دو محصول شرکت های گوگل و آمازون، کدام صفحه نمایش هوشمند بهترین گزینه برای انتخاب است؟ ما در این مقاله دو محصول Echo Show شرکت آمازون و Nest Hub شرکت گوگل را بررسی خواهیم کرد تا شما را در انتخاب یکی از این دو محصول راهنمایی کنیم.

طی چند سال گذشته پیشرفت های زیادی را در حوزه دستیاران صوتی شاهد بوده ایم، از گوشی های هوشمند به بلندگوهای هوشمند صوتی تا صفحه نمایش های هوشمند لمسی که می توانند شما را به دوستان و اعضای خانواده متصل کنند. شرکت های آمازون و گوگل مسلما بهترین دستیاران صوتی را در قالب آمازون الکسا و دستیار گوگل در اختیار دارند و همچنین برخی از بهترین صفحه نمایش های هوشمند را به بازار عرضه کرده اند. اما کدام یک برای شما مناسب است؟

صفحه نمایش هوشمند


آمازون الکسا در مقابل دستیار گوگل


دستگاه Echo Show از دستیار صوتی الکسا بهره می برد، در حالی که محصولات Google Nest از دستیار گوگل استفاده می کنند. هر دو دستیار در طول سال ها بسیار بهبود یافته اند، اما همچنان در حال پیشرفت هستند.
الکسا از قابلیت های زیادی بهره می برد، مانند سفارش پیتزا یا تعریف داستان و قصه گویی. شما همچنین می توانید قابلیت های الکسا را شخصی سازی کنید. 
هر دو دستیار صوتی می توانند برای کنترل بسیاری از دستگاه های هوشمند خانه، از جمله چراغ های Philips Hue و ترموستات Nest مورد استفاده قرار گیرند. همچنین می توانند ویدیو زنده را از دوربین های امنیتی هوشمند سازگار دریافت کنند.

صفحه نمایش هوشمند


کدام اندازه صفحه نمایش هوشمند مناسب است؟


Echo Show 10 دارای بزرگترین صفحه نمایش لمسی با 10.1 اینچ و رزولوشن 1280 در 800 پیکسل است. Nest Hub Max دارای صفحه نمایش قابل مقایسه است که فقط یک اینچ کوچکتر (10 اینچ)، با همان میزان رزولوشن است. Echo Show 5 و Nest Hub هر دو بسیار کوچکتر هستند، به ترتیب 5.5 اینچ با رزولوشن 960 در 480 و 7 اینچ با رزولوشن 1024در 600. همچنین Echo Show 8 با یک صفحه نمایش 8 اینچی و رزولوشن 1280 در 800 تصاویر زیبایی را به ارمغان می آورد.

صفحه نمایش هوشمند


کدام صفحه نمایش هوشمند بهترین کیفیت صدا را دارد؟


Echo Show 10، همانند اسپیکر اکو آمازون، دارای دو صدای یک اینچی و یک ووفر سه اینچی است. همچنین عملکرد Nest Hub Max قابل مقایسه با عملکرد قدرتمند Google Home Max یا Amazon Echo Studio نیست.
Nest Hub و Echo Show 5 از بلندگوهای بسیار کوچکتر و ضعیف تر برخوردار هستند در نتیجه کیفیت صدا متوسط را ارائه می دهند. Echo Show 8 از تعادل صوتی قابل توجهی برخوردار است. درحالی که حجم صدا Echo Show 8 یک قدم عقب تر از Echo Show 10 است، اما عملکرد درخشان تری نسبت به ECHO 5 از خود به نمایش می گذارد.
Echo Show ها از Amazon Music، Apple Music و Spotify و Nest Hub ها از YouTube Music، Google Play Music، Siriusxm، Pandora و IheartRadio پشتیبانی می کنند. هر دو صفحه نمایش هوشمند دارای بلوتوث هستند، بنابراین شما این امکان را پیدا می کنید تا موسیقی محبوبتان را که از طریق گوشی یا تبلت استریم کنید.  Nest Hub از قابلیت Google Cast پشتیبانی می کند که به شما اجازه می دهد که هم ویدئو و هم موسیقی را از طریق تلفن، تبلت یا برگه Chrome خود از طریق Wi-Fi استریم کنید.

صفحه نمایش هوشمند


کدام صفحه نمایش هوشمند برای شما مناسب است؟


در نهایت، انتخاب صفحه نمایش هوشمند مناسب برای شما به خدمات استریمی که شما می خواهید از آن بهره ببرید، هزینه و قیمت و مکانی که قصد دارید آن را قرار دهید، بستگی دارد.

صفحه نمایش های بزرگ برای اتاق های بزرگ مناسب تر است که نه تنها از صدای بلند تر برخوردار خواهید شد بلکه می توانید از دور هم آن را مشاهده کنید. صفحه نمایش های هوشمند کوچکتر برای میز تحریر یا کمد کنار تخت شما مناسب تر است. خوشبختانه، تمام مدل های موجود از شرکت های آمازون و گوگل در حال حاضر در بازار موجود هستند، بنابراین می توانید با خیال راحت آن ها را انتخاب نموده و خرید کنید.