نقد و بررسی تبلت گلکسی Tab S2 سامسونگ مدل SM-T819

تبلت 9.7 اینچی Galaxy Tab S2 یکی از تبلت های پرچمدار سامسونگ در واقع یک نسخه بروز شده از تبلت محبوب و مشهور Galaxy Tab S 10.5 است. همانند نسخه قبلی خود تبلت تب اس 2 یک تبلت اندرویدی با صفحه نمایش AMOLED است اما از پردازنده بسیار سریعتر و شکل باریک تر و امنیت بیومتریک برخوردار است. تبلت Tab S2 9.7 همراه با WiFi و 32 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می شود.

مزایا

  • صفحه نمایشش زیبا با رزولوشن بالا
  • عملکرد عالی
  • 32 گیگابایت حافظه داخلی و 3 گیگابایت حافظه رم
  • امنیت بیومتریک

معایب

  • ضعف در اجرای مالتی تسکینگ
  • عمر باتری کمتر از حد متوسط است.

کیفیت ساخت و طراحی تبلت SM-T819 سامسونگ

سامسونگ هنگام طراحی تبلت Tab S2 باریک و سبک بودن را در نظر داشت به همین خاطر این تبلت ر با ضخامت 0.22 اینچ و وزن 390 گرم ساخت و نتیجه این شد که تبلت گلکسی Tab S2 به عنوان یک محصول برتر شناخته شد و یکی از تبلت هایی است که به راحتی می توان در دست نگه داشت و با آن کار کرد. بازل های دو طرف صفحه نمایش زیاد پهن نیستند اما هیچکدام از آنها هم نازک و باریک نیستند و همین ها باعث ایجاد یک صفحه نمایش 9.3×6.7 اینچی شده است. اطراف این تبلت از فلز ساخته شده است اما قسمت پشت آن از پلاستیک و قسمت جلو تمام شیشه است. با یک نگاه کلی همه چیز حرفه ای به نظر می رسد.

صفحه نمایش تبلت گلکسی Tab S2 سامسونگ

تبلت Samsung Galaxy Tab S2 9.7 از یک صفحه نمایش AMOLED استفاده می کند که یک نوع صفحه نمایش است که به نسبت LCD کمی گرانتر و رایجتر است. غالبا در مشخصات تبلت به عنوان LED اشاره می شود. هر پیکسل در صفحه نمایش نوعی درخشندگی دارد بنابراین به هیچ نور پس زمینه ای نیاز ندارد و صفحه نمایش را می توان به راحتی در فضاهای باز استفاده کرد (حتی زیر نور مستقیم خورشید). رنگ ها بسیار زنده و طبیعی هستند و رنگ سیاه بسیار تیره می باشد. وضوح صفحه نمایش 2048×1536 پیکسل است و تراکم پیکسلی آن حدود 264 ppi است که نسبتا بالا است. رقبای این تبلت از جمله iPad Air 2 از همین تراکم پیکسلی استفاده می کنند اما تبلتی مانند HTC Nexus 9 دارای تراکم پیکسلی بیشتری (288) است.

یکی از تغییرات عمده ای که بین تبلت Tab S و Tab S2 به وجود آمده است اندازه صفحه نمایش است که در نسل قبلی صفحه نمایش 10.5 اینچی و در تبلت جدیتر 9.7 اینچی می باشد. همین امر باعث تغییر در نسبت تصویر 16:10 به 4:3 شد که این بدان معناست که صفحه نمایش مربعی است. صفحه نمایش های مربعی برای مطالعه راحت تر هستند و با ایجاد این تغییر استفاده از تبلت در حالت عمودی راحت تر می باشد. همانطور که تبلت سرفیس پرو 3 مایکروسافت نشان داد این نوع صفحه نمایش ها برای کار با برنامه های صفحه گسترده مناسب تر هستند. از طرف دیگر تماشای فیلم در صفحه نمایش های 16:10 تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهد. با کاهش اندازه صفحه نمایش تراکم صفحه نمایش هم از 288 ppi به 264 ppi کاهش پیدا کرده است. با توجه به همه این موارد و به لطف تکنولوژی AMOLED تبلت Galaxy Tab S2 9.7 یکی از بهترین صفحه نمایش هایی است که در بازار وجود دارد. این تبلت به طور جدی با iPad Air 2 به رقابت می پردازد.

دکمه ها، پورت ها و اسپیکرهای تبلت گلکسی Tab S2 سامسونگ

مانند تبلت های جدید اپل، سامسونگ از اسکنر اثر انگشت بیومتریک در دکمه Home استفاده کرده است. حتی اگر دستگاه بدون داشتن رمز آنلاک شود این قابلیت می تواند فوق العاده کاربردی باشد و شما می توانید در سایت ها از آن به جای کلمه عبور استفاده کنید. زمانی که ما با این حسگر کار می کردیم همه چیز به خوبی کار می کرد و به خوبی اثر انگشت های اشتباه را شناسایی می کرد. شما می توانید از پین کد به عنوان یک روش پشتیبان استفاده کنید.

همانطور که اشاره شد یک دکمه Home فیزیکی با دکمه Recent Apps و Back در قسمت جلو وجود دارد و دکمه های پاور و ولوم در سمت راست قرار دارد و سامسونگ اسلات کارت microSD را درست در زیر آنها قرار داده است و با استفاده از پین از بیرون آمدن تصادفی کارت حافظه جلوگیری می کند. در لبه پایین این تبلت یک جفت اسپیکر وجود دارد که دو طرف پورت دیتا و شارژر microUSB واقع شده اند. این اسپیکرها قادر به تولید صدای بسیار بالایی هستند با این حال با کاهش میزان حجم صدا کیفیت هم به صورت مناسبی باقی خواهد ماند. سامسونگ مجموعه ای از کانکتورهای اولیت دار خود را در پشت تبلت طراحی کرده است.

عملکرد تبلت گلکسی Tab S2

تبلت 9.7 اینچ Galaxy Tab S2 سامسونگ از پردازنده 8 هسته ای Exynos 5433 استفاده می کند که چهار هسته از آن در فرکانس 1.9 گیگاهرتز اجرا می شود (زمانی که عملکرد مورد نیاز است) و مجموعه دوم در فرکانس 1.3 گیگاهرتز اجرا می شود (برای ذخیره باتری). مانند تبلت نسخه قبلی خود تبلت Tab S2 از 3 گیگابایت رم استفاده می کند و 32 گیگابایت حافظه داخلی را ارائه می دهد که این مقدار حافظه را می توان با استفاده از کارت های microSD افزایش داد. این تبلت پرچم دار سامسونگ دارای عملکرد قابل توجهی است و توانست در تست عملکرد بنچمارک Geekbench 3 امتیاز 4400 را بدست بیاورد که در مقایسه با این رقم می توان به امتیاز 4520 تبلت Apple iPad Air 2 و امتیاز 2760 تبلت Tab S 10.5 اشاره کرد.

نرم افزار تبلت تب اس 2

تبلت Galaxy Tab S2 9.7 سیستم عامل نسخه Android 5.1.1 Lollipop را اجرا می کند که در سال 2015 جزو جدیدترین نسخه سیستم عامل گوگل برای تبلت ها و گوشی ها بود. در این سیستم عامل آیکن های صفحه اصلی دارای لبه های گرد بودند و تعداد پنجره های Pull-Down بالای صفحه نمایش از دو  تا به یکی کاهش پیدا کرد که بسیاری از کاربران این تغییر را مثبت می دانند. سیستم عامل اندروید قابلیت مالتی تسکینگ یا تقسیم صفحه نمایش را ارائه نمی دهد و این محدودیت بدان علت است که این قابلیت استاندارد اندروید نیست و تنها تعداد کمی از برنامه ها از Split View سامسونگ پشتیبانی می کنند. برای مثال یکی از کاربردی ترین ترکیب ها استفاده از گوگل کروم همراه با مایکروسافت ورد است که هیچ کدام از این برنامه ها از این قابلیت پشتیبانی نمی کنند.

دوربین و عمر باتری تبلت تب S2

تبلت 9.7 اینچی گلکسی Tab S2 در قسمت پشت خود دارای یک دوربین 8 مگاپیکسلی است اما هیچ فلاشی برای آن وجود ندارد و نرم افزار کنترل آن همان برنامه استاندارد اندروید است. دوربین دیگری در جلو وجود دارد که 2.1 مگاپیکسلی بوده و بیشتر برای کنفرانس های ویدیویی مناسب است. این تبلت از باتری 5870 میلی آمپر ساعته استفاده می کند و طبق تست بنچمارک Geekbench 3 این دستگاه از طول عمر 6 ساعت و 12 دقیقه ای برخوردار است که نسبت به رقبایی مانند iPad Air 2 که در همان تست امتیاز 8 ساعت و 42 دقیقه ای را بدست آوردند طول عمر باتری کمتری را ارائه می دهد.