سامسونگ نمایشگر گوشی تاشو برای برندهای دیگر می‌سازد

 

گوگل در سال 2019 تایید کرد که درحال بررسی گوشی تاشو با 9to5Google است، سپس اولین جزئیات مربوط به تلفن Pixel تاشوی گوگل در سال گذشته گزارش داده‌شد.

اکنون، پایگاه خبری کره‌ای The Elec  گزارش داده که Samsung Display درحال ساخت صفحه نمایشی تاشو برای Google است. جزئیات زیادی در این خبر وجود نداشت، اما این ادعا را قوت بخشید که گوگل درخواست یک صفحه نمایش تاشو 7.6 اینچی را داشت. این اندازه صفحه نمایش برابر با اندازه صفحه نمایش گوشی Galaxy Z Fold 2 است، که به جای یک طرح تاشو، مانند Galaxy Z Flip، یک فرم یکسان را نشان می‌دهد.

گوشی‌ تاشو جدید این برندها چگونه خواهند بود؟

خبرگذاری Elec همچنین گزارش داد که Samsung Display در حال ساخت نمایشگرهای تاشو برای گوشی تاشو Oppo و Xiaomi نیز هست. گفته می‌شود صفحه نمایشگر اوپو به صورت تاشویی طراحی شده که از بالا به پایین تا می‌شود و اندازه آن در زمان باز شدن به 7.7 اینچ باز می‌رسد. صفحه نمایش این گوشی در زمان بسته بودن، 1.5 اینچ در دو اینچ است. این صفحه نمایش به مراتب بزرگتر از نمایشگر 6.7 اینچی گوشی Galaxy Z Flip است.

در همین حال، ظاهرا شیائومی از یک صفحه نمایش تاشو 8.03 اینچی به همراه یک صفحه نمایش 6.38 اینچی خارجی استفاده می‌کند. به عبارت دیگر، این مسئله یک فاکتور فرمی مشابه خط تولید Galaxy Fold را نشان می‌دهد. مشخص نیست که آیا این گوشی تاشو و گوشی‌های تاشوی آینده شیائومی با نام کد Cetus یکی هستند یا خیر.

Elec همچنین گزارش داده که هر سه دستگاه امسال رونمایی خواهند‌شد که نشان می‌دهد در نهایت شاهد پیوستن تولیدکنندگان بزرگتری به بازار تلفن های تاشو خواهیم بود. این خبر همچنین کمتر از یک ماه پس از خبررسانی یکی دیگر از مراجع اخبار کره‌ای مبنی بر کار کردن چندین مارک چینی (از جمله اوپو و ویوو) با  Samsung Display منتشر شده‌است. در این خبر عنوان شده که سامسونگ و این برندها درحال کار بروی گوش‌های تاشوهایی هستند که قرار است در سال 2021 رونمایی شوند.

در هر صورت، سامسونگ با خطوط تولید گوشی تاشو Galaxy Z Flip و Galaxy Fold برتری عظیمی نسبت به دستگاه های رقیب ایجاد کرده‌است. با ویژگی های تبلیغاتی سامسونگ در این گوشی‌ها مانند شیشه فوق العاده نازک، نبردی سخت برای تولیدکنندگان رقیب برای برتری ایجاد شده‌است.