اطلاعات گوشی همراه Google Pixel 5a در اینترنت فاش شد


تقریباً هفت ماه پس از اعلام گوشی میان رده Pixel 4a، گوگل در تلاش است تا نسل بعدی تلفن همراه خود یعنی Pixel 5a را تولید کند. پیش بینی می شود این دستگاه در سه ماه آینده به بازار عرضه شود و امروز استیو همرستففر، فاش کننده، تلفن همراه Google Pixel 5a با دوربین دوتایی و طراحی بسیار آشنا به نمایش گذاشت.

تلفن همراه Google Pixel 5a

Google Pixel 5a شباهت زیادی به Pixel 4a 5G دارد


بر اساس رندر های جدید Google Pixel 5a مبتنی بر CAD، انتظار می رود Pixel 5a یکی از بهترین گوشی ها در سال 2021 باشد. این گوشی از طراحی کاملاً آشنای مدل مقرون به صرفه Google Pixel 4a 5G و پرچمدار Pixel 5  بهره می برد.
شرکت گوگل یک صفحه نمایش 6.2 اینچی OLED با رزولوشن FullHD+ و یک سوراخ در سمت راست بالا برای دوربین سلفی برای این گوشی هوشمند انتخاب کرده است. این جزئیات مطابق آنچه Pixel 4a 5G نسل کنونی ارائه می دهد است، بنابراین ممکن است Google از صفحه نمایش latter در Pixel 5a مجددا استفاده کند.
طبق اطلاعات ارائه شده توسط این فاش کننده، حتی حاشیه ها نیز دارای همان ضخامت مدل قبلی گوشی گوگل هستند، اما کمی تفاوت در ابعاد وجود دارد. اندازه تلفن همراه Google Pixel 4a 5G، 153.9 در 74 در 8.2 میلی متر است، در حالی که Pixel 5a جدید، 156.2 در 73.2 در 8.8 میلی متر است که باعث می شود از نظر طول 2.3 میلی متر بلندتر باشد و کمی ضخیم تر و پهن تر به نظر برسد. 
این اختلاف اندازه به احتمال زیاد به unibody پلاستیکی به روز شده بستگی دارد. به نظر می رسد بیشتر از لبه های گوشی بیرون آمده و چندین ویژگی از جمله جک هدفون 3.5 میلی متری در بالا و دکمه تنظیم صدای در سمت راست را در خود جای داده است.
جزئیات دیگر شامل یک دکمه روشن / خاموش، اسکنر اثر انگشت قرار گرفته در قسمت پشتی و یک پورت USB-C در پایین تلفن است که احتمالاً از شارژ سریع 18 وات گوگل پشتیبانی خواهد کرد.

تلفن همراه Google Pixel 5a

دوربین های دوگانه Pixel 5a ممکن است مشابه پرچمدار Pixel 5 باشند


از طرف دیگر، پنل پشتی اکنون دارای یک برجستگی دوربین مربع شکل بزرگ است که به جای یک حسگر شامل دو سنسور است. یک بار دیگر، این همان ساختاری است که در اکتبر گذشته در Pixel 4a 5G استفاده شده است، که به نوبه خود همان گوشی پرچمدار Pixel 5 است.
برای کسانی که نمی دانند، گوشی هوشمند Google Pixel 5a دارای یک دوربین اصلی 12.2 مگاپیکسلی و یک دوربین عکاسی اولترا واید 16 مگاپیکسلی است. به گفته همرستففر، یک فلاش LED نیز وجود دارد و آنچه در نهایت می تواند یک سیستم فوکوس خودکار تشخیص حالت باشد.
Pixel 5 به عنوان یکی از بهترین تلفن های دوربین دار در نظر گرفته شده است، بنابراین با وجود موقعیت میان رده ای که دارد، Google Pixel 5a در سه ماهه آینده ممکن است به خوبی در این لیست قرار بگیرد.


Pixel 5a و Pixel 4a 5G چه تفاوتی دارند؟


به دلیل شباهت های بسیار واضح و روشن میان Google Pixel 5a و Pixel 4a 5G، مشخص نیست که گوگل چگونه می خواهد این دو مدل را از یکدیگر تفکیک کند. استراتژی واضح این است که گوگل از چیپست ضعیف تری مانند Snapdragon 690 در داخل Pixel 5a استفاده کند و آن را در موقعیتی پایین تر از Pixel 4a 5G قرار دهد.

اما این ممکن است دلیل کافی برای خرید تلفن همراهی که در سال 2020 عرضه شده است را به مشتریان ارائه ندهد و از منظر بازاریابی نیز گیج کننده باشد. بنابراین با توجه به شباهت ها، شاید گوگل قصد دارد تولید Pixel 4a 5G را در رویداد بعدی خود متوقف کند و بلافاصله نسخه جدیدی را که با نام تجاری Pixel 5a به بازار عرضه می شود، جایگزین آن کند.

این پیشرفت ها می توانند شامل یک چیپست بهتر - Snapdragon 775 جدید به جای Snapdragon 765 - و یک باتری بزرگتر باشند که می توانند افزایش اندک اندازه ی گوشی را توضیح دهند. این مدل جدیدترین مدل موبایل گوگل پیکسل 5 است. شما عزیزان می توانید جدیدترین انواع گوشی را در فروشگاه بروز کالا مورد بررسی قرار دهید.

همه اینها البته در حال حاضر فقط حدس و گمان می باشد. اما این استراتژی باعث می شود مشتریان Pixel، سه گزینه واضح پیش از عرضه Pixel 6 در اواخر سال برای خرید داشته باشند: Pixel 4a با قیمت 349 دلار ، Google Pixel 5a با 499 دلار و Pixel 5 با 699 دلار.