بهترین تلویزیون های سامسونگ برای سال 2021 از نگاه مردم

در اینجا لیستی از بهترین تلویزیون های سامسونگ برای سال 2021 از نگاه خریداران قرار گرفته است. بهترین تلویزیون سامسونگ برای سال 2021 کدامیک است؟ نمی توان به راحتی اعلام کرد اما سامسونگ بزرگترین تولید کننده تلویزیون جهان محسوب می شود، به این معنا است که گزینه های زیادی وجود خواهد داشت و هر سال تعداد زیادی مدل جدید را به بازار عرضه خواهد کرد تا جدیدترین و بهترین فناوری تلویزیون در جهان را به نمایش بگذارد.

به همین دلیل ما بهترین انتخاب های مردم در سال 2021 گردآوری کرده ایم تا به شما در انتخاب مناسب بهترین تلویزیون های سامسونگ متناسب با نیاز و بودجه یاری برساند. شما در حال حاضر فقط مدل های 2020 را در این لیست خواهید یافت، اما همه آنها قابل توجه هستند. برای انتخاب بهترین مدل های موجود برای خرید به همراه ویژگی ها و توضیح کوتاه آنها، به پایین اسکرول کنید.

بهترین تلویزیون سامسونگ

سامسونگ Q90 / Q90T QLED

  • نوع نمایشگر: LED
  • نوع ساب: VA
  • وضوح تصویر: 4k
  • اندازه ها: 55، 65، 75، 85


سامسونگ Q90 / Q90T QLED بهترین تلویزیون سامسونگ از نگاه مردم می باشد. این مدل، پرچمدار 4k سال 2020 است و از ویژگی های زیادی برخوردار می باشد. چه بخواهید از آن در اتاق های روشن و چه تاریک استفاده کنید یا حتی اگر اتاق نشیمن بزرگی داشته باشید، کیفیت تصویر عالی را به شما ارائه خواهد داد و عملکرد قابل توجهی را به نمایش خواهد گذاشت. Q90T دارای نسبت کنتراست بومی عالی و یکنواختی رنگ سیاه خوبی است که با ویژگی کم نور محلی بسیار بهتر شده و به شما این امکان را می دهد تا هنگام تماشای تلویزیون در تاریکی ، رنگ های سیاه را با وضوح مشاهده کنید. همچنین قابلیت Ultra Views Angle، زاویه دید را بهبود می بخشد تا هنگام مشاهده از کناره تلویزیون تصویر به صورت دقیق و واضح به نظر برسد بنابراین ویژگی Ultra Views Angle گزینه مناسبی برای تماشای مسابقه ها و یا تماشای فیلم و تلویزیون با خانواده و دوستان می باشد.

تماشای تلویزیون حتی در درخشان ترین محیط ها نباید مسئله ساز باشد. مدل Q90T دارای عملکرد انعکاس برجسته است در نتیجه به اندازه کافی روشن می شود تا بتواند خود را با محیط های پر نور تطبیق دهد، حتی اگر نور مستقیم خورشید بر روی آن بتابد. برای تماشای فیلم های HDR نیز به لطف گستره رنگی فوق العاده و حداکثر روشنایی HDR بسیار عالی به نظر خواهند رسید بنابراین می توان به تماشای این نوع فیلم ها همانطور که سازندگان آنها انتظار دارد، نشست. همچنین گیمرها های کنسول های بازی باید به خاطر پشتیبانی از نرخ نو سازی متغیر (VRR)، زمان پاسخ گویی شگفت انگیز، تاخیر ورودی بسیار کم و ورودی های HDMI 2.1 قدردانی کنند. سامسونگ همچنین دارای مدل 8k مانند Samsung Q900TS 8k QLED است، اما نه تنها بسیار گران قیمت می باشد بلکه عملکرد کلی بدتری نسبت به Q90T را داراست. علاوه بر این نیازی به گفتن نیست که محتوا با کیفیت 8k به صورت گسترده در دسترس نیست. در مجموع، اگر به دنبال بهترین تلویزیون سامسونگ از نگاه مردم هستید، بدون شک از خرید این تلویزیون فوق العاده بسیار خشنود خواهید شد.


بهترین تلویزیون سامسونگ برای بازی

سامسونگ Q80 / Q80T QLED

  • نوع نمایشگر: LED
  • نوع ساب: VA
  • وضوح تصویر: 4k
  • اندازه ها: 50، 55، 65، 75، 85 


بهترین تلویزیون سامسونگ برای بازی از نگاه مردم، Samsung Q80 / Q80T QLED است. این یک مدل پایین رده نسبت به QLED سامسونگ Q90 / Q90T محسوب می شود اما از ویژگی های مخصوص بازی مدل Q90T با هزینه کمتر برخوردار است. Q80T به لطف پنل 120 هرتز، پشتیبانی از قابلیت FreeSync و سازگاری G-SYNC عملکرد شگفت انگیزی را برای گیمرها های کنسول های بازی فراهم می کند. همچنین از تأخیر ورودی بسیار کم با قابلیت تنظیم خودکار تأخیر پشتیبانی می کند. علاوه بر این از زمان پاسخ دهی عالی و ویژگی Black Frame Insertion نیز برخوردار است بنابراین شاهد حرکت نرم و سریع تصاویر در این تلویزیون خواهید بود. Q80T از HDMI 2.1 پشتیبانی می کند که به شما این امکان را می دهد تا بازی ها را با کیفیت 4 کی و نرخ نوسازی 120 هرتز در کنسول های بازی PS5 و Xbox Series X اجرا کنید.

از نظر کیفیت تصویر، چه در اتاق های روشن و چه در تاریکی، تلویزیون Q80T QLED یک انتخاب عالی محسوب می شود. این تلویزیون دارای پنل VA است و حتی با ویژگی Ultra Views Angle کنتراست کمتری نسبت به بیشتر پنل های VA دارد، اما به لطف ویژگی کم نور محلی رنگ های سیاه را به وضوح نشان می دهد. همچنین برای مقابله با تابش مستقیم نور خورشید، به اندازه کافی روشن می شود و اگر می خواهید از آن در محیطی با نور مناسب استفاده کنید، دارای بازتاب فوق العاده ای است. توجه داشته باشید که انتظار می رود نسخه های 49 و 50 اینچی Q80T عملکرد نامناسبی را در بازی ها نسبت به مدل 55 اینچی داشته باشند زیرا محدود به پنل 60 هرتزی هستند و از پشتیبانی VRR برخوردار نیستند. در نهایت، این یک تلویزیون عالی برای بازی است که ارزان تر از مدل Q90T می باشد.


بهترین تلویزیون سامسونگ از نظر قیمت

سامسونگ TU8000

  • نوع: LED
  • نوع ساب: VA
  • وضوح تصویر: 4k
  • اندازه ها: 43، 50، 55، 65، 75، 85


بهترین تلویزیون سامسونگ از نظر قیمت، سامسونگ TU8000 است. TU8000 از یک طراحی عالی با حاشیه های نازک از هر طرف برخوردار است و اندازه نازک آن باعث می شود هنگام نصب تلویزیون بروی دیوار هیچ نوع برجستگی دیده نشود. مانند اکثر تلویزیون های سامسونگ، یک پنل VA با نسبت کنتراست بالا برای تولید یکنواخت رنگ سیاه با وضوح بالا وجود دارد که برای تماشای تلویزیون در اتاق تاریک بسیار ایده آل خواهد بود. با این وجود، ممکن است دید در اتاق هایی که نور کافی دارند مشکل زا شود زیرا خیلی روشن نمی شود. همچنین زوایای دید باریک هستند، به این معنی که تصاویر هنگام مشاهده از کناره ها تار دیده می شوند. بنابراین TU8000 برای اتاق های بزرگ ایده آل نیست. سیستم عامل این تلویزیون دقیقاً مانند سایر تلویزیون های سامسونگ، سیستم عامل Tizen می باشد اما عملکرد ضعیف تری را به نمایش می گذارد.

کیفیت تصویر مناسب می باشد. TU8000 محتوا با وضوح پایین را بدون هیچ گونه دستکاری به خوبی نمایش می دهد در نتیجه برای تماشای محتوا از کانال های تلویزیونی گیرنده های دیجیتال یا DVD بسیار مناسب است. متأسفانه این مدل نمی تواند طیف گسترده ای از رنگ را برای محتوای HDR ارائه دهد و به اندازه کافی روشن نیست تا یک تجربه واقعی HDR را به نمایش بگذارد. زمان پاسخگویی مناسب و قابل توجه می باشد اما از VRR برای کاهش تاری صفحه پشتیبانی نمی کند همچنین تاخیر ورودی بسیار ناامید کننده و کم است. علاوه بر این، از یک پنل 60 هرتزی برخوردار است اما از HDMI 2.1 پشتیبانی نمی کند که خبر بدی برای گیمرها های کنسول های بازی است. همچنین از قابلیت تأخیر خودکار و حالت بازی نیز پشتیبانی می کند. TU8000 از اکثر رزولوشن های رایج پشتیبانی می کند و chroma 4: 4: 4 را به درستی به نمایش می گذارد که گزینه مناسبی برای استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر است. به طور کلی، این یک تلویزیون محبوب از دیدگاه مردم است چراکه قیمت آن بسیار به صرفه است.


مقایسه با برند های دیگر

به طور کلی، تلویزیون های سامسونگ برای استفاده های خاص تنها بهترین نیستند. در عوض، تلویزیون های سامسونگ بسیار متنوع هستند که در استفاده های مختلف بسیار خوب عمل می کنند.
ارتقا محتوا با کیفیت پایین مانند کانال های تلویزیونی گیرنده های دیجیتال یا DVD  به رزولوشن 4k به خوبی انجام می گیرد.
ویژگی های عالی بازی تلویزیون سامسونگ از جمله FreeSync و Auto Low Latency Mode.
کیفیت ساخت متوسط. تلویزیون های سامسونگ به ویژه گزینه های سطح پایین، کیفیت ساخت عالی ندارند و از پلاستیک زیادی در ساخت آنها استفاده شده است.

سامسونگ و سونی

تلویزیون های سامسونگ معمولاً از ویژگی های بازی بیشتری نسبت به تلویزیون های سونی برخوردار هستند و به طور کلی طراحی بسیار رسا و اصیل تری دارند. در عوض، تلویزیون های سونی معمولاً کیفیت ساخت بهتری نسبت به سامسونگ دارند و بیشتر فلزی هستند. همچنین از دقت رنگ بهتری برخوردار هستند.

سامسونگ و ال جی 

تلویزیون های سامسونگ به طور کلی کیفیت تصویر بسیار بهتری نسبت به مدل های متوسط تلویزیون ال جی دارند اما تلویزیون های OLED گران قیمت ال جی از این قاعده مستثنی هستند. تلویزیون های سامسونگ معمولاً کمی روشن تر و از کنتراست بهتری برخوردار هستند. تلویزیون های LG عموماً زاویه دید بسیار گسترده تری دارند و از ویژگی های هوشمند متنوعی نیز برخوردار هستند.
با هر دامنه قیمت، تلویزیون های سامسونگ عملکرد قابل توجهی را برای اکثر خریداران فراهم می کنند. آنها به طور کلی عملکرد مناسبی دارند و از بهترین تلویزیون های بازار هستند. در حال حاضر رقابت کمی بیشتر شده است، بنابراین به نظر نمی رسد تلویزیون های LED سامسونگ به اندازه گذشته فروش مناسبی داشته باشند. اما عملکرد آنها قابل مقایسه است.

توضیحاتی در خصوص تلویزیون های سامسونگ

به عنوان یک قاعده کلی حرف در شماره مدل آنها مربوط به سال است:
T = 2020 مدل های پایین تا متوسط
R = 2019 مدل های پایین تا متوسط
N = 2018 مدل های پایین تا متوسط
M = 2017 مدل های پایین تا متوسط
K = 2016
سامسونگ همچنین از پیشوند Q  برای نشان دادن مدل های پیشرفته QLED خود استفاده می کند و حرف آخر این مدل ها نیز سال خود را نشان می دهد، مطابق با لیست بالا Q90T یک تلویزیون QLED سال 2020 است.

ویژگی های هوشمند

از ابتدا تلویزیون های هوشمند سامسونگ پیشگام در عملکرد و ویژگی های هوشمند بودند. این بدان معنا نیست که آنها بسیار خوب بودند، زیرا چند سال طول کشید تا سیستم عامل های تلویزیون های هوشمند عملکرد مناسبی داشته باشند. در نهایت، دیگر شرکت های سازنده تلویزیون سیستم عامل های Roku TV یا LG WebOS را عرضه کردند.
سامسونگ دائماً در حال بروزرسانی سیستم عامل Tizen خود برای رقابت با دیگر شرکت ها است. در سال 2017، سامسونگ قابلیت های صوتی و کنترل از راه دور را به تلویزیون های هوشمند خود اضافه کرد. همچنین به روزرسانی سال 2020 ظاهر جدید و زیبا که از حالت تاریک برخوردار است را برای این تلویزیون ها به ارمغان آورد.
در سال 2018، سامسونگ دستیار مجازی Bixby خود را برای کل سری Q  و بیشتر مدل های سری N  سامسونگ به جز NU7100 اضافه کرد. در مورد سری 2019 نیز همین مورد وجود داشت، زیرا RU7100 هنوز فاقد این ویژگی بود. Bixby می تواند با سیستم عامل هوشمند SmartThings سامسونگ ادغام شود و به شما این امکان را دهد تا دستگاه های سازگار از جمله چراغ ها، خروجی ها، قفل درها و حتی یخچال خود را کنترل کنید.

رابط کاربری

رابط کاربری آن بسیار ساده و آسان است. همه چیز در امتداد یک نوار ابزار واقع شده است که در پایین صفحه نمایش شما ظاهر می شود. برنامه های بارگیری شده نیز در اینجا یافت می شوند و شما می توانید به سرعت به ورودی ها و تنظیمات مختلف دسترسی پیدا کنید. این تلویزیون ها از رابط کاربری پویا برخوردار هستند به طوری که تعداد زیادی انیمیشن برای وظایف مختلف وجود دارد. اما در تلویزیون های سطح پایین، این انیمیشن ها می توانند کند باشند.

برنامه ها و ویژگی ها

امروزه انتخاب برنامه ها بسیار گسترده است و همه سرویس های معروف ویدیویی و موسیقی در دسترس هستند. خوشبختانه عملکرد جستجو بسیار خوب است و نتایج خیلی سریع به دست می آیند. همانند تلویزیون های WebOS ال جی و Android TV در تلویزیون های سونی و هایسنس، تلویزیون های سامسونگ انتخاب های بسیار متنوعی در خصوص برنامه ها دارند.


کلام آخر

به طور کلی سامسونگ تلویزیون های بسیار خوبی می سازد. دامنه آنها با گذشت زمان تا حدودی کاهش یافته است، اما اکثر مردم هنوز تلویزیون های شرکت سامسونگ را خریداری می کنند. ویژگی های هوشمند آنها بهترین نیست، اما هنوز هم عملکرد قابل توجهی دارند. تا زمانی که قصد تماشای این تلویزیون ها از کناره ها را ندارید، که این یک نقص رایج در آنها است، با مشکل جدی مواجه نخواهید شد. در سایت بروز کالا می توانید قیمت تلویزیون های مختلف را با هم مقایسه کرده و به خرید تلویزیون سامسونگ بپردازید.