10 اشتباه که هنگام خرید تلویزیون نباید مرتکب شوید

در روزهای اخیر ، خرید وسایل برقی کار راحتی نیست و زمانی که این وسیله برقی تلویزیون باشد، کار سخت تر هم خواهد شد؛ زیرا انتخاب یک کالای مناسب کار مشکلی است.

 تلویزیون بعد از موبایل ، یکی از وسایل مهم خانه محسوب می شود. صرف هزینه بیشتر برای خرید تلویزیون باعث نا امیدی فرد نخواهد کرد مگر این که خرید اشتباهی انجام دهد. پس بهتر است که قبل از خرید کمی وقت صرف کنید و در مورد برند مورد نظر کمی تحقیق کنید.

این10 اشتباه را نکنید

در ادامه این مقاله از بروز کالا ما چند عامل کلیدی و اشتباهات رایجی که افراد هنگام خرید تلویزیون با آن مواجه می شوند را ارائه خواهیم کرد. بعد از مطالعه این مطلب قطعا ایده های بهتری به ذهن شما خطور خواهد کرد. 

خرید تلویزیون

1- عدم آگاهی از تفاوت بین OLED و QLED و  LED

ابتدا دانستن تفاوت بین هر کدام از این تکنولوژی ها بسیار مهم است. 

OLED 

این نوع تکنولوژی به دیدن تصاویر کمک بسیاری می کند. آخرین تکنولوژی است که از نور پس زمینه LED استفاده نکرده است. محیط و پس زمینه این تکنولوژی کاملا با تلویزیون های LED و LCD متفاوت است. اگر به دنبال تصویر با کیفیت بالایی هستید پس OLED بهترین گزینه است اما باید هزینه بیشتری بپردازید. 

QLED

در این تکنولوژی دقیقا از همان کیفیت نور پس زمینه LED LCD استفاده شده است. افزون بر این از نقاط کوانتومی برای تولید تصویر با کیفیت بیشتر استفاده شده است. نقاط کوانتومی در صورتی که از نور پس زمینه مشابه LED استفاده شود ، نور خود را تولید نخواهد کرد. سامسونگ تنها تکنولوژی QLED را ارائه می دهد و ال جی و سونی تکنولوژی OLED را وارد بازار می کنند. 

LED

هر فردی با تکنولوژی LED LCD آشنایی دارد. تنها استفاده از چراغ های سیاه LED برای تولید تصویر استفاده شده است. تلویزیون 4K UHD LED  با هزینه کمتر ، تصویر با کیفیت بهتری تولید خواهد کرد. بنابراین اگر در مورد پرداخت هزینه ی بیشتر ، مشکلی ندارید پس از تکنولوژی OLED استفاده کنید.

 QLED یک حد وسط بین OLED و LED است. QLED نسبت به LED تصویر با کیفیت بهتری ارائه خواهد کرد اما نمی توان آن را با OLED مطابقت داد. OLED همیشه در برابر QLED برنده است. بین LED و OLED هیچ رقابتی وجود ندارد. اگر به دنبال یک تلویزیون به صرفه هستید می توانید با اطمینان خاطر به سمت LED بروید این انتخاب هرگز شما را با کیفیت تصویری که ارائه می دهد نا امید نخواهد کرد. 

خرید تلویزیون

2- به دنبال تلویزیون با اندازه کوچک نباشید

اندازه تلویزیون بسیار مهم است زیرا باید در مورد فضایی که قرار است اشغال کند فکر کنید. تلویزیون بزرگ تر شما را راضی تر خواهد کرد و زیبایی خاصی به خانه می بخشد. اگر تلویزیون در ابعاد کوچک (به عنوان مثال تلویزیون 55 اینچ) امکانات بیشتری را ارائه می دهد اما تلویزیون در ابعاد بزرگتر (به عنوان مثال تلویزیون 65 اینچ) در مقایسه با تلویزیون کوچکتر از ویژگی های کمتری برخوردار است ، اگرچه قیمت هر دو تقریبا در یک محدوده است.

به طور کلی تصویرها از نظر محتویات تفاوت زیادی با هم نخواهند داشت و معمولا محدود قیمت به هم نزدیک است. پس به دنبال تلویزیون با اندازه بزرگ تر باشید زیرا صفحه نمایش بزرگ تر است. بزرگ  بودن صفحه نمایش بهتر از دیدن تصویر با محتویات بیشتر است. در نهایت صفحه نمایش بزرگتر رضایت شما را به دنبال خواهد داشت ولی تصویر کوچک با محتویات بیشتر این گونه نخواهد بود. 

هشدار مهم

باید به ناحیه ای که قرار است تلویزیون در آن قرار گیرد توجه داشته باشید. به عنوان مثال به عنوان مثال اگر تلویزیون 55 اینچ سفارش می دهید باید بین 4.6 تا 6.9 فوتی از آن بنشینید. برای 65 اینچ این میزان فضا بین 5.4 تا 8.1 فوت خواهد بود. هر چه به این محدوده ، نزدیک تر باشید نتیجه بهتری به دست خواهید آورد. این اندازه ها برای نمونه های قدیمی مانند تلویزیون های مدل HD متفاوت تر خواهد بود. بیشتر از این محدوده برای تلویزیون 4K UHD  نیاز است. 

3- به حرف های فروشنده توجه نکنید

فروشنده ها همیشه به دنبال راهی هستند که جنس خود را بفروشند و در مورد بخش های تکنیکی موجود در تلویزیون آگاهی خاصی ندارند. به جای این که به توضیحات فروشنده گوش کنید ، به صورت آنلاین اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید. همچنین می توانید نظرات ارائه شده توسط کاربران را بخوانید و نکته های اصلی را از صحبت های افرادی که این محصولات را خریده اند استخراج کنید.

 این کار به شما کمک خواهد کرد که به دنبال چیزی بروید که واقعا به دنبال آن هستید. بعد از انتخاب تلویزیون مورد نظر خود به نمایشگاه بروید و مدل های مورد نظر خود را ببینید. همچنین می توانید لیست کوتاهی از چند مدل که مورد نظرتان است تهیه کنید.

4- تلویزیون ها را نمایشگاه بررسی نکنید

در نمایشگاه ، تلویزیون را به صورت آزمایشی به خریدار نشان می دهند ، بنابراین کنتراست تصویری روشن و جذابی را ارائه می دهند که کاملاً مناسب نمایشگاه است و با نمونه واقعی متفاوت خواهد بود. آن ها ویدئوهایی با کیفیت بالا برای خریدار به نمایش خواهند گذاشت در نتیجه به راحتی او را متقاعد خواهند کرد که کیفیت تصویر عالی است. قطعا بعد از نصب تلویزیون در منزل همان کیفیت را دریافت نخواهید کرد. نباید امکاناتی مانند کیفیت تصویر و کیفیت صدا را در فروشگاه یا نمایشگاه تلویزیون بررسی کنید. 

این موضوع دقیقا به گفته پیشین ما بر می گردد زیرا فروشنده به راحتی می تواند خریدار را متقاعد کند که تلویزیون مورد نظر را خریداری کند و به نوعی وی را شستشوی مغزی کند. در انبار تنها می توانید ظاهر تلویزیون مانند اندازه ، ضخامت صفحه محافظ بیرونی و کنترل را مورد بررسی قرار دهید. همچنین قیمت تلویزیون، تخفیف و گارانتی را که در دفترچه قید شده است را چک کنید.

5- به امکانات جدید و مشخصات اشتباه توجه نکنید

شاید هرگز از امکانات ارائه شده توسط تلویزیون در طول زندگی استفاده نکنید. در نتیجه سعی نکنید که هر مدل جدید تلویزیون که به بازار ارائه شده است را بخرید مگر این که مطمئن باشید از تمام امکانات آن استفاده خواهید کرد. 

6- به دنبال تلویزیون 8k نباشید

هرگز به این مسئله فکر نکنید که تلویزیون های 8k جدیدترین مدل هستند. تلویزیون 4k حداقل برای چند سال آینده جوابگوی نیازهای شما خواهد بود. 

7- به دنبال تلویزیون HDMI2.1 Port نباشید

HDMI2.0 برای دیدن هر نوع برنامه ای که در دسترس باشد کافی است و لحظات خوشی را برای شما به ارمغان خواهد آورد. HDMI2.1 برای بازی مناسب است. اگر یک گیمر هستید می توانید از این مدل تلویزیون استفاده کنید. 

8- تنها به دنبال برندهای معروف مانند سونی ، ال جی و سامسونگ نباشید

انتخاب خود را بر پایه برند نگذارید. برندهای مختلفی برای تلویزیون وجود دارد. با انتخاب برندهای معروف دچار اشتباه بزرگی خواهید شد. سال های اخیر ، برندهای زیادی شروع به تولید تلویزیون های خوبی کرده اند که با خرید آن ها چون هزینه برند را نمی پردازید در هزینه صرفه  جویی خواهید کرد. به دنبال برندهایی باشید که کمتر از میزان هزینه شما باشند و ابتدایی ترین نوع تلویزیون در آن رده را سفارش دهید. اسم برند مهم نیست. قطعا قیمت تلویزیون ایرانی از تلویزیون‌های خارجی ارزان تر است.

خرید تلویزیون

9- در مورد طول عمر تلویزیون آگاهی لازم را کسب کنید

نمی توانیم بگوییم که طول عمر دقیق LED / OLED چقدر است زیرا یک وسیله برقی است و ممکن است که طول عمر متفاوتی داشته باشند. چون QLED و OLED تکنولوژی های جدیدی هستند نمی توانیم به آن ها طول عمر تقریبی نسبت دهیم. چند سال گذشته تلویزیون OLED دچار مشکل سوختگی شدند اما در مدل های جدیدتر این مشکل را مورد بررسی قرار دادند. کسی از دیگر مشکلات احتمالی در تکنولوژی جدید این نوع تلویزیون اطلاع دقیقی ندارد بنابراین با چند سال زمان نیاز است تا بتوان آن ها را به درستی قضاوت کرد. 

مدل LED LCD می تواند برای بازه زمانی 5 تا 10 سال یا یک میلیون ساعت روشن ماندن بدون مشکل کار کند. بعد از آن کیفیت تصویر افت خواهد کرد. کاهش نور پس زمینه می تواند طول عمر تلویزیون را برای چند سال افزایش دهد. پس بستگی به نوع استفاده شما دارد و این که چگونه صفحه LCD را تمیز خواهید کرد. 

خرید تلویزیون

10- به فکر سیستم صدا نباشید

نمی توانید از آخرین مدل تلویزیون انتظار بهترین کیفیت سیستم صدا را داشته باشید زیرا تمام افراد به این نکته توجه می کنند که ضخامت تلویزیون کمتر باشد. بنابراین نمی توان از یک سیستم نازک توقع تولید صدای با کیفیت داشت. همچنین استفاده از اسپیکر های بزرگ به همراه تلویزیون زیبایی ظاهر آن را از بین خواهد برد. بنابراین باید به فکر سیستم صدای خارجی باشید یا از سینمای خانواده استفاده کنید تا از کیفیت صدای بهتری برخورددار شوید. 

نتیجه گیری

امیداوریم که این راهنمایی ها به شما در انتخاب تلویزیون مورد نظر کمک کند همچنین برخی از اشتباهات پایه ای و رایج را آموخته باشید و در هنگام خرید از آنها استفاده کنید. انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید و این بستگی به شما و آنچه که سفارش می دهید ، خواهد داشت. از تماشایی تلویزیون خود لذت ببرید. 

برای دریافت مشاوره بیشتر می توانید با کارشناسان بروز کالا تماس بگیرید. اگر به دنبال خرید گیرنده دیجیتال یا به دنبال بررسی قیمت کنسول بازی هستید به فروشگاه سایت ما مراجعه کنید.