تغییر بسته بندی Corei9 - K 10900 توسط اینتل 

یکی از ویژگی‌های پردازنده‌های نسل نهم اینتل بسته بندی جالب آنها بود که این بسته بندی در پردازنده‌های Comet  Lake با مدل‌هایی نظیر  Corei9 - K 10900 تغییر کرد.
بسته بندی پردازنده‌های رده بالا و پرچمدار نسل نهم اینتل در ابتدا 6 ضلعی بود که بعد از تولید نسل دهم، اینتل اقدام به تغییر بسته بندی برخی از آنها کرد. 
پردازنده‌های نسل دهم نیز با یک بسته بندی متفاوت و زیبا ارائه شدند ولی در کنار زیبایی دارای مشکلاتی از جمله بسته بندی با ابعاد بسیار بزرگ و هزینه زیاد بودند.
با نزدیک شدن به زمان عرضه پردازنده‌های نسل یازدهم کلاس دسکتاپ میانی (Rocket Lake) اینتل تصمیم گرفت تا بسته بندی پرچمداران نسل دهم را نیز تغییر دهد و از آن پس آنها را با جعبه ای ساده‌تر در بازارهای جهانی عرضه کند. اینتل همچنین تأیید کرده است که مدل‌هایی مانند   Corei9 - K 10900 از این به بعد با بسته بندی ساده‌تر ، روانه بازارهای جهانی خواهند شد. 
این بسته بندی چه در کشور چین و چه در دیگر کشورهای جهان تغییر خواهد کرد. بدین ترتیب اینتل می‌تواند در هر محموله ارسالی به جای 480 پردازنده، 1620 پردازنده را جای داده و ارسال کند، یعنی 3.375 برابر.
اینتل اعلام کرده است که جعبه های بزرگی را که برای Core i9 10900K استفاده می کند برای بسته بندی متوسط ​​تر ( از طریق PC  Watch) کنار می گذارد. جعبه های بزرگ پلاستیکی و مقوایی که در حال حاضر استفاده می کند ، در تاریخ 28 فوریه جایگزین می شوند ، اگرچه ممکن است مدتی طول بکشد تا بسته بندی جدید کاملا در بازار جایگزین مدل قبلی شود و انتظار می رود مدتی هر دو نوع را ببینید.


 توقف تولید بسته بندی Core i9 9900K
توقف تولید بسته بندی 9900K خبر جالب دیگری از سوی شرکت اینتل است. 
ظاهرا بسته بندی دوازده سطحی LPDE شرکت برای پرچمدار نسل گذشته پلتفرم دسکتاپ Coffee Lake یعنی Core i9 9900K دیگر عرضه نخواهد شد. البته خود پردازنده هنوز هم یک مدل فعال به حساب می آید ولی جعبه آن به یک مدل مرسوم ‌تر مکعب مانند چیزی شبیه به Core i9 9900KF تغییر کرده است.
در این میان اشاره‌ای به مدل تولید محدود Core i9 9900KS نشده است. این تغییر محصول احتمالا بخاطر جایگزینی Core i9 9900K با مدل 10 هسته‌ای جدید Comet Lake S یعنی Core i9 10900K باشد که در جعبه ای ساده اما در عین حال جذاب با یک پنجره شفاف بزرگ در جلو ارائه می‌شود. و البته باید این حقیقت را نیز در نظر بگیریم که پکیج قبلی مشکلاتی را برای تامین کنندگان ایجاد می‌کرد زیرا در هر جعبه تعداد محدودتری پردازنده جای می‌گرفت اما با باکس‌های مکعبی نه تنها می‌توان تعداد بیشتری چیپ را منتقل کرد بلکه از صدمات احتمالی نیز جلوگیری خواهد شد به همین دلیل شاید توقف تولید بسته بندی 9900K را بتوان نکته مثبتی نیز در نظر گرفت.
اینتل همچنین با بسته بندی dodecahedron که با تراشه پیشرفته نسل 9 ، Core i9 9900K استفاده می شود ، حرکت مشابهی را انجام دهد. 
AMD نیز در این قسمت بی تقصیر نیست. بسته بندی ای که برای تراشه های Threadripper خود استفاده می کند کاملاً مضحک است. همچنین این واقعیت وجود دارد که AMD خنک کننده ها را از سری Ryzen 5000 خود خارج کرده است ، این بدین معنی است که جعبه های آن ها نیز بیشتر خالی شدند. تراشه های اینتل در جعبه های بسیار  کوچکتر ارائه  می شوند ، اما در واقع چیزهای زیادی در آن نیست. حداقل این جعبه ها مقوایی بوده و به طور گسترده بازیافت می شوند.