رونمایی سامسونگ از جدیدترین تلویزیون های MicroLED و NeoQLED

تلویزیون های جدید MicroLED سامسونگ در سه اندازه در دسترس خواهند بود و فناوری پنل تلویزیون های Neo QLED به روزرسانی شده است.
سامسونگ ماه گذشته اولین تلویزیون MicroLED خود را به صورت یک صفحه نمایش عظیم 110 اینچی معرفی کرد. این شرکت دارای دو مدل جدید تلویزیون MicroLED در اندازه های کوچکتر ، همراه با فناوری جدید برای تلویزیون های QLED خود است.
تلویزیونMicroLED  که در ابتدا چند سال پیش با عنوان The Wall"" مدولار و متمرکز بر شرکت رونمایی شد. اکنون مدل های 88 و 99 اینچی MicroLED به آن ملحق شده و خط تولید را به سه اندازه صفحه گرد می کند.

MicroLED چیست؟

MicroLED مجموعه ای از دیودهای رنگی و نور ساطع کننده (LED) برای هر پیکسل جداگانه برای تولید یک تصویر استفاده می کند ، فناوری بسیار متفاوت از صفحه های LCD با نور پس زمینه که در اکثر تلویزیون ها استفاده می شود یا اصول موجود در تلویزیون های OLED است.
مدتی است که از خوشه های LED برای علامت گذاری دیجیتال در مقیاس بزرگ استفاده می شود ، اما این فناوری اخیراً کوچک شده است تا جایی که می تواند در تلویزیون اتاق نشیمن مورد استفاده قرار گیرد. تلویزیون های MicroLED دارای مدل های 4K هستند که هر کدام بیش از 8 میلیون خوشۀ LED را در خود جای داده اند. آنها با استفاده از Multi View از مشاهده چند صفحه پشتیبانی می کنند و تصویر را به چهار تصویر p 1080 تقسیم می کنند که به طور همزمان قابل مشاهده هستند.
سامسونگ قیمت تلویزیون های MicroLED را اعلام نکرده است ، هرچند شایعات و موجودیت بین المللی مدل 110 اینچی را بیش از 100000 دلار اعلام کرده است. گرچه اینها محصولات گران قیمتی هستند ، اما هنوز هم به وضوح برای مصرف کنندگان ثروتمند استفاده می شود. مدل های کوچکتر و مقرون به صرفه تر است ولی مدتی است که دیده نشده .

Neo QLED

علاوه بر MicroLED ، سامسونگ از Neo QLED ، گام بعدی این شرکت در فناوری صفحه QLED مبتنی بر LCD ، رونمایی کرد.
Neo QLED پانل های QLED LCD سامسونگ را که از فناوری نانوکریستال برای بهبود عملکرد رنگ استفاده می کنند ، با یک سیستم نور پس زمینه مینی LED ترکیب می کند که یک تصویر روشن تر و کنتراست گسترده تر را ارائه می دهد. Mini LED یک فناوری متفاوت از MicroLED است. Mini LED فقط به این معنی است که LED های مورد استفاده برای نور پس زمینه صفحه LCD بسیار کوچک هستند و تعداد آنها بیشتر از سیستم های نور پس زمینه LED بزرگتر و پهن تر تلویزیون های دیگر است. این باعث می شود قسمت های تاریک تصویر تاریک بمانند در حالی که قسمت های روشن تصویر روشن تر می شوند.
در حالی که تلویزیون هایMicroLED  ، 4K هستند ، Neo QLED جایی است که سامسونگ تلاش خود را برای 8K متمرکز می کند.
سامسونگ همچنین نسخه جدیدی از تلویزیون سبک زندگی The Frame را اعلام کرد ، یک تلویزیون QLED با حاشیه مدولار که به شما امکان می دهد شکل ظاهری خود را شخصی سازی کنید و هنگام قرار گرفتن روی دیوار ، تصویری از قاب را ایجاد می کند. ضخامت مدل The Frame جدید تقریباً نیمی از مدل قبلی و عمق آن فقط 24.9 میلی متر است.

ویژگی های بیشتر تلویزیون های جدید سامسونگ 

تمام QLED های جدید انواع ویژگی های مختلفی را ارائه می کند. کنترل از راه دور جدید اکو ، از سلول های خورشیدی بهره می برد که می توانند باتری های آن را به طور خودکار شارژ کنند و استفاده از آن را تا دو سال قبل از تعویض باتری امکان پذیر می کند. ویژگی Multi View در تلویزیون های Micro LED نیز در تلویزیون های QLED 2021 وجود خواهد داشت و مدل های 8K قادر به نمایش همزمان 12 منبع هستند.
دسترسی از راه دور به علاوه گزینه های جدید بهره وری را به تلویزیون های سامسونگ اضافه می کند ، به شما امکان می دهد تا ماوس و صفحه کلید را برای فعال کردن مرور وب و دسترسی مستقیم به Microsoft Office 365 را به هم متصل کنند. تلویزیون های جدید همچنین از Google Duo با بازتاب صفحه پشتیبانی می کنند. این ویژگی به شما امکان می دهد از طریق تلویزیون خود تماس ویدیویی برقرار کنید.
برای گیمرها ، تلویزیون های QLED دارای یک منوی پاپ آپ جدید Game Bar هستند که دسترسی سریع به ویژگی های خاص بازی مانند حالت تغییر وضعیت بازی و بررسی نسبت ابعاد را فراهم می کند. حالت Super Ultrawide Gameview به شما امکان می دهد بازی ها با نسبت ابعاد 21:9 یا 32:9 نمایش داده شود.


سرانجام ، سامسونگ در سال 2021 بسته بندی های سازگار با محیط زیست را به تمام مدل های تلویزیون QLED و سبک زندگی گسترش خواهد داد. این بسته بندی از جوهر مبتنی بر روغن جلوگیری می کند و به لطف دستورالعمل های آنلاین می تواند به موارد مفید مانند کانکس های حیوان خانگی ، سیستم های ذخیره سازی و اسباب بازی برای کودکان تبدیل شود. که نحوه استفاده مجدد از جعبه ها را مشخص می کند.