سیستم های کامپیوتری گیمینگ

با وجود جذابیت و سادگی کنسول های بازی و دستگاه های دستی ، کامپیوترهای رومیزی هنوز زنده هستند. علاقه مندان می دانند که هیچ چیزی کیفیت بازی را که در دسک تاپ ساخته شده است ، کم نمی کند. امروزه تقریباً در نظر هر خریدار رایانه های شخصی است که یک کامپیوتر با قدرت گرافیک لازم برای راندن جدیدترین بازی ها روی مانیتور کامل (HD (1080p با تنظیمات جزئیات عالی بدست آورد.


اما چه نوع رایانه ای می تواند بازی های 3D را بهتر از آنچه در Sony PS4 Pro یا Microsoft Xbox One S نشان داده شده، اجرا کند؟ اگر جیب پری دارید ، جواب شما می تواند یک میلۀ داغ ساخته شده از یک سازندۀ نخبه بوتیک رایانه مانند Falcon Northwest ، Maingear یا Velocity Micro باشد. اما چند انتخاب کاملاً آگاهانه به شما کمک می کند تا دسکتاپ مخصوص بازی را از یک سازنده استاندارد کامپیوتر مانند Acer ، Asus ، Dell یا MSI بدست آورید. در اینجا نحوۀ خرید بهترین دسکتاپ بازی خود ، صرف نظر از بودجه و 10 انتخاب برتر در این گروه ، آورده شده است.
مسلماً این استدلال پیچیده ای است. اما گرافیک ، پردازنده ها و حافظه پرقدرت جزئیات گرافیکی (در مواردی مانند پارچه و انعکاس ) ، فعل و انفعالات فیزیکی (دود ، برخورد هزاران ذره) و انیمیشن کلی صحنه های بازی های مورد علاقه شما را بهبود می بخشد. گذاشتن منابع بیشتر برای این مشکل ، مانند
کارت گرافیک قدرتمندتر یا پردازنده سریعتر ، تا حدی کمک خواهد کرد. ترفند این است که تعیین کنید کدام و چه مقدار از موئله ها را ترجیح می دهیم.

 انتخاب CPU

قلب موازی در هر سیستم بازی با پردازنده گرافیکی آن تراشۀ اصلی پردازنده یا همان پردازنده مرکزی آن است. در حالی که سی.پی.ی.CPU( پردازنده) در کیفیت گرافیک و برخی محاسبات فیزیک تخصص دارد ، پردازنده از هر چیز دیگری مراقبت می کند ، و همچنین تعیین می کند که کامپیوتر شما تا چه اندازه قادر به انجام وظایفی است که نیاز به محاسبات غیر گرافیکی دارند.


در قسمت پردازنده ، AMD و Intel در حال بررسی این هستند که چه کسی می تواند بیشترین قدرت را به گیمرها ارائه دهد. در سال 2017 ، AMD با CPU های Ryzen Threadripper که دارای 32 هسته و توانایی پردازش 64 رشته به طور همزمان است ، رقابت را برای بار دیگر از نو آغاز کرد. (یک مثال خوب Ryzen Threadripper 3970X اخیر است.) اینتل با یک سری جدید از پردازنده های Core سری X مقابله کرد که در آن مدل برتر Extreme Edition"" 18 هسته و 36 رشته را نشان می دهد. قیمت این پردازنده ها بسیار بالا است ، اگرچه نسل دهم تراشه های Core سری X ، که در نیمه دوم سال 2019 وارد بازار شد ، قیمت های بسیار کمی داشت. تراشه های پیشرفته ای که در نسل های قبلی Core X با قیمت 2000 دلار فروخته شده بودند ، در نسخه
Core i9-10980XE Extreme Edition که بررسی کردیم ، به حدود 1000 دلار سقوط کردند.
این پیشرفت های پردازنده هیجان انگیز است ، اما سرمایه گذاری در یکی از این پردازنده های سطح نخبه Threadripper یا Core X سری برای لذت بردن از بازی های رایانه ای عالی ضروری نیست. تا آن زمان ، اینتل همچنین تراشه های اصلی Core i9 را در خارج از سیستم عامل های Extreme Edition در اواخر سال 2018 راه اندازی کرد که باعث افزایش سرعت به خط اصلی مصرف کننده می شود. Core i9-9900K اولین گزینه شاخص در این زمینه بود ، با جدیدترین نسخه Core i9-10900K جیب تراشه های دسک تاپ جدید Comet Lake-S"" اینتل را به دست گرفت. برای سالها ، اینتل در عملکرد بازی قدرت خود را حفظ کرد.
جدیدترین AMD در این ردۀ قدرت ، Ryzen 9 5900X است که سرانجام با برتری Core i9 اینتل در بازی رقابت می کند. این به اندازۀ برخی تراشه های AMD در مقایسه با Intel معامله نمی کند ، اما شاید مهم تر این است که ، عملکرد بهتری دارد. AMD واقعاً در تمام سناریوها برای تراشه های خود جور در می آورد و بازی مرز نهایی بود. (Ryzen 7 5800X جدید همچنین رقیب قدرتمند اینتل است و جدیدترین Core i7 را به خود اختصاص داده است.)

Dell Vostro 5000 Intel i7 Desktop with RTX 2060 / Dual Storage - قیمت 2040 دلار
Dell G5 Intel i7 Gaming Desktop with GTX 1660 Ti / Dual Storage -  قیمت 1،270 دلار آمریکا
MSI Aegis R Intel i7 RTX 2060 / Dual Storage - قیمت 1،380 دلار
MSI MPG Trident 3 Intel i7 Desktop with GTX 1660 Super / Dual Storage -  قیمت 1،299 دلار
Alienware Aurora R10 AMD Ryzen 7 Desktop with RTX 2080 Super، 1TB SSD قیمت 2،320 دلار

اگر برای خرید خود نیاز به کمک و مشاوره دارید، هیچ نگران نباشید. می توانید با کارشناسان ما در سایت بروزکالا تماس گرفته و اطلاعات لازم را دریافت کنید تا با خیالی راحت به خرید آنلاین خود بپردازید.