اکسس پوینت

اکسس پوینت (نقطۀ دسترسی بی سیم) چیست؟

ممکن است شما با یک سیگنال ضعیف WIFI دست و پنجه نرم کنید و با اصطلاح "نقطه دسترسی بی سیم" مواجه شوید. اکثر افرادی که دارای روتر باند پهن داخلی هستند ، اتصال بی سیم را مسلم می دانند، اما این مورد در بسیاری از روترها وجود ندارد که نمی توانند از طریق بی سیم به آنها متصل شوند. همانطور که گفتم اکثر روترهای داخلی با WIFI سازگار هستند اما اگر روتری که داشتید که با این شبکه سازگار نبود و WIFI می خواستید ، پس به یک  اکسس پوینت Access Point بی سیم نیاز خواهید داشت که اغلب به آن WAP"" یا AP"" گفته می شود. 
همچنین اکسس پوینت می تواند برای تنظیم بهتر WIFI به تنظیمات موجود شما اضافه شود. نصب چندین مورد از این موارد در ساختمان هایی که یک اتصال WIFI واحد قادر به سرویس دهی به یک خاصیت نیست ، بیشتر و بیشتر معمول می شود. این معمولاً ساختمانهای بزرگ یا ساختمانهایی با دیوارهای بزرگ و جامد است. اتصال بی سیم باید از داخل بسیاری از اشیا عبور کند تا به مکان مورد نیاز برسد.

نقطه دسترسی بی سیم چگونه کار می کند؟

نقاط دسترسی با اتصال مستقیم به روتر باند پهن یا سوئیچ شبکه با یک اترنت یا کابل داده ، کار می کنند. این AP را با اتصال به اینترنت و پهنای باند مورد نیاز فراهم می کند. سپس سیگنال بی سیم را در دامنه فرکانس 2.4 گیگاهرتز یا 5 گیگاهرتز (WIFI) انتقال و دریافت می کند. این به شما امکان می دهد بی سیم را به شبکه محلی (LAN) و اینترنت متصل کنید.
نقاط دسترسی بی سیم برای دستگاههایی که نمی توانید کابل اترنت فیزیکی را به هم متصل کنید یا انجام چنین کاری دشوار است بسیار مناسب است ، و آنها را برای ارائه اتصال به اینترنت به تلفن های هوشمند ، رایانه لوحی ، لپ تاپ ها ، سیستم های صوتی بی سیم ، تلویزیون های هوشمند و غیره عالی می کند. . ما روی فلسفه "سیم برای چیزهایی که حرکت نمی کنند ، بی سیم برای کارهایی که کار می کنند" کار می کنیم. 
این بدان معنی است که برای بهترین ، سریعترین و ایمن ترین اتصال ، یک کابل اختصاصی اترنت بهترین راه برای استفاده از کامپیوتر شخصی شما و تلویزیون های هوشمند و غیره است ، اما بدیهی است که این ممکن است به معنای ایجاد سوراخ در دیوارها و بلند کردن تخته کف برای نصب برخی از دسته 5 باشد اتصال بی سیم خوب بهترین راه حل بعدی خواهد بود.

 

آیا به یک نقطه دسترسی بی سیم نیاز دارم؟

اگر دارای یک ملک بزرگ هستید که دارای "نقاط سیاه" WIFI است ، باید نصب نقاط دسترسی را مورد توجه جدی قرار دهید. یک سیگنال ضعیف WIFI می تواند سرعت اینترنت ضعیفی ایجاد کند ، حتی اگر از فیبر باند پهن بسیار سریع استفاده کنید. اگر اتصال بی سیم بین روتر / AP شما ضعیف باشد ، این عملکرد اینترنت شما را به خطر می اندازد که می تواند باعث کندی بارگذاری ، قطع اینترنت و بافر در هنگام پخش فیلم از اینترنت و سایر مواردی شود که در دنیای امروز غیرقابل قبول است.
نکتۀ بعدی که من توصیه می کنم این است که یک برنامۀ تحلیلگر رایگان WIFI برای تلفن خود بارگیری کنید. با این کار می توانید قدرت WIFI موجود خود را در اطراف خود مشاهده کنید. آن را روشن کنید و دور خود بگردید. جایی که قطره بسیار ضعیف است یا جایی که کاملاً ناپدید می شود ، احتمال زیادی وجود دارد که یک نقطۀ دسترسی بی سیم برای شما مفید باشد.

چه نوع اکسس پوینت بخریم؟

اگر از تجربیات خود صحبت کنیم ، ما دامنۀ Ubiquiti Unifi را توصیه می کنیم ، نکته مثبت این برنامه در سیستم قابل توسعۀ آن است. به این معنی که نقاط دسترسی اضافی به راحتی می توانند در تاریخ بعدی اضافه شوند. آنها همچنین انواع مختلفی از مدل ها را ارائه می دهند که می توانند انواع مختلفی از راه حل ها را ارائه دهند. 
به عنوان مثال ، در محیط های تجاری ارتباط بیشتری نسبت به WAP نصب شده در یک آدرس مسکونی به نقطه دسترسی خواهید داشت. در این صورت شما بایستی مدل بالاتری را انتخاب کنید که بتواند با دستگاه های بیشتری که به آن متصل می شوند، کنار بیاید. ما همچنین به دستیابی نقاط دسترسی که در هر دو محدوده 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز سازگار هستند اشاره کردیم و اگر می خواهید برای WIFI در فضای باز دسترسی داشته باشید ، اینها نیز وجود دارند. انواع و مدلهای مختلفی وجود دارد ، توصیه می کنم در مورد انواع مختلف خود تحقیق کنید.
همچنین اگر می خواهید نقاط دسترسی بی سیم را روی دیوارها یا سقف ها بصورت منظم نصب کنید، ما پیشنهاد می کنیم که مدلی را انتخاب کنید که با آن سازگار باشد. POE مخفف Power Over Ethernet است و به این معنی است که هم داده و هم برق دستگاه را می توان با یک کابل Cat5 یا Cat6 متصل به آن نصب کرد.

روتر چیست؟

روتر یک دستگاه شبکه است که دو عملکرد اصلی را در اختیار شما قرار می دهد: (1) چندین کامپیوتر ، تلفن ، رایانه لوحی یا سایر دستگاه ها را برای ایجاد یک شبکه محلی مدیریت شده به هم متصل می کند و (2) دسترسی به اینترنت را برای همه دستگاه های سازگار که به روتر متصل هستند را فراهم می کند.
شبکه محلی (LAN) را می توان به سادگی با استقرار یک روتر و اتصال یک یا چند دستگاه به آن راه اندازی کرد. روترهای مدرن به کاربران این امکان را می دهند تا دستگاه ها را هم از طریق کابل های اترنت و هم از طریق بی سیم با استفاده از (Wi-Fi) به یکدیگر متصل کنند.
با این حال ، برای اینکه روتر بتواند داده ها را در داخل شبکه محلی به دستگاه ها توزیع و تحویل دهد ، باید از طریق کابل اترنت به تجهیزات محلی مشتری (CPE) ارائه دهنده خدمات اینترنت متصل شود.

روتر یا اکسس پوینت؟ کدام یک بهتر است؟

 پاسخ به این سوال کدام یک بهتر است، این است که به نیازها بستگی دارد. برای خانه ها و مشاغل کوچک ، روترها ممکن است بهترین راه حل (در صورت عدم بهترین) باشند ، در حالی که شرکت ها و سازمان های متوسط ​​تا بزرگ مطمئناً به شبکه ای از نقاط دسترسی و سوئیچ ها نیاز دارند.
تفاوتهای اصلی روتر این است که این دستگاه به صورت توپی عمل می کند که یک شبکۀ محلی را راه اندازی می کند و همه دستگاه ها و ارتباطات موجود در آن را مدیریت می کند. از طرف دیگر ، یک نقطۀ دسترسی ، یک دستگاه فرعی در شبکه محلی است که مکان دیگری را برای اتصال دستگاهها فراهم می کند و دستگاه های بیشتری را در شبکه امکان پذیر می کند.
روترهای بی سیم می توانند به عنوان نقاط دسترسی عمل کنند ، اما همه نقاط دسترسی نمی توانند به عنوان روتر کار کنند. در حالی که روترها شبکه های محلی را مدیریت می کنند ، با سیستم های خارج از شبکه ارتباط برقرار می کنند ، داده ها را از چند جهت به دست می آورند ، توزیع و ارسال می کنند ، یک نقطۀ اتصال برقرار می کنند و امنیت را تضمین می کنند ، نقاط دسترسی معمولاً دسترسی به شبکه مستقر روتر را فراهم می کنند.

انواع نقطۀ دسترسی بی سیم

  • تقسیم شده توسط برنامه ها: AP تجاری و Enterprise AP

AP Commercial : مناسب برای محیط های تجاری ، مانند هتل ها ، مهمانسراها ، KTV ها ، سوپرمارکت ها ، رستوران ها و مکان های دیگر ، که نیاز به زیبایی دارند و کاربران زیادی دارند. ما می دانیم که نقاط دسترسی مهمان نوازی وجود دارد که برای هتل ها مانند نقاط دسترسی WiFi-6 Aruba 500H طراحی شده است.
AP در سطح سازمانی: برای استفاده در شرکتهای بزرگ ، شرکتها و مکانهای دیگر مناسب است و از امنیت بالایی برخوردار است. از AP ​​های تجاری می توان در انواع شرکت ها استفاده کرد. بسیاری از تولیدکنندگان این نوع AP را ارائه می دهند ، مانند Cisco AP ، Huawei AP ، Aruba AP ، Ruckus AP و غیره.

  • تقسیم بر روش نصب: AP دیواری و AP سقفی

AP دیواری: به AP دیواری گاهی اوقات نوع پانل گفته می شود. هنگام نصب باید در دیوار تعبیه شود ، بنابراین به طور کلی لازم است اسلات ها را رزرو کنید. این نوع AP ظاهر فشرده ای دارد و سرعت آن معمولاً 150 مگابیت بر ثانیه یا 300 مگابیت بر ثانیه است.
AP سقف: می توان آن را مستقیماً به دیوار یا سقف هنگام نصب وصل کرد ، بدون اینکه وارد دیوار شود. شکل ظاهری متغیر است ، تک فرکانس و دو فرکانس وجود دارد و سرعت انتقال به طور کلی بالاتر از AP ​​دیواری است.

  • تقسیم بر باند فرکانس: AP تک فرکانس و AP دو فرکانس 

AP تک فرکانس: به طور کلی به یک AP بی سیم گفته می شود که G 2.4 را پشتیبانی می کند و سرعت انتقال آن معمولاً بین 150 مگابیت بر ثانیه تا 450 مگابیت بر ثانیه است ، اما توانایی ضد تداخل AP تک فرکانسی نسبتاً ضعیف است. 
AP دو فرکانس: به یک AP بی سیم گفته می شود که همزمان از G 2.4 و G 5.8 پشتیبانی می کند. هنگام استفاده ، ترمینال تلفن همراه می تواند دو سیگنال WiFi را جستجو کند ، با سرعت انتقال بالاتر و تجهیزات بیشتر.

  • تقسیم بر کنترل کننده مورد نیاز: AP مستقل و کنترل کننده مورد نیاز AP

AP مستقل: بیشتر در محیط های با تقاضای زیاد مورد استفاده قرار می گیرد. برای دستیابی به صدور گواهینامه ، به طور کلی سرورهای تأیید اعتبار یا سوئیچ های پشتیبانی کننده توابع احراز هویت مورد نیاز هستند. این AP به یک کنترل کننده بی سیم اختصاصی نیاز دارد و فقط از طریق پیکربندی کنترل کننده بی سیم قابل استفاده است. به تنهایی قابل پیکربندی نیست و برای استقرار بی سیم در مقیاس بزرگ مناسب است. برخی از نقاط دسترسی سیسکو به کنترل کننده های بی سیم سیسکو مورد نیاز است.
Controller Needed AP : بیشتر با کاربردهای نسبتاً کامل در خانه ها و شبکه های کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی ، یک دستگاه واحد می تواند دسترسی ، احراز هویت ، مسیریابی ، VPN ، ترجمه آدرس و حتی توابع فایروال را پیاده سازی کند.

  • تقسیم بر محیط: AP Indoor و AP Outdoor

به منظور انطباق با محیط های سخت ، از جمله مقابله با آب و هوای شدید ، آب و هوای با درجه حرارت بالا ، هوای بسیار سرد ، و محیط های مختلف دشوار ، نقاط دسترسی در فضای باز باید طراحی شوند تا از مقاومت و دوام بیشتری برخوردار باشند ، نیازهای سیگنال نیز بیشتر است به عنوان محدوده سیگنال که باید گسترده تر منتقل شود. محیط داخلی نسبتاً ایمن ، به طوری که نقاط دسترسی داخلی نیازی به ارائه این توابع ندارند.

برندهای مطرح اکسس پوینت در بازار

  • (Ubiquiti Networks Unifi 802.11ac Dual-Radio PRO Access Point (UAP-AC-PRO-US

دلایل خرید
+ سرعت وای فای AC
+ نرم افزار مدیریت هوشمندانه
+ طراحی جمع و جور
دلایل اجتناب
- داغ می شود
دلایل
خرید اکسس پوینت دیسک شکل هوشمند

این مدل دارای سه آنتن است که دو عدد از آن در داخل دستگاه قرار دارد و می توانند در سقف ثابت شوند و یا در هرجای دیگر اطراف یک ملک قرار بگیرند. پس از تنظیم آنها از طریق cloud یا به صورت محلی ، می توانید همه آنها را همزمان از طریق نمای بصری شبکه مدیریت کنید که به شما امکان می دهد ضمن نظارت بر بازده داده ها ، آنها را بیشتر پیکربندی و کنترل کنید. WAP Ubiquiti Networks از پورتال مهمان / پشتیبانی از هات اسپات ، حساب های کاربری و قابلیت ارتقا firm میان افزار از راه دور برخوردار است. حتی بهتر از این ، تنظیم نقاط دسترسی فقط چند دقیقه طول می کشد.

  • Linksys Business LAPAC2600 Pro Series AC2600 Dual-Band MU-MIMO Wireless Access Point

دلایل خرید
+ سرعت داده 5GHz سریع
+ مجموعه ویژگی های گسترده
دلایل اجتناب
- آنتن خارجی ندارد
- عملکرد متوسط ​​2.4 گیگاهرتز
Linksys یک برنده در LAPAC2600 دارد ، که می تواند در صورت استفاده از باند 5 گیگاهرتز ، به روترها خوشایند باشد. این منجر به اتصال می شود که احساس می کنید با استفاده از کابلی که به اترنت متصل می شوید ، بسیار محکم شود.
می توان آن را در درگاه شلوغ Linksys پیکربندی کرد ، اما نه درگاه پیچیده اسیر که برای استفاده مهمان پیکربندی شده است. این اجازه می دهد تا کارمندان یک سازمان در حالی که عملیات حیاتی را قفل نمی کنند ، به برخی خدمات اساسی شبکه دسترسی پیدا کنند.

  • TP-Link Wireless N300 2T2R Access Point

دلایل خرید
+ بسیار مقرون به صرفه
+ پشتیبانی از PoE منفعل
دلایل اجتناب
- نداشتن سریعترین استاندارد Wi-Fi
N300 TP-Link را می توان با یک روتر Wi-FI اشتباه گرفت که دو آنتن بزرگ آن از قسمت بالای آن خارج شده است. 
این یک عملکرد سریع است و نرخ انتقال بی سیم 300 مگابیت بر ثانیه را بیش از n 802.11 ارائه می دهد که بازار پیشرو نیست اما در قیمت پایین نقطه دستیابی منعکس می شود. این از چندین حالت عملیاتی پشتیبانی می کند. از جمله اینکه به عنوان نقطه دسترسی ، مشتری ، تکرار WDS یا پل بی سیم استفاده می شود. همچنین دارای قابلیت  Power over Ethernet (PoE) تا 100 فوت برای موقعیت انعطاف پذیرتر است.

اگر برای خرید خود نیاز به کمک و مشاوره دارید، هیچ نگران نباشید. می توانید با کارشناسان ما در سایت بروزکالا تماس گرفته و اطلاعات لازم را دریافت کنید تا با خیالی راحت به خرید آنلاین خود بپردازید.