نوع و کاربردهای اندروید باکس

اندروید باکس چیست؟


اندروید باکس ، جعبۀ تلویزیونی است که سیستم عامل Android را اجرا می کند. این همان سیستم عاملی است که در گوشی های هوشمند ، تبلت و میلیون ها دستگاه دیگر در سراسر جهان اجرا می شود.
معمولاً سیستم عامل این دستگاه ها کمی قدیمی تر از سیستم عامل های موجود بر روی تلفن شما است. ممکن است  Oreo (اندروید 8) یا پای (اندروید 9) باشد. اما تقریباً تمام برنامه هایی که می توانید از طریق تلفن هوشمند Android خود اجرا کنید ، می توانید روی جعبۀ Android TV خود نیز اجرا کنید.
اندروید باکس یک جعبۀ مرکزی رسانه ای کوچک است که به تلویزیون متصل می شود و فیلم ها ، نمایش های تلویزیونی و برنامه هایی مانند بازی را پخش می کند.
Android TV box یکی از موارد محبوب این روزها هستند و به کاربران اجازه می دهد طیف گسترده ای از استفاده از وبگردی گرفته تا پخش مستقیم ویدئو به تلویزیون شما را استفاده کند.
این جعبه های کوچک می توانند تقریباً هر تلویزیونی را با طیف وسیعی از گزینه ها به یک تلویزیون هوشمند تبدیل کنند. اکثر مردم از آنها برای پخش فیلم یا نمایش تلویزیونی از سایت های مورد علاقه خود مانند Netflix ، Disney Plus یا Hulu استفاده می کنند.
فیلم ها همچنین می توانند به صورت محلی مانند یک کتابخانه ویدیویی بزرگ ذخیره شوند و براساس درخواست پخش شوند.

اندروید باکس چگونه کار می کند؟

باکس از طریق اتصال اترنت سیمی یا WiFi به تلویزیون متصل می شود و به اینترنت راه اندازی می شود.
پس از اتصال باکس به تلویزیون و اینترنت ، می توان انواع برنامه های دلخواه را نصب کرد.
به عنوان مثال ، برنامۀ YouTube می تواند برای پخش جریانی فیلم های YouTube نصب شود.
اندروید یک سیستم عامل است ، مانند ویندوز یا iOS که توسط Google عمدتا برای تلفن های همراه ایجاد شده است. روی پردازنده های مبتنی بر RAM کار می کند که باعث می شود در هر دستگاهی که از همان سخت افزار استفاده می کند قابل حمل باشد.
از آنجا که سیستم عامل اندروید منبع باز و رایگان است ، تولید سخت افزار بر اساس آن و فروخته شدن بسیار ارزان تر است.
در حالی که عمدتا در تلفن های هوشمند استفاده می شود ، می توان آن را روی جعبه های کوچکی که از همان سخت افزار استفاده می کنند نصب کرد اما گزینه های ورودی و خروجی بهتری را ارائه می دهد.

به عنوان مثال ، اندروید باکس می تواند HDMI را به یک تلویزیون منتقل کنند که به آن امکان مشاهده HD را می دهد. آنها همچنین می توانند از طریق کنترل از راه دور ، صفحه کلید یا ماوس برای ورودی استفاده کنند.

نحوۀ اتصال اندروید باکس به تلویزیون

اولین کاری که باید انجام دهید این است که کابل ویدئو جعبه HDMI را به تلویزیون وصل کنید.
پس از اتصال به تلویزیون و روشن شدن ، به WiFi خود متصل شوید.
بعضی از باکس ها صفحۀ نصبی برای WiFi دارند در حالی که برای بعضی دیگر در قسمت تنظیمات است.
متناوباً ، می توان کابل اترنت را به واحد متصل کرد.
خب باکس را روشن کرده و پس از متصل شدن به WiFi ، آماده استفاده است.

نحوه نصب برنامه ها در Android TV Box

روش اصلی نصب برنامه ها در اندروید باکس استفاده از فروشگاه Google Play است.
برای ورود به سیستم و بارگیری برنامه ها ، به یک آدرس Google Gmail نیاز دارید.
متناوباً ، برنامه ها می توانند از مکان های دیگر مانند وب سایت ها نصب شوند.
Android از پرونده هایی به نام APK استفاده می کند که مانند فایل EXE برای ویندوز از هرجایی قابل نصب است.
به عنوان مثال ، Kodi یک برنامه محبوب Android است که می تواند از فروشگاه Google Play یا مستقیماً از سایت Kodi بارگیری و نصب شود.

اندروید باکس چه کاری می تواند انجام دهد؟ 

آنها عمدتاً برای پخش جریانی محتوای ویدئویی به کاربران استفاده می شوند که به آنها امکان تماشای برنامه های تلویزیونی و فیلم های مورد علاقه خود را می دهد.
در حالی که این کاربرد اصلی آنها است ، آنها تقریباً می توانند هر کاری را که یک کامپیوتر استاندارد انجام می دهد، انجام دهند. مانند تلفن های هوشمند مبتنی بر اندروید ، برنامه هایی از فروشگاه Google Play قابل نصب هستند که تقریباً هر کاری را که فکر می کنید می توانند انجام دهند.
برنامه های بسیار متنوعی را می توان نصب کرد که می تواند همه کارها را از ایجاد یک سند تا بررسی آب و هوا انجام دهد.

چه فیلم ها و نمایش های تلویزیونی را می توانید از طریق اندروید باکس تماشا کنید؟

اندروید باکس در پخش فیلم هایی که به صورت محلی ذخیره می شوند و از منبعی آنلاین دارند، عالی هستند. همچنین این باکس ها قیمت متفاوتی با هزینۀ ماهانۀ معمولاً کمتر از 10 دلار در ماه دارند.
ویدیوهایی که متعلق به شماست نیز می توانند از طریق حافظه داخلی پخش شوند. این بدان معنی است که یک کتابخانه ویدیویی بزرگ را می توان در هر زمان ذخیره کرد و آن را تماشا کرد.
هر واحد سخت افزارهای مختلفی دارد اما حافظه داخلی آنها معمولاً محدود است.
کتابخانه های بزرگ تصویری معمولاً روی یک درایو سخت خارجی یا فلش درایو ذخیره می شوند که به یک درگاه USB روی جعبه متصل هستند. 
آیا می توانید تلویزیون عادی را در Android Box تماشا کنید؟
بله ، بسته به سرویس مشترک شده در هر برنامۀ تلویزیونی یا فیلم قابل تماشا است.
هر سرویس دارای فیلم ها و نمایش های تلویزیونی مختلف یا سایر خدمات درخواستی مانند ورزش خواهد بود. به عنوان مثال ، ورزش های زنده ممکن است در برخی از بسته های خدمات گنجانده شوند یا با پرداخت هزینه به آنها اضافه شوند.
بهترین کار این است که دربارۀ هر سرویس تحقیق کنید تا ببینید کدام یک با عادات مشاهده شما مطابقت دارد.

چگونه می توان فیلم ها و نمایش های تلویزیونی را در Android TV Box تماشا کرد؟

بهترین سرویس را برای انواع فیلم ها و نمایش های تلویزیونی که می خواهید تماشا کنید پیدا کنید.
برنامه را برای سرویس از فروشگاه Google Play یا از وب سایت ارائه دهنده بارگیری کنید.
وارد برنامه شوید و جریان را شروع کنید.

آیا برای استفاده از Android TV Box به اینترنت نیاز دارید؟

اگر می خواهید فیلم ها را از منابع آنلاین پخش جریانی کنید ، بله اتصال اینترنت قطعاً مورد نیاز خواهد بود.
ولی اگر قصد دارید فیلم ها را به صورت محلی ذخیره کنید و از کتابخانه ویدئویی خانگی پخش جریانی کنید ، دیگر نیازی به اتصال به اینترنت نیست.
از آنجا که اندروید باکس فقط یک کامپیوتر کوچک است، مانند هر کامپیوتری برای کار کردن به اینترنت نیازی ندارد. اینترنت می تواند قابلیت های باکس را تا حد زیادی افزایش دهد و بیشتر آنها برای کار کردن به اینترنت نیاز دارند.
اگر یک کتابخانه ویدئویی بزرگ در یک هارد دیسک یا فلش مموری خارجی ذخیره کرده اید ، برای پخش پرونده های محلی نیازی به اینترنت ندارید.

شکل ظاهری اندروید باکس

باکس ها در هر شکل ، اندازه و قالب بندی قیمت گذاری می شوند.
مانند همه موارد ، سخت افزارهای بهتر مربوط به کامپیوتر به طور مداوم از بسیاری از تولیدکنندگان معرفی می شوند. جعبه های ارزان قیمت همراه با واحدهای سطح بالا و جدیدترین سخت افزار سریع موجود است.
هر باکس با تنظیمات خاص خود همراه خواهد بود زیرا تولید کنندگان کد Android را متناسب با دستگاه های خود تغییر می دهند.
اینکه کدام جعبه برای تنظیمات شما مناسب است بستگی به نیاز و دامنۀ قیمت شما دارد.
بهترین راه برای دیدن اینکه چه چیزی برای تنظیمات شما بهتر است خواندن نظرات واحدهای بودجه است.

خلاصۀ ماجرا

کاربران گوشی های هوشمند اندرویدی مشکلی برای جابجایی سریع رابط کاربری و یافتن خواسته های خود نخواهند داشت.
بیشتر باکس ها متفاوت هستند و از ویژگی ها و سخت افزارهای مختلفی برخوردار خواهند بود. بیشتر آنها فضای داخلی زیادی ندارند و از کارتهای micro-SD یا درایوهای فلش برای فضای ذخیره سازی بیشتر استفاده می کنند.
برخی از واحدهای پیشرفته هارد دیسک های داخلی بزرگی را ارائه می دهند که البته هزینه بیشتری نیز خواهد داشت. واحدهای سطح پایین محبوب هستند زیرا ارزان هستند و برای بسیاری از افراد از ابتدا برای شروع کار راحت هستند. در حالی که بسیاری از واحدهای ارزان قیمت برای راه اندازی و کارکرد اغلب به مهارت خاصی نیاز دارند.
اگر در مورد سیستم های مبتنی بر اندروید اطلاعاتی داشته باشید ، استفاده از باکس های رده پایین مناسب خواهد بود. پخش ویدئو از طریق WiFi حتی در مواقعی که تجهیزات خوبی دارید، می تواند چالش برانگیز باشد. اجرای کابل اترنت سیمی همیشه بهترین است اما گاهی اوقات امکان پذیر نیست. اگر نیاز به استفاده از WiFi دارید ، حتماً بخوانید که جریان محتوای ویدئو را از طریق تنظیمات بی سیم به چه خوبی پخش می کند.

اندروید باکس چه ویژگی های دیگری دارند؟

  • پشتیبانی داخلی Chromecast

می توانید مستقیماً از طریق تلفن یا مرورگر Chrome دسکتاپ خود مستقیماً وارد تلویزیون خود شوید.

  • دستیار گوگل

محصولات سطح متوسط ​​و پیشرفته به طور فزاینده ای ادغام دستیار Google را ارائه می دهند. بعضی اوقات ، این به صورت جعبه های تنظیم کننده است که همیشه گوش می دهند. در سایر مواقع ، باید دستیار را از طریق کنترل از راه دور جعبه Android TV فعال کنید.

  • پورت های اضافی

باز هم ، وضعیت به طور قابل توجهی از دستگاه به دستگاه دیگر متفاوت است. بسته به سازنده ، ممکن است درگاه های USB ، اسلات کارت SD و درگاه های اترنت را برای اتصال اینترنت سیمی پیدا کنید.
می توانید از درگاه های USB برای اتصال صفحه کلید ، موش ، کنترل کننده بازی و سایر وسایل جانبی استفاده کنید.

  • بلوتوث

اگر جعبه Android TV شما از طریق بلوتوث فعال است ، می توانید برای اتصال آن به تلفن ، صفحه کلید ، لپ تاپ یا دستگاه دیگر استفاده کنید.

 برخی از بهترین اندروید باکس های شیائومی

Xiaomi Mi Box S از محصولات رده بالا تا چیزی به مراتب مقرون به صرفه تر ، نسخۀ نیمه به روز شدۀ Xiaomi Mi Box با مشخصات هستۀ یکسان است اما پشتیبانی K4 HDR به آن اضافه شده است. Mi Box S همچنین دارای دستیار Google و قابلیت Google Cast است که درون جعبه و از راه دور پخته شده است.
متأسفانه ، از آنجا که کمی قدیمی تر و کم قدرت است ، عملکرد واقعی برای پخش محتوای K4 جای بسیاری دارد. با این حال ، اگر از پخش جریانی p 1080 راضی هستید ، Mi Box S یک گزینه مناسب و ارزان برای تلویزیون Nvidia Shield است.


اگر به دنبال چیزی جدیدتر (و مقرون به صرفه تر) از Xiaomi هستید ، خبرهای خوبی داریم. این شرکت Xiaomi Mi TV Stick مجهز به Android TV را ارائه می دهد و هزینه های زیادی را برای آن ارائه می کند.
Mi TV Stick یک دستگاه جریان جیبی است که به درگاه HDMI تلویزیون شما متصل می شود. همراه با Google Chromecast داخلی است و به لطف دستیار Google از دستورات صوتی نیز پشتیبانی می کند. این دستگاه مجهز به یک ریموت بلوتوث با دکمه های اختصاصی برای Netflix و Amazon Prime Video است. در اینجا خلاصه ای سریع از تمام مشخصات آن آورده شده است.
فداکاری هایی نیز باید انجام شود که با قیمت پایین تر انجام می شود. پشتیبانی از تعریف K4 وجود ندارد و هنوز هم اشاره ای به عرضه نسخه بهبود یافته نشده است. صرف نظر از این ، این جدیدترین جعبه تلویزیون Android است که از شیائومی ارائه می شود و قطعاً ارزش آن زیر 50 دلار است.

اگر برای خرید خود نیاز به کمک و مشاوره دارید، هیچ نگران نباشید. می توانید با کارشناسان ما در سایت بروزکالا تماس گرفته و اطلاعات لازم را دریافت کنید تا با خیالی راحت به خرید آنلاین خود بپردازید.