چرا مکینتاش جدید M1 اپل Face ID ندارند؟

احتمالاً می دانید که اپل آنچه را نسل بعدی مکینتاش می نامد را معرفی کرده است. MacBook Air  (مک بوک )جدید ، 13 MacBook Proو Mac mini دارای معماری مشترکی هستند که بر اساس تراشۀ M1 که توسط اپل طراحی و ساخته شده اند. M1 یکی از اقوام تراشه های سری A که دستگاه های تلفن همراه آن را تغذیه می کند. در آخرین رویداد اپل ، این شرکت نمودارهای Bezos و ارقام را با شادی کنار گذاشت. اما حتی اگر آنها فاقد مقیاس و نقاط مرجع ملموس بودند ، آنچه می توانستیم از آنها دریافت کنیم هیجان انگیز بود.

تا زمانی که اپل دستگاه فیبر را به حداکثر رسانده باشد ، مکینتاش های M1 بسیار سریع و کارآمد خواهند بود. اپل در مورد افزایش پردازنده 3.5 and و پردازنده گرافیکی 6 نسبت به مدل های قبلی صحبت کرد. و حتی اگر جستجو در جزئیات حاکی از آن بود که سیستم های مرجعی که اپل از آنها استفاده می کرد همیشه عالی نبودند ، اما هیچ گونه سو تفاهم وجود ندارد. مانند "M1 سریعتر از تراشه های 98 درصد لپ تاپ های PC است که در سال گذشته فروخته شده".

این امر در کنار افزایش چشمگیر در دوام باتری (تا 20 ساعت در  (MacBook Pro وجود دارد و ادعا می کند که این مکینتاش جدید به ویرایشگران ویدئو اجازه می دهد تا از طریق K4 یا حتی K8 فیلم را بدون جست و خیز از قاب ضرب کنند. بنابراین تعجب آور نیست که اپل معتقد باشد M1 " تجربه Mac را دگرگون می کند" ، زیرا به نظر نمی رسد که اپل چیز دیگری در مورد این Mac جدید تغییر داده باشد.


یک M1 Mac را در کنار مدل قبلی خود قرار دهید؛ این دو لپ تاپ کاملا یکسان به نظر می رسند. به طور خاص برای MacBooks ، اپل لپ تاپ های کاملاً جدیدی را به خود اختصاص می دهد که در ظاهر عجیب و غریب به نظر می رسند. حاشیه ها در مقایسه با معادل های زیبا در کامپیوترهای شخصی رقیبی بسیار جالب هستند. با وجود اینکه macOS Big Sur کاملاً انگشت پسند است ، هیچ گزینه ای برای تلفن همراه و نه صفحه های لمسی وجود ندارد. Face ID به طور ناامیدکننده ای غایب است و شما را مجبور می کند به جای جلوه زیبای خود با یک رقم احراز هویت کنید. 

به همین دلیل ، اپل با استدلال هایی که اعتقاد دارد بهترین طرح های قدیمی است، لجبازی می کند. این که جرات فشردن چیزی رادیکال را ندارد و اینکه لژیون های ناامید کننده کاربران مک که مشتاقانه منتظر چیزی انقلابی هستند ، روبرو هستند. اما پاسخ چرا وقوع این اتفاق بسیار ساده است: اپل دوست دارد کنترل آن را کنترل کند.

تحت کنترل بودن به معنای این نیست که ریسک نمی کنید، اما به این معنی است که مراقبت می کنید. انتقال تراشۀ معماری یکی از بزرگترین خطراتی است که می توانید در یک سیستم محاسباتی بپذیرید، چون بسیاری از موارد ممکن است اشتباه باشد. در چنین شرایطی ، یک رویکرد منطقی است که به آرامی حرکت کنید و چیزها را نشکنید. از این رو مکینتاش ها از اجزای آزمایش شده ای که اپل می داند کار می کنند، استفاده می کند و به این شرکت اجازه می دهند بیشتر تلاش خود را برای تمرکز بر معماری جدید انجام دهد.


همۀ اینها نباید شوکه کننده باشد. اگر از جایزه های مهم Apple بی اطلاع هستید ، طی 20 سال گذشته به آن توجه نکرده اید. اپل بندرت دربارۀ این حرکات پر زرق و برق توضیح می دهد ، که کمبود آی پد هایی را که از وسط نصف می شوند ، آیفون هایی با نمایشگرهای متعدد را که می توانند به شکل T پیکربندی شوند ، یا مک هایی را که به قرص تبدیل می شوند ، در عین حال که مراقب Decepticons بد هستند ، توضیح می دهد. فقط گاهی اوقات در تاریخ اخیر محصولات اپل به زمین بازی طراحی شده اند. به ویژه iPod nano.


این بدان معنا نیست که Mac های  M1برای مدت طولانی منجمد می مانند. این یک مرحله در انتقال دو ساله است و با محصولات مصرفی آغاز می شود. علی رغم ادعاهای شگفت آور اپل در مورد قدرت گسترده این واحدها ، به یاد داشته باشید که اینها کندترین مکینتاش M1 هستند که این شرکت تاکنون عرضه کرده است. برای شروع این سفر ، اپل آنچه را که مفید واقع شد انجام داد و معنی دارترین تغییرات ممکن را انجام داد. اما به زودی ، Mac های نسل بعدی پر طرفدار می آیند.
 

اگر برای خرید مکینتاش جدید خود نیاز به کمک و مشاوره دارید، هیچ نگران نباشید. می توانید با کارشناسان ما در سایت بروزکالا تماس گرفته و اطلاعات لازم را دریافت کنید تا با خیالی راحت به خرید آنلاین  خود بپردازید.