ساعت های هوشمند FitBIT میزان استرس را تشخیص می دهند

ساعت های هوشمند FitBIT 


" Fitbit ساعت هوشمند سلامتی" جدید 299 پوندی این هفته اعلام کرد که کارایی های این ساعت شامل نظارت بر قلب ، سنجش درجه حرارت پوست و حسگر فعالیت الکتریکی (EDA) برای ردیابی استرس است. از اولین برداشت ها ، Sense که برای تاریخ انتشار 25 سپتامبر در حال پیش فروش است ، به نظر می رسد یک رقیب شایسته اپل واچ است که دارای مجموعه ای کامل از اندازه گیری است ، به ویژه اگر آماده پرداخت هزینه اشتراک Fitbit Premium شوند.


استرس ردیابی کاملاً ساده به عنوان مراحل ردیابی نیست. تعدادی از موانع در اندازه گیری ، تجزیه و تحلیل و ارائه داده های مربوطه وجود دارد ، که تا حدودی به توضیح مجموعه نسبتاً کمی از ویژگی ها می پردازد که صاحبان FitBit ، هنگام قرار دادن کف دست روی دستگاه برای خواندن پاییز امسال با آن روبرو می شوند.
کاليوپي کيارياکو ، محقق در موسسه علوم ارزیابی ریسک(IRAS) ، دانشگاه اوترخت، توضیح می دهد که در طی سطح بالایی از "برانگیختگی عاطفی" مانند حالت های استرس زا ، ترشح عرق به شدت فعال می شود ، که می تواند با استفاده از سنسور GSR به طور دقیق و آسان بر روی دست ها و پاها اندازه گیری شود.
مشکلات معمولاً در مرحلۀ جمع آوری داده های حسگر بوجود می آیند. کیریاکو می گوید: استفاده از حسگرهای زیستی پوشیدنی در دنیای واقعی از نظر اندازه گیری قابل اعتماد و مفید برای تشخیص احساسات چندین چالش ایجاد می کند.
این موارد شامل کاربران در حال حرکت ، تداخل فنی در سیگنال و نویز ناشی از قرارگیری نامناسب یا موقعیت در هنگام خواندن ایجاد شود. هرچند می توان از طریق فرایندهای فیلتر کردن سر و صدا و درون یابی خطی آنها را خنثی کرد.


در سال 2019 کیاریاکو بخشی از مطالعه دانشگاه سالزبورگ در مورد "معیار سیستماتیک سنسورهای فیزیولوژیکی" در پوشیدنی ها بود که نشان داد اندازه گیری پاسخ پوست گالوانیک "کاری ظریف تر" نسبت به ضربان قلب و تنوع ضربان قلب (HRV) است و منجر به "همبستگی کم ، اما معقول" نسبت به حسگرهای سلامت مصرف کننده که ثابت شده است.
اریک فریدمن ، بنیانگذار CTO Fitbit بیشتر به تجزیه و تحلیل و ارائه داده های استرس و احساسات مربوط است. مانع عمده ای برای مفید بودن EDA در سناریوهای زندگی واقعی ، که در تحقیق ارائه شده است ، مرحله ای است که در آن "رویداد" استرس زا و تولید کننده عرق به عنوان یک عامل استرس زا مثبت یا منفی طبقه بندی می شود.

فریدمن می گوید: متأسفانه پاسخ های استرس خوشحال مانند "من تازه نامزد شدم" و پاسخ های استرس منفی مانند "من یک فیلم واقعا ترسناک می بینم" در واقع می تواند واکنش های فیزیولوژیکی مشابهی ایجاد کند. این همان جایی است که الگوریتم های آن وارد می شوند ، آنچه ردیابی استرس Fitbit در حقیقت زندگی می کند یا از بین می رود ، اما این شرکت از سنسورهای دیگر موجود در آن کمک می کند.
HRV و دمای پوست می توانند شاخص های حساس استرس باشند. دمای پوست در موارد حوادث استرس زا از میانگین 32 تا 35 درجه سانتیگراد کاهش می یابد. کیاریاکو می گوید: "اگر GSR با سایر اندازه گیری های فیزیولوژیکی مانند درجه حرارت پوست یا HRV ترکیب شود ، تشخیص مثبت منفی از پاسخ مثبت امکان پذیر است" ، به شرط اینکه Fitbit الگوریتمی دقیق ایجاد کرده باشد.


فریدمن می گوید ، اولین آزمایش های Fitbit در مورد استرس حدود 4 سال پیش بوده است. در سال 2017 ، آزمایشگاه های Fitbit یک برنامه ورود به سیستم خلق و خوی ساختند که برای ارتباط چگونگی تغییر میزان خواب در روحیه افراد طراحی شده بود: "این اولین تلاش عمومی ما برای این امر بود." Fitbit همچنین در حال انجام مطالعات طولی ، بررسی جمعیت سالم و ناسالم ، ارسال مثال پرسشنامه آزمون افسردگی PHQ-9 بوده است. فریدمن می گوید: "ما در حال جمع آوری داده های فیزیولوژیکی هستیم و آنها را با هم ادغام می کنیم." که هنوز هیچ یک از این مطالب منتشر نشده است.