بررسی Xbox Series X

 Xbox Series X


نسل جدید کنسول XBOX وارد عرصۀ جهانی شد. این بار مایکروسافت برای اولین بار از مرزهای خود خارج شده است. Xbox Series X و Xbox Series S در 10 نوامبر در سطح جهانی عرضه می شوند.
هر چند از بسیاری جهات ، این یک محصول نامتعارف است. اواسط نسل جدید ایکس باکس وان ایکس یک تقویت قابل توجه برای ایکس باکس ایجاد کرد ، و این جهش را شاید در یک نگاه تکرارتر از انتقال ایکس باکس 360 به ایکس باکس وان به نظر برساند.

 

  • طراحی

خود دستگاه به شکل جعبه ای و مکعبی شکل نشان داده شده است ، اما در واقع آنطور که به نظر می رسد تحمیل کننده و کارساز نیست. 
در جهت گیری افقی خود ، که اکثریت کاربران Xbox Series X را اننخاب می کند. این سری باریک تر از Xbox One X ، و عمق آن کمی بیش از مدل های قبلی است. ردپای آن به طرز شگفت انگیزی بسیار ناچیز است.
 اگرچه برای قرار دادن راحت ارتفاع ، حتی صاف ، به فضای عمودی 17-20 سانتی متر بین قفسه ها نیاز دارید. علی رغم اینکه اندازه آن کمتر از حد انتظار است ، سری X هنوز هم زیباترین کنسول طراحی نشده نیست، ولی مطمئن هستیم که زیبایی مینیمالیستی و خطوط تیز و تمیز آن باعث علاقه مندان خواهد شد.
 قسمت جلوی آن بسیار زیبا است ، فقط یک درگاه USB ، درایو دیسک ، دکمه همگام سازی کنترل کننده و دکمه پاور فضا را اشغال می کند.

 

  • کنترل ها

شاید مهمتر از جعبۀ کنسول خود کنترل ها باشد ، زیرا بازیکنان بیشتر وقت خود را صرف تعامل فیزیکی می کنند.
از بسیاری جهات ، کنترل Xbox به استاندارد صنعت تبدیل شده است. 

Nintendo Switch Pro Controller و تعداد بیشماری کنترل های شخص ثالث برای بازی های کامپیوتری از قبل طرح را تقلید می کنند. به همین ترتیب ، مدل های این نسل ( سری X و سری S ) هر دو از یک دستگاه استفاده خواهند کرد.

بزرگترین تفاوت در نمایش جلویی لمسی ، در قسمت زیرین است. این کنترل ها به وضوح خشن تر هستند ، با یک الگو گرفتن کاملاً ناخوشایند و مطمئن که کنترل ها حتی در پرتنش ترین قسمت بازی ، محکم تر و راحت تر در دست شما قرار می گیرد. که گفته می شود پاسخگوتر هستند و به طور بالقوه امکان استفاده از ترفندهایی مانند کنترل دقیق روی سلاح های درون بازی را به کاربر می دهد.

 

  • سرعت

آنچه قابل توجه است، سرعت کنسول است. در آن سوی صفحه ، بازی ها به صورت محلی بر روی SSD 1ترابایتی NVMe نصب می شوند و سریعتر از Xbox One X بارگیری می شوند، و به محض انتخاب یک بازی ، مستقیم به صفحه شروع می پردازیم. 
همچنین بیش از آنچه که انتظار داشتیم تحت تأثیر ویژگی Quick Resume قرار گرفتیم ، که به شما اجازه می دهد چندین بازی به حالت تعلیق درآید و به آنها برگردید. این برای بازیکنانی که بین چندین بازی پرش می کنند، عالی است و این ویژگی حتی عناوین را از سر می گیرد در حالی که پس از راه اندازی مجدد کامل کنسول آنها را ترک کرده اید.


اما یک نکته مهم: به نظر نمی رسد هنوز روی عناوین Xbox 360 یا نسخه های قبلی کارساز باشد. نسخه 360 Castlevania: Symphony of the Night پس از انجام یک بازی دیگر از ابتدا آغاز شد ، حتی اگر چندین بازی دیگر با خوشحالی هنوز از Quick Resume استفاده کنند.