بهترین ویژگی های جدید در اندروید 11

بهترین ویژگی های جدید در اندروید 11

به روزرسانی های نرم افزار Android به سرعت کند می شوند ، به این معنی که امروز فقط چند تلفن قادر به بارگیری Android 11 هستند. تولیدکنندگانی مانند سامسونگ ماه ها طول می کشد تا آن را به دستگاه های خود ارسال کنند. و اگر تلفن خود را مستقیماً از شرکت مخابراتی بی سیم خود خریده اید ، باید بیشتر منتظر بمانید زیرا به روزرسانی به سطح تأیید اضافی نیاز دارد.


اگر Google Pixel 2 یا نسخه جدیدتری دارید ، اکنون می توانید Android 11 را دریافت کنید. تلفن های OnePlus ، Xiaomi ، Oppo و Realme را نیز می توانید از آن استفاده کنید. قبل از بارگیری هرگونه به روزرسانی نرم افزار ، مطمئن شوید که از تلفن خود پشتیبان تهیه کرده اید. ممکن است منوی تنظیمات شما براساس دستگاه متفاوت به نظر برسد ، اما باید بتوانید گزینه را در تنظیمات > سیستم > پشتیبان گیری > پیدا کنید.


برای بررسی اینکه آیا می توانید به روزرسانی را بارگیری کنید ، به تنظیمات > سیستم بروید و سپس روی Advanced > System Update ضربه بزنید. باید به طور خودکار جستجو برای به روزرسانی را شروع کند (یا می توانید روی بررسی برای به روزرسانی ضربه بزنید). اگر چیزی نمی بینید ، ممکن است مجبور شوید چند روز صبر کنید. حتی در تلفن هایی که ابتدا آن را دریافت می کنند ، گوگل اغلب در طی چند روز به روزرسانی های اندروید را ارسال می کند.
اگر تلفن شما Google Pixel یا تلفن Android One نیست ، وب سایت سازنده یا رسانه های اجتماعی (یا به طور کلی وب) را بررسی کنید تا ببینید چه زمانی یا چه روزی آندروید تلفن شما به دست می آید ، اکثر تلفن های پیشرفته دو ساله دارند Android از تاریخ عرضه به روزرسانی می شود ، بنابراین اگر اواخر سال 2018 یا زودتر گوشی خود را خریداری کرده اید ، باید آن را دریافت کنید.


ویژگی های برتر اندروید 11

 

  • منوی جدید

بزرگترین تغییر بصری ، اتفاقی است که هنگام باز کردن منوی پاور (با فشار طولانی دکمه روشن / خاموش در اکثر تلفن ها) می افتد. قبلاً فقط گزینه های راه اندازی مجدد تلفن ، قفل کردن یا خاموش کردن تلفن را مشاهده می کردید.

 

  • مدیا پلیر که دوباره طراحی شده است

هنگام پخش موسیقی ، هنگام کشیدن کشوی اعلان به پایین ، معمولاً اعلانی با کنترل های موسیقی مشاهده می کنید ، درست است؟ در Android 11 ، این کنترل ها اکنون در خود منوی تنظیمات سریع ادغام شده اند. از بالای صفحه و در کنار کاشی های Wi-Fi و بلوتوث خود را به پایین بکشید ، کنترل های موسیقی را مشاهده خواهید کرد (اگر موسیقی پخش می کنید)

 

  • اعلان های بهتر

Google همیشه در حال چگونگی نمایش اعلان ها در Android است. اعلان ها اکنون گروه بندی شده اند ، بنابراین برنامه های پیام رسان تحت عنوان جدید "مکالمات" قرار می گیرند (که همچنین رشته های پیام طولانی تر را نشان می دهد). همچنین می توانید اعلان های خود را در سه دسته خاموش ، پیش فرض و اولویت قرار دهید.

 

  • مجوزهای محدودتر بیشتر

برنامه های جدیدی که نصب می کنید از شما مجوز دسترسی به برخی از اجزای تلفن مانند میکروفن ، دوربین ، GPS و حسگرهای دیگر را می خواهند. بیشتر اوقات این برای کارایی، ویژگی هایی لازم است. یک برنامه پیام ویدیویی که نصب می کنید به دوربین و میکروفون نیاز دارد تا بتوانید تماس های ویدیویی برقرار کنید.
اما برنامه هایی هستند که برای جمع آوری اطلاعات بیشتر درباره شما از این مجوزها سو استفاده کرده اند.


در Android 11 ، این گزینه را دارید که یک برنامه را مجبور کنید هر بار که بخواهد از یک جز component در تلفن شما استفاده کند ، مجوز بخواهد. این گزینه در کنار گزینۀ موجود قرار دارد تا فقط درصورتی که از برنامه استفاده می کنید دسترسی داشته باشید.