جدیدترین گوشی اپل

جدیدترین گوشی اپل

شرکت اپل در سال 1976 توسط استیو جابز ، استیو وزنیاک و رونالد وین در یک گاراژ تاسیس شد. اپل به عنوان یک پیشگام کامپیوتر شخصی شروع به کار کرد و امروزه همه چیز را از لپ تاپ ها گرفته تا پخش کننده های رسانه قابل حمل تولید می کند. دفتر مرکزی آن در کوپرتینو ، کالیفرنیا قرار دارد .
 غول الکترونیکی مصرفی با آیفون در سال 2007 وارد بازار گوشی های هوشمند شد ، و بازار تبلت ها با iPad در سال 2010 و بازار ساعت های هوشمند با Apple Watch در سال 2014 دگرگون شد.
 آخرین عرضه و جدیدترین گوشی اپل، آیفون 12 پرو است. این تلفن هوشمند در سیزدهم اکتبر سال 2020 به بازار عرضه شد. این گوشی با صفحه نمایش 6.10 اینچی لمسی با وضوح 1170 پیکسل در 2532 پیکسل و PPI 460 پیکسل در هر اینچ ارائه می شود.


اپل 12 پرو یک تلفن هوشمند دو سیم کارته ((GSM  است که Nano-SIM و eSIM را می پذیرد. گزینه های اتصال شامل Wi-Fi ، استانداردهای Wi-Fi پشتیبانی شده ، GPS ، بلوتوث ، NFC ، رعد و برق ، G3 و G4 (با پشتیبانی از باند 40 که توسط برخی شبکه های LTE در هند استفاده می شود.
سنسورهای موجود در گوشی شامل باز کردن قفل ، تشخیص چهره سه بعدی ، مغناطیس سنج قطب نما ، سنسور مجاورت ، شتاب سنج ، سنسور نور محیط ، ژیروسکوپ و فشارسنج است.

برای آگاهی از قیمت انواع گوشی و خرید آن ها با قیمت مناسب وارد صفحه لینک شده شوید.


آیفون 12 و آیفون 12 مینی
سرانجام جدیدترین گوشی اپل پاییز 2020 وارد بازار شد. تمام جزئیات معرفی آیفون 12 ، از جمله تاریخ انتشار ، ویژگی های جدید ، تغییرات طراحی و مشخصات فنی را در این مطلب توضیح می دهیم.
همانطور که انتظار می رفت ، 13 اکتبر ، در مراسم عجیب "سلام ، سرعت" از جدیدترین نسل آیفون خود رونمایی کرد. تقریباً تمام جزئیات مربوط به زمان عرضه زودتر از موعد به بیرون عرصه کرد ، اما این شرکت همچنان موفق به ارائه نمایشی چشمگیر کننده شد، همۀ ما به خصوص از آیفون 12 مینی جدید بسیار هیجان زده هستیم.
در اینجا همۀ مواردی که باید دربارۀ راه اندازی اپل 12 بدانید شامل تاریخ انتشار ، تغییرات طراحی ، ویژگی های جدید ، قیمت گذاری برای طیف گسترده و مشخصات فنی است.
تنها سوال این بود که آیا اپل در کوچکترین مدل به سراغ مارک "mini" می رود یا نه. چهار مدل وجود دارد:
آیفون 12 مینی (5.4 اینچ)
آیفون 12 (6.1 اینچ)
آیفون 12 پرو (6.1 اینچ)
آیفون 12 پرو مکس (6.7 اینچ)


طراحی


·    طراحی تصفیه شده
·    لبه های مربع
·    عقب شیشه ای
جدیدترین گوشی های اپل با طراحی تصفیه شده ارائه می شوند. آیفون 12 مینی و آیفون 12 دارای قاب آلومینیومی هستند ، در حالی که مدل های آیفون 12 پرو از قاب فولاد ضد زنگ صیقلی و در مجموع از کیفیت عالی تری برخوردار هستند.
مانند مدل های آیفون 11 ، مدل های آیفون 12 نیز پشت همه شیشه ای هستند. آیفون 12 مینی و آیفون 12 دارای روکش براق با پوشش مات برای محفظه دوربین هستند ، در حالی که مدل های آیفون 12 پرو در قسمت پشتی خود با محفظه دوربین براق دارای پوشش مات هستند. همه در برابر آب و گرد و غبار مقاوم هستند.
هنوز یک بریدگی در قسمت جلو و بالای نمایشگر همۀ مدل های آیفون 12 وجود دارد و همه مدل ها لنزهای برجسته دوربین را در گوشۀ بالا سمت چپ قسمت عقب دستگاه ها دارند.

آیفون 12 مینی و آیفون 12 هر دو دارای لنز دوربین دوگانه هستند ، در حالی که آیفون 12 پرو و ​​آیفون 12 پرو مکس دارای سه لنز هستند.
هر چهار مدل آیفون 12 با ویژگی مجهز به MagSafe عرضه می شوند


نمایش


·    همه OLED
·    اندازه های مختلف
·    Haptic Touch
جدیدترین گوشی های اپل دارای نمایشگر OLED هستند که اپل آن را نمایشگر Super Retina XDR می نامد. پیش از این آیفون 11 دارای نمایشگر LCD بود ، در حالی که OLED فقط برای مدل Pro 11 اختصاص داشت. همچنین همه آنها دارای True Tone ، HDR و Haptic Touch هستند.
آیفون 12 مینی دارای صفحه نمایش 5.4 اینچی با رزولوشن 2340 x 1080 است ، در حالی که آیفون 12 دارای صفحه نمایش 6.1 اینچ با رزولوشن 2532 11 1170 پیکسل.

آیفون 12 پرو همچنین دارای صفحه نمایش 6.1 اینچی است ، در حالی که آیفون 12 پرو مکس دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی است. رزولوشن 12 Pro مانند آیفون 12 دارای وضوح پیکسل 2532 x 1170 است ، در حالی که آیفون 12 پرو مکس دارای وضوح پیکسل 2778 x 1284 پیکسل است.
هر چهار مدل دارای Face ID در بالای صفحه نمایش خود هستند.


دوربین

·    دوربین های دوگانه در آیفون 12 مینی و آیفون 12
·    دوربین های سه گانه در iPhone 12 Pro / 12 Pro Max
·    بهبودهای حالت شب
آیفون 12 مینی و آیفون 12 اپل دارای یک دوربین عقب دوگانه هستند که از یک لنز 12 مگاپیکسلی با دیافراگم af / 1.6 و یک لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f / 2.4 با میدان دید 120 درجه تشکیل شده است.
آیفون 12 پرو دارای یک دوربین عقب سه گانه است که دارای دو لنز مشابه آیفون 12 مینی و آیفون 12 به همراه یک سنسور تله فوتو 12 مگاپیکسلی اضافی است که زوم اپتیکال 2 برابر را ارائه می دهد.
آیفون 12 پرو مکس همچنین دارای سه لنز در عقب است ، اما لنز تله فوتو دارای فاصله کانونی 65 میلی متر است و دارای بزرگنمایی نوری 2.5 برابر بیشتر و تثبیت کنندۀ تصویر نوری دارد. در همین حال ، سنسور دوربین عریض با دیافراگم f / 1.6 فاصله کانونی 26 میلی متر و 1.7 میکرومتر پیکسل ارائه می شود.
در هر چهار مدل آیفون 12 بهبودهایی در حالت شب ایجاد شده است. همچنین به دوربین جلو نیز حالت شب اضافه شده است. مدل های Pro دارای حالت شب در حالت عمودی نیز هستند ، در حالی که آیفون 12 و آیفون 12 مینی ندارند.


سخت افزار و نرم افزار


·    G5
·    تراشه A14
·    iOS 14
اپل اتصال G5 را برای هر چهار مدل آیفون 12 در نظر گرفته است.
تراشه A14 در زیر هر چهار مدل آیفون 12 قرار دارد و آنها از نسل بعدی موتور عصبی و همچنین iOS 14 برخوردار هستند.
از نظر فضای ذخیره سازی ، مدل های آیفون 12 پرو در گزینه های 128 گیگابایتی ، 256 گیگابایتی و 512 گیگابایتی عرضه می شوند ، در حالی که مدل های آیفون 12 در گزینه های 64 گیگابایتی ، 128 گیگابایتی و 256 گیگابایتی عرضه می شوند.
اپل در حال آماده سازی برای ضربه احتمالی به عمر باتری از سرعت سریعتر تلفن همراه است. این شرکت گفت که آیفون 12 به طور خودکار تشخیص می دهد که تلفن شما به G5 احتیاج ندارد و برای صرفه جویی در مصرف باتری به شبکه کندتر LTE می رود.
جدیدترین گوشی های اپل از تراشه جدید A14 Bionic مجهز شده اند که این شرکت به عنوان "سریعترین در هر گوشی هوشمند" به خود می بالد.
اپل با اشاره به گذشته خود ، MagSafe را مجدداً معرفی کرد ، نامی که آن را به اتصالات مغناطیسی آداپتورهای برق که قبلاً با مک بوک ها قبل از اتصال شارژ USB-C ارسال می شدند. اکنون ، از این نام برای صحبت در مورد آهن ربا در پشت آیفون 12 استفاده شده است که به آن کمک می کند تا با شارژرهای بی سیم جا بیفتد ، تا شارژ کارآمدتری داشته باشد. این امر همچنین باعث می شود لوازم جانبی خاص ، چه از طرف اپل و چه از اشخاص ثالث ، در پشت گوشی استفاده شود ، مانند کیف پول باریکی که شرکت به نمایش گذاشت. شارژ بی سیم از طریق برخی لوازم جانبی نیز کار خواهد کرد.

 

  • پشت لنزهای دوربین

مانند هر سال ، اپل سیستم های دوربین آیفون را بهبود می بخشد.
آیفون 12 و آیفون 12 مینی از یک سیستم دوربین دوگانه در پشت با لنزهای عریض و فوق العاده عریض بهره می برند ، در حالی که آیفون 12 پرو و آیفون 12 مکس یک لنز تله فوتو اضافه می کنند.
جدیدترین گوشی اپل از نرم افزار "عکاسی محاسباتی" برای افزایش کیفیت تصاویر با اجازه دادن به فوکوس بیشتر در نور و وضوح بیشتر استفاده می کند ، در عین حال امکاناتی مانند حالت شبانه را در دوربین های عریض ، فوق العاده عریض و رو به جلو در تمام مدل ها امکان پذیر می کنند.
Pro Max شارژ دوربین را بیشتر می کند ، به طوری که اپل به طور طبیعی از آن به عنوان "بهترین دوربین تاکنون" در یک آیفون یاد می کند. لنزهای آن امکان بزرگنمایی تا 5 برابر از فوق العاده عریض تا تله را دارند ، که بزرگنمایی از دوربین عریض اصلی تا تله اکنون 2.5 برابر است. سنسور تصویر در دوربین های لنزهای عریض 47 larger در مدل های Pro بزرگتر از آیفون های قبلی است و عکاسی در نور کم را بهتر می کند.

 

  • داخل جعبه

آیفون 12 را بدون هدفون یا آجر شارژ حمل خواهد کرد ، اقدامی که با هدف کاهش زباله انجام می شود.
بیش از 2 میلیارد آداپتور برق اپل در جهان وجود ندارد و بسیاری از مشتریان در حال حاضر هدفون سیمی یا AirPods دارند ، معاون رئیس محیط زیست ، سیاست ها و اقدامات اجتماعی لیزا جکسون گفت: "حذف این موارد به معنای جعبه آیفون کوچکتر و سبک تر است."
آیفون جدید از عناصر خاکی کمیاب قابل بازیافت برای همه آهن ربا ، از جمله در دوربین و موارد لمسی استفاده می کند.

 

  • گزینه های رنگ

آیفون 12 و 12 مینی در رنگ های سفید ، مشکی ، آبی ، سبز و (PRODUCT) قرمز ارائه می شود. رنگ های سیاه و سفید مشابه رنگ های آیفون 11 هستند ، اما رنگ های دیگر جدید هستند.

 

  • مقاومت آب

آیفون 12 و 12 مینی مقاومت در برابر آب IP68 دارند و می توانند تا 30 دقیقه در عمق شش متری (19.7 فوت) مقاومت کنند.
آیفون 11 دارای همان مقاومت IP68 در برابر آب بود اما اپل گفت که می تواند تا عمق چهار متر در برابر آب را به مدت 30 دقیقه تحمل کند ، بنابراین علی رغم رتبه بندی مشابه مقاومت در برابر آب ، آیفون های جدید بهتر می توانند غوطه ورتر شوند.
IP68 ، به مقاومت در برابر گرد و غبار اشاره دارد ( به این معنی است که آیفون 12 پرو می تواند خاک ، گرد و غبار و سایر ذرات را تحمل کند) ، در حالی که 8 مربوط به مقاومت در برابر آب است. IP6x بالاترین درجه مقاومت در برابر گرد و غبار است که وجود دارد.
مدل های آیفون 12 می توانند در برابر باران ، پاشش و ریزش تصادفی مقاومت کنند ، اما باید از قرار گرفتن در معرض آب جلوگیری شود ، زیرا با استفاده از دستگاه استاندارد ، مقاومت در برابر آب و گرد و غبار با گذشت زمان کاهش می یابد.
ضمانت نامۀ اپل خسارت مایع را پوشش نمی دهد ؛ در حالی که AppleCare + این کار را انجام می دهد.

 

  • تراشه Bionic A14

تراشه A14 Bionic استفاده شده در سراسر آیفون 12 ، اولین تراشه سری A است که با فرایند کوچکتر 5 نانومتری ساخته شده است و باعث بهبود سرعت و کارایی می شود. A14 دارای ترانزیستور 40 درصد بیشتر (11.8 میلیارد) ترانزیستور بیشتر از A13 است تا عمر باتری بهتر و عملکرد سریعتر داشته باشد.
طبق گفته اپل ، پردازنده 6 هسته ای و پردازنده گرافیکی 4 هسته ای در تراشه A14 Bionic،  50درصد سریعتر از هر تراشۀ برتر گوشی های هوشمند موجود در بازار در سال 2020 است.
نتایج اولیه بنچمارک Geekbench نشان می دهد تراشه A14 در آیفون 12 بیش از 20 درصد سریعتر از تراشه A13 در آیفون 11 است.
موتور عصبی
یک موتور عصبی 16 هسته ای جدید وجود دارد که 80 درصد سریعتر از نسل قبلی موتور عصبی است و شتاب دهنده های یادگیری ماشین نیز تا 70 درصد سریعتر هستند. موتور عصبی می تواند 11 تریلیون عملیات در ثانیه را انجام دهد ، بنابراین کارهایی مانند استفاده از پیشرفت Deep Fusion در عکس ها سریعتر از همیشه است.
سایر پیشرفت ها شامل پردازنده سیگنال تصویر جدید برای پشتیبانی از ضبط Dolby Vision ، Smart HDR 3 برای تغییرات واقعی رنگ در عکس ها و کاهش نویز هستند.

  • رم

آیفون 12 و آیفون 12 مینی به 4 گیگابایت رم مجهز شده اند.
دو گوشی 6.1 اینچ متوسط ، 12 و 12 پرو ، در 16 اکتبر برای پیش خرید در دسترس هستند و از 23 اکتبر به فروش می رسند.
در عین حال آیفون 12 مینی و آیفون 12 پرو مکس تا ماه آینده به تأخیر می افتند. در 6 نوامبر برای پیش سفارش در دسترس خواهند بود و از 13 نوامبر به فروش می رسند.


در اینجا قیمت های شروع برای چهار مدل ذکر شده است:
آیفون 12 مینی: از 699 پوند / 699 دلار
آیفون 12: از 799 پوند / 799 دلار
آیفون 12 پرو: از 999 پوند / 999 دلار
آیفون 12 پرو مکس: از 1099 پوند / 1099 دلار

محصولات مرتبط:

مطالب مرتبط: