همکاری جدید Microsoft و Space x در راستای توسعه اینترنت جهانی

مایکروسافت برای اتصال Azure cloud به اینترنت ماهواره ای Starlink با SpaceX همکاری می کند.

مایکروسافت همکاری جدیدی با شرکت SpaceX به منظور اتصال شبکه محاسبات ابری Azure  به سرویس اینترنت ماهواره ای Starlink شرکت ایلان ماسک شروع کرد ، این شرکت ها روز سه شنبه اعلام کردند: Starlink برنامه بلند پروازانه SpaceX برای ساخت یک شبکه اینترنتی بهم پیوسته با هزاران ماهواره است که برای انتقال اینترنت پرسرعت به هرجای کره زمین طراحی شده است.

گوین شاتول ، رئیس SpaceX و رئیس COO ، در یک ویدئو گفت: همکاری که امروز اعلام می کنیم به ما امکان می دهد تا با همکاری یکدیگر پیشنهادات جدیدی را برای بخش دولتی و خصوصی ارائه دهیم تا از طریق Starlink وAzure بتوانند بین بخشی های مختلف خود ارتباط برقرار کنند. تا جایی که منطقی باشد ، ما با مایکروسافت همکاری خواهیم کرد:  از جمله برنامه های مهم این همکاری فروش مشترک به مشتریان متقابل ، فروش مشترک به شرکت های جدید و مشتریان آینده.

تا به امروز ، SpaceX بیش از 800 ماهواره Starlink را به فضا پرتاب کرده است که بخشی از کل مورد نیاز برای پوشش جهانی ، که در حال حاظر برای شروع خدمات در برخی مناطق ، از جمله در شمال غربی ایالات متحده ، کافی است. این شرکت همچنین باهمکاری سازمان های مناطق روستایی ایالت واشنگتن یک آزمایش بتا خصوصی در حال انجام دارد تا کیفیت اینترنت ماهواره ای در مناطق روستایی را مورد بررسی قرار دهد.

این مشارکت همزمان با گسترش مایکروسافت در صنعت فضایی صورت می گیرد ، این شرکت چند هفته پیش از سرویس جدیدی به نام Azure Orbital برای اتصال مستقیم ماهواره ها به فضای ذخیره دیتای ابری رونمایی کرد. ، Azure Orbital و مشارکت جدید SpaceX شرکت مایکروسافت و ماسک  برای رقابت بیشتر با تجارت جف بزوس راه اندازی شده اند
 شرکت آمازون نیز همچنین خدماتی را برای اتصال ابر AWS خود به ماهواره ها ارائه می دهد و در حال کار بر روی سرویسی برای رقابت با  Starlink به نام Kuiper است. همچنین شرکت امازون به منظور رقابت با Space X به دنبال راه اندازی بخش فضایی خود با سرمایه گذاری شخصی جف بزوس به نام Blue Origin  نیز هست.

SpaceX و مایکروسافت در ماه های اخیر نرم افزار مورد نیاز برای اتصال Starlink و Azure را آزمایش کرده اند

این سرویس شبکه Starlink را به مراکز داده مایکروسافت متصل می کند ، همچنین در پی این همکاری از محصول جدید به نام  Azure Modular Datacenter  نیز رونمایی شد.که اساساً یک واحد تلفن همراه به اندازه یک نیمه تریلر است. که پوشش جهانی Starlink به رشد و توسعه Azure Modular Datacenters کمک خواهد کرد ، همانطور که مایکروسافت می گوید این محصول برای مشتریانی طراحی شده است که به قابلیت های رایانش ابری در محیط های ترکیبی یا چالش برانگیز از جمله مناطق دور افتاده نیاز دارند.

تام کین ، نایب رئیس شرکت مایکروسافت در Azure Global ، در یک ویدیوی شرکت گفت: SpaceX نامی است که مردم وقتی سخن از تحولات و نوآوری های فضایی قرن 21  به میان می آید، بلافاصله به آن فکر می کنند.
مایکروسافت گفت که کاربرد های سرویس  Azure Modular Datacenters  در اوایل برای استفاده سازمان های دفاعی و بخش خصوصی است ، که امید است با کمک Space X بتوان این سرویس را برای مقاصد بشر دوستانه و استفاده های همگانی نیز به کار برده شود.

مایکروسافت علاوه بر مشارکت در SpaceX ، با پپ نیز همکاری می کند. این شرکت علاوه بر خدماتی که SES برای Azure Orbital ارائه می دهد ، ماهواره های O3b خود را به Azure نیز متصل می کند.