نقد و بررسی سامسونگ Galaxy S20 FE، موبایلی برای همگان

گوشی های هوشمند پرچم دار در سال 2020 به طرز مضحکی گران هستند و اگر صادقانه بگویم مردم از این قیمت های غیر منطقی خسته شده اند. هیچ کس نمی خواهد بیش از 1000 دلار برای یک تلفن هزینه کند، این مسئله سامسونگ را بر آن داشت تا دست به ساخت گوشی با قدرتی برابر با پرچمداران ولی برای همه اقشار جامعه بزند. در نقد و بررسی سامسونگ Galaxy S20 FE باید گفت مجموعه بخش Galaxy S20 سامسونگ بر روی 4 نوع از دستگاه ها کار میکرد. اگر چه پس از آنکه این دستگاه ها موفق به جذب نیرو نشدند ، سامسونگ با Galaxy S20 FE ، یک گوشی هوشمند 699 دلاری ، که هر کس قادر به خریدنش باشد ، پاسخ داده است.  در این مطلب به بررسی تخصصی galaxy s20 fe و نقد و بررسی galaxy s20 fe به طور جامع و دقیق خواهیم پرداخت.

برای بررسی مشخصات و قیمت روز گوشی هوشمند، تبلت و لوازم جانبی دیگر کلیک کنید

گوشی گلکسی FE

طراحی و جنس بدنه

در مسیر بررسی s20 fe به طراحی آن می پردازیم. اما چگونه سامسونگ یک تلفن 1000 دلاری و بسیاری از مشخصات و ویژگی های آن را به اندازه 300 دلار ارزان تر از رقبایش کرد؟ اولین چیزی که بیشتر مردم متوجه آن می شوند جنس گوشی است، که در ساخت گلکسی S20 FE از پلاستیک استفاده شده است. جنس بدنه مستحکم این گوشی، در موضوع نقد و بررسی گوشی s20fe آن را به گزینه ای منحصر به فرد تبدیل می کند.
ریل های جانبی این گوشی از فلزی اند اما کل صفحه پشتی آن پلاستیکی است. و این مسئله  چیزی نیست که جای شکایت داشته باشد، زیرا ساختار پلاستیکی میتواند در محکم به دست گرفتن گوشی به شما کمک کرده ، و همچنین باعث سبکی تلفن شده و دارای پوشش مات خوبی است که به نوبه خود باعث زیبایی گوشی میشود.
 از نظر طراحی فیزیکی، این گوشی به طرز قابل توجهی شبیه به بقیه محصولات S20 است. ماژول دوربین پشت به طور مشابه قرار گرفته ، درگاه ها و دکمه ها در یک مکان قرار دارند و نمای کلی آن بسیار مشابه مدل های دیگر سامسونگ است. شاید تنها تغییر "بزرگ" اندازه حاشیه های اطراف نمایشگر باشد ، که کمی ضخیم تر است.

گلکسی FE

صفحه نمایش

در زیر شیشه خمیده Galaxy S20 FE ، صفحه نمایش 6.5 اینچی P1080 را مشاهده خواهید کرد که از جنس پنل Super AMOLED مناسب است. از خصوصیات صفحه نمایش آن میتواند به: روشنایی عالی ، رنگ ها زنده و زاویه دید کاملاً خوب و مناسب اشاره کرد. سامسونگ همواره صرف نظر از قیمت گوشی در ساخت نمایشگر مهارت بالایی داشته است. در بحث بررسی گوشی samsung s20 fe باید به اندازه صفحه نمایشگر توجه ویژه ای داشت. 
رزولوشن P1080 شاید چندان آش دهن سوزی در میان رقبا و گوشی های جدید نباشد، اما برای اکثر مردم بیش از اندازه کافی است. بعلاوه ، اینطور نیست که لزوما  صفحه نمایش با وضوح بالاتر تفاوت زیادی را در نحوه کار شما ایجاد کند. به طور مثال، کیفیت صفحخ نمایش در نسخه معمولی Galaxy S20 1440p میباشد ، اما اگر از نرم افزار های متفرقه حتی در فریم ریت Hz 120 استفاده کنید ، خود گوشی وضوح صفحه نمایش را به 1080p محدود خواهد کرد. رزولوشن در بخث بررسی گوشی سامسونگ s20fe یکی از فاکتور های قابل توجه برای مشتریان گرامی می باشد.

سخت افزار داخلی

بررسی سامسونگ s20fe ما را بخش سخت افزار های آن می رساند. برای اکثر شرکت ها ، کاهش 300 دلار از قیمت یک دستگاه پیشرفته، به معنی کاهش سطح قدرت پردازنده است ، اما در مورد FE اینگونه نیست. سامسونگ با عملکرد قدرتمند خود موفق شد همان تراشه اسنپدراگون 865 را در S20 FE قرار دهد. بنابراین در موضوع نقد و بررسی s20 fe می توان به سرعت تراشه این گوشی اشاره کرد.
اگرچه در سنجش عملکرد ، سرعت پردازش ها کاملاً یکسان نیست.  به طور مثال علی رغم داشتن همان تراشه یکسان با  Galaxy S20+ و یا Galaxy Z Fold ،  سامسونگ گلکسی S20 FE کمی کند تر عمل میکند که علت آن تقسیم RAM از 12 گیگابایت به 6 گیگابایت است .رم 12 گیگابایتی در گوشی های امروزی کمی بیش از حد لازم است ، اما RAM  6 گیگابایتی میتواند جایگزین مناسبی برای گوشی ها باشد عملکرد گوشی، به ویژه هنگامی که نسخه نرم افزاری OneUI سامسونگ، کنترل را در دست میگیرد. مناسب است. با اینکه به هیچ وجه نمیتوان سرعت کار با آنرا با سرعت گوشی های پرچمدار مقایسه کرد اما به هر حال سرعت قابل قبولی دارد.

معرفی گلکسی FE

در ادامه  به قابلیت های s20 fe به صورت کامل می پردازیم.

ابعاده این گوشی عبارت است از: 159.8 در 74.5 در 8.4 میلی‌متر است و قابلیت های سیم کارت آن تک سیم‌کارته (نانو-سیم یا eSIM یا هردو) یا دو سیم‌کارته‌ی هیبریدی (نانو-سیم، همزمان یکی فعال (dual stand-by)) می باشد. این گوشی دارای پردازنده مرکزی با هشت هسته می باشد که هر کدام ویژگی های خاصی دارند. در ادامه می توانید ویژگی هسته های پردازنده این گوشی را مطالعه کنید:

8 هسته‌ای (دارای دو هسته‌ی 2.73 گیگاهرتز Mongoose M5 و دو هسته‌ی 2.50 گیگاهرتز Cortex-A76 و همچنین دارای چهار هسته‌ی 2.0 گیگاهرتز Cortex-A55 می باشد) - این موارد مربوط به نسخه یک می باشد.

8 هسته‌ای (يک هسته 2.84 گیگاهرتز Kryo 585 و سه هسته 2.42 گیگاهرتز Kryo 585 و چهار هسته 1.8 گیگاهرتز Kryo 585) - این موارد نیز به نسخه دو اختصاص می یابد.

یکی از ویژگی های s20 fe که آن را به گزینه های قابل توجه تبدیل می کند کارت حافظه داخلی 128 گیگا بایتی آن است که دارای 6 گیگا بایت رم است. البته نسخه ای دیگر از این گوشی پر طرفدار با همین مقدار حافظه یعنی 128 گیگ، دارای 8 گیگا بایت حافظه رم می باشد. البته در کنار این نسخه، می توان از نسخه 256 گیگا بایتی استفاده کرد که دارای 8 گیگا بایت رم نیز می باشد.

معایب s20 fe

معایب سامسونگ s20 fe نسبت به مدل های پیشین برند سامسونگ به کرات کمتر شده است. اما به هر حال می توان به مواردی اشاره کرد تا مخاطبان گرامی بهتر بتواندن برای خرید یک گوشی تصمیم بگیرند. اولین مورد را می توان به جنس بدنه پشتی آن اشاره کرد. همه ما توقع داریم که جنس بدنه گوشی خودمان بسیار مستحکم باشد. البته فراموش نکنید که این گوشی نیز دارای بدنه محکمی ست اما در عین حال از جنسی پلاستیک است در حالی که در دیگر گوشی های هم خانواده این گوشی، مانند S20 و S20 پلاس جنس قاب پشتی از شیشه قوی است که علاوه بر استحکام، زیبایی مضاعفی به آن می بخشذ.

مورد بعدی در موضوع معایب گوشی s20fe این است که ضخامت آن در مقایسه با هم رده های خود بیشتر می باشد. البته این مورد را نمی توان به طور ذاتی یک عیب بر شمرد اما زمانی که آن را در مقام مقایسه با گوشی های دیگر قرار می دهیم خواهیم دید که برای مثال گوشی S20 قطر کمتری از آن دارید.

لازم به ذکر است که این گوشی در دو نسخه 4G و 5G ارائه شده است. بنابراین از دو پردازنده برای هر کدام بهره گرفته شده است. نسخه 4 جی این گوشی سامسونگ دارای پردازنده Exynos بوده در حالی که در نسخه 5 جی آن از پردازنه اسنپ دراگون استفاده گردیده است. اینجا مشخص می شود که نسخه 5G این گوشی از چه پردازنده قدرتمندی استفاده می کند که همزمان در گوشی galaxy s 20 نیز استفاده می شود اما ایرادی که در این پردازنده است، مشکل داغ شدن آن است که توسط برخی از کاربران به آن اشاره شده است. دور از ذهن نیست که این داغ شدن به نحوه استفاده از آن نیز بستگی دارد. 

در این قسمت به بررسی معایب گوشی s20 fe پرداختیم و نقد و بررسی s20fe را مورد کنکاش دقیق قرار دادیم.

ویژگی های گلکسی FE

نتیجه گیری

سامسونگ نسخه ای از گوشی را با عنوان (Samsung Galaxy S20 Fan Edition) معرفی کرد. مطمئناً طرفداران سامسونگ این گوشی خواهند پذیرفت ، اما این، طرفداران کسانی نیستند که سامسونگ باید به دنبال فروش این گوشی به آنها باشد بلکه S20 FE تلفنی است که اکثر مردم باید توان خرید آن را داشته باشند. البته برای این گوشی s20 fe معایب را نیز می توان برشمرد که در این مقاله به معایب گوشی سامسونگ s20fe به طور دقیق پرداختیم.

به طور کلی بررسی تخصصی گوشی سامسونگ s20 fe فرایندی مفصل است بنابراین در این مطلب سعی شد مطلب کامل و بی نقصی ارائه شود و نقد s20 fe به طور بی طرفانه ذکر گردد.
در هر صورت ، سامسونگ باید Galaxy S20 FE را به عنوان مدل پایه Galaxy S20 ارائه دهد و همه مدل های دیگر باید با نام هایPro"  " یا Ultra"" ارائه شوند. با توجه به نکاتی که در مقاله s20 fe برسی شد
 این گزینه نوعی گوشی است که بیشتر مردم به آن علاقه مند خواهند شد. زیرا این گوشی دارای تمام ویژگی های مورد نیاز برا هر کسی با هر نوع استفاده ای است. وجود امکاناتی همچون. صفحه نمایش تمام صفحه، دوربین مناسب و قوی، پردازنده مناسب و... و مهم ترین عامل، یعنی هزینه کم آن نسبت به دیگر رقبا، میتواند Galaxy S20 FE را به بهترین گوشی این شرکت در سال 2020 تبدیل کند. چنان چه هر سوالی در مورد این گوشی دارید می توانید آن را در بخش نظرات مطرح کنید و نظرات در مورد گوشی s20 fe را نیز مطالعه کنید.