شرکت Nvidia از توقف موقت فروش کارت گرافیک های سری RTX 30 خبر داد

شرکت Nvidia فروش کارت گرافیک های RTX 3080 و RTX 3090 Founders Edition را از فروشگاه وب خود متوقف می کند.


شرکت Nvidia که در ساخت و تولید قطعات گرافیکی بسیار شهرت دارد، روز گذشته در بیانیه ای از توقف فروش کارت گرافیک های سری RTX 3090  خود خبر داد.  
به گفته وبسایت PC Gamer شرکت انویدیا از طریق وبسایت  Best Buy در دسترس بودن نسخه RTX 3080 و RTX 3090 Founders Edition اعلام کرده بود و در عین حال در پی بهبود فروشگاه اینترنتی خود است.
 شرکت Nvidia در پی اتفاقاتی که منجر به رونمایی پر تلاطم هر دو کارت گرافیک خود شده بود_حمله به فروشگاه اینترنتی اش توسط موجی از از ربات ها_در پی وعده هایی داده است،  در پی این است که فروشگاه آنلاین خود را به روزرسانی کرده تا کارت گرافیک های خود را بهتر به سازندگان رایانه های شخصی تحویل دهد و اکنون به نظر می رسد که فروش سری RTX 30 را از طریق فروشگاه خود متوقف کرده و با تغییر در کارکرد آن ، آنها را در جای دیگر ارائه خواهد داد.
در حال حاظر، کارت های Founders Edition در فروم های خرید و فروش GeForce موجود میباشند.به همین دلیل شرکت انویدیا در تلاش برای بهبود تجربه استفاده از در فروشگاه وب خود ، مطابق با نظرات کاربران است ، و در ضمن کارت های Founders Edition در ایالات متحده در Best Buy در دسترس خواهند بود.


فروش بخش اروپایی


 در اروپا هیچ جایگزینی تأیید شده ای برای این کارت گرافیک ها در فروشگاه شرکت انویدیا وجود ندارد. در بخشی از تالار گفتمان وبسایت آمده است: "در اروپا ، ما همچنان به بررسی گزینه های تحقق نسخه Founders می پردازیم." کاربران از انویدیا توضیحاتی راجع به اینکه آیا این بدان معناست که فروش Founders Edition موقتاً در سراسر قاره متوقف شده است ، سوالاتی پرسیدند.
متن کامل پاسخ شرکت انویدیا در پستی منتشر شد، که از این قرار است:
ما نظرات شما را در مورد فروشگاه آنلاین انویدیا شنیده ایم و در تلاشیم تا تجربه شما را  را بهبود بخشیم در عین حال در تلاش خواهیم بود تا کارت گرافیک های RTX 3080  و RTX 3090 Founders Edition خود را از طریق شرکای تجاری  دیگر به فروش برسانیم. در ایالات متحده ، می توانید نسخه Founders Edition را در وبسایت  Best Buy خریداری کنید . درمورد اروپا، ما همچنان گزینه های تحقق نسخه Founders Edition را بررسی می کنیم.
"واحدهای نسخه Founders  محدود هستند و در هفته های آینده با افزایش ساخت بورد از طرف شرکای هیئت مدیره جهانی ، موارد بیشتری در دسترس خواهد بود."
با این حساب هیچ خبری مبنی بر بازگشایی مجدد فروشگاه اینترنتی شرکت اینویدیا در دسترس نیست اما سوال اصلی این است،آیا در صورت بازگشایی مجدد محصولی برای فروش خواهد بود؟

شرکت Nvidia و شرکای آن در تلاشند تا کارت های بیشتری را در اسرع وقت  تولید و عرضه کنند ، اما تا آن زمان، این مسئله برای سازندگان رایانه های شخصی  به نظر خوش رنگ نیست. حتی طبق انتظارات مدیر عامل انویدیا ، Jen-Hsun Huang ، انتظار میرود شرکت تا سال 2021 ارزش سهام پایینی را تجربه کند.