رونمایی نوکیا از دو گوشی هوشمند میان رده نوکیا 3.4 و 2.4

اگر به خاطر داشته باشید حدود یک ماه پیش مشخصات و رندرهای گوشی Nokia 3.4 افشا شد، اما از آن زمان تا کنون خبری از معرفی این گوشی نشده بود. امروز بالاخره نوکیا این گوشی را به همراه Nokia 2.4 معرفی کرد و موبایل Nokia 8.3 که اولین گوشی 5G نوکیا است را نیز وارد بازارها کرد. در ادامه با مشخصات این سه اسمارت‌فون جدید نوکیا آشنا می‌شویم.

گوشی Nokia 8.3 5G

نوکیا
حدود شش ماه پیش HMD از اولین گوشی مجهز به تکنولوژی 5G خود با نام Nokia 8.3 5G رونمایی کرد، اما عرضه‌ی این گوشی مدتی تاخیر خورد. اکنون نهایتاً انتظارها برای عرضه‌ی این محصول به پایان رسیده و از امروز Nokia 8.3 5G وارد بازارهای آمریکای شمالی می‌شود.

گوشی مدتی تاخیر خورد. اکنون نهایتاً انتظارها برای عرضه‌ی این محصول به پایان رسیده و از امروز Nokia 8.3 5G وارد بازارهای آمریکای شمالی می‌شود.  آمازون اولین فروشگاهی است که Nokia 8.3 5G را به‌فروش می‌رساند و تا چند هفته‌ی آینده دیگر فروشگاه‌هایی چون Best Buy نیز این گوشی را عرضه خواهند کرد. نسخه‌ی 128 گیگابایت حافظه داخلی با 8 گیگابایت حافظه رم گوشی Nokia 8.3 5G در بازار آمریکا به قیمت 700 دلار به‌فروش می‌رسد.

افزون بر آمریکای شمالی، فروش این گوشی در برخی کشورهای اروپایی نیز از امروز آغاز شده است؛ برای مثال یکی از فروشگاه‌های بلژیک این گوشی را از حالا با قیمت 580 یورو عرضه می‌کند. اما در کشور سوئیس فروش این اسمارت‌فون از هفته‌ی آینده آغاز می‌شود.

HMD مدعی شد میانگین قیمت گوشی نوکیا 8.3 5G در بازار جهانی حدود 600 یورو خواهد بود که البته به کاربران این گوشی 6 ماه استفاده از سرویس ابری Google One (به همراه 100 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی کلاد) نیز تعلق می‌گیرد.

نوکیا 8.3 دارای یک نمایشگر 6.81 اینچی LCD با رزولوشن FullHD+ و چیپست قدرتمند اسنپ‌دراگون 765G است. دوربین چهارگانه‌ی این گوشی نیز از یک سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی، یک دوربین اولتراواید 12 مگاپیکسلی، یک سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی و یک حسگر سنجش عمق میدان 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است. ظرفیت باتری این گوشی نیز 5000 میلی‌آمپرساعت بوده و از فناوری شارژ سریع 18 واتی پشتیبانی می‌کند.

تبلیغات نوکیا برای این گوشی بسیار گسترده بوده و حتی انتظار می‌رود در فیلم جیمز باند بعدی (No Time to Die) نیز شاهد هنرنمایی گوشی Nokia 8.3 5G باشیم. قلب تپنده‌ی میان‌رده‌ی اقتصادی جدید نوکیا، چیپست 8 هسته‌ای Snapdragon 460 بوده که از پردازنده‌ی 4 هسته‌ای گوشی نوکیا 3.2 تا 70 درصد سریع‌تر عمل می‌کند. سیستم‌عامل این گوشی اندروید 10 بوده و بروزرسانی اندروید 11 را نیز دریافت می‌کند.

نوکیا 3.4

نوکیا

گوشی Nokia 3.4 دارای 3 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی بوده و کاربران می‌توانند با یک کارت حافظه‌ی microSD تا 512 گیگابایت دیگر نیز به حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن اضافه کنند.

نمایشگر Nokia 3.4 دارای یک پنل 6.39 اینچی LCD بوده که دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی این گوشی را در طراحی حفره‌ای (Punch hole) خود قرار داده است. رزولوشن این نمایشگر HD+ بوده و روشنایی آن نیز 400 نیت اعلام شده است.

در قسمت پشتی این گوشی یک ترکیب دوربین سه‌گانه حضور دارد که از یک دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی، یک سنسور اولتراواید 5 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق‌سنج 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است. حسگر اثر انگشت Nokia 3.4 در همان قسمت پشتی گوشی قرار دارد و به‌عنوان یک راهکار امنیتی دیگر، این گوشی از قابلیت تشخیص چهره نیز پشتیبانی می‌کند.

ظرفیت باتری این گوشی 4000 میلی‌آمپرساعت بوده و از شارژ با سرعت 10 پشتیبانی می‌کند، اما درون بسته‌بندی نوکیا 3.4 فقط یک شارژر 5 واتی حضور دارد. گوشی Nokia 3.4 از اواسط ماه مهر امسال در رنگ Charcoal وارد بازارها می‌شود. نسخه‌ی پایه‌ای این گوشی با 32 گیگابایت حافظه داخلی و 3 گیگابایت حافظه رم، 160 یورو قیمت دارد. البته میان‌رده‌ی جدید نوکیا در نسخه‌های 64 گیگابایت حافظه داخلی و 3 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی و 4 گیگابایت حافظه رم نیز عرضه می‌شود.

گوشی Nokia 2.4

نوکیا
گوشی پایین‌رده اما به‌شدت ارزان‌قیمت و جدید نوکیا 2.4 دارای یک نمایشگر 6.5 اینچی ال‌سی‌دی با رزولوشن HD+ و نسبت ابعاد 20:9 است. ظرفیت باتری این گوشی 4500 میلی‌آمپرساعت است اما متاسفانه از یک شارژر 5 واتی با پورت قدیمی microUSB استفاده می‌کند؛ پس سرعت شارژ شدن آن بسیار کند خواهد بود.

قلب تپنده‌ی Nokia 2.4 چیپست 8 هسته‌ای هلیو P22 مدیاتک بوده که به‌همراه 32 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت حافظه‌ی رم بخش اصلی سخت‌افزار این گوشی را تشکیل می‌دهد. مانند گوشی Nokia 3.4، این اسمارت‌فون نیز به اندروید 10 مجهز بوده و بروزرسانی اندروید 11 را نیز دریافت خواهد کرد. HMD هنوز زمان دقیق عرضه‌ی آپدیت اندروید 11 برای این گوشی‌ها را مشخص نکرده اما به کاربران نوید 2 سال پشتیبانی کامل از گوشی‌های جدید خود را داده است.

دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی این گوشی در طراحی قطره‌ای نمایشگر آن قرار گرفته است. در قسمت پشتی آن نیز شاهد یک دوربین دوگانه هستیم که از یک سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق‌سنج 2 مگاپیکسلی تشکیل شده است.

گوشی نوکیا 2.4 در رنگ‌های Dusk (نوعی بنفش)، Charcoal (نوعی سیاه) و Fjord تولید شده و تا اواسط ماه جاری عرضه می‌شود. نسخه‌ی 32 گیگابایت حافظه داخلی با 2 گیگابایت حافظه رم این گوشی به قیمت 120 یورو به‌فروش می‌رسد، اما قیمت نسخه‌های دیگر این گوشی هنوز مشخص نیست.