قیمت آیفون 12 در مقایسه با آیفون 11 اپل بیشتر خواهد بود

پیش از برگذاری رویداد «Time Flies» اپل، بسیاری انتظار داشتند کوپرتینویی‌ها در این مراسم افزون بر اپل واچ 6 و آیپد اِیر جدید، از گوشی‌های سری آیفون 12 خود نیز رونمایی کنند. اما این اتفاق نیفتاد و معرفی این گوشی‌ها به آینده‌ای نزدیک موکول شد. خبرهای جدید حاکی از آن است که شایعه‌های قبلی قیمت گوشی آیفون 12 غلط بوده و این گوشی برخلاف انتظارات از آیفون 11 گران‌تر خواهد بود.

چند ماه پیش شایعه‌ای در فضای مجازی منتشر شد که خبر از 649 دلاری بودن گوشی iPhone 12 می‌داد. هرچند این خبر بسیار مسرت‌بخش بوده و دل بسیاری از هواداران اپل را شاد کرد اما وجود قابلیت‌های جدید و تکنولوژی 5G در این گوشی‌ها، این خبر را بسیار دور از انتظار جلوه می‌داد.

پس از آن شایعه‌ای دیگر قیمت آیفون 12 را در حدودی بین 699 تا 749 دلار قرار داد. اخیراً نیز افشاگری در اکانت Weibo خود خبری منتشر کرد که به صحت شایعه‌ی دوم قدرت می‌بخشد. همانطور که Apple در مراسم اخیر خود عنوان کرد در بسته‌بندی ساعت هوشمند خود خبری از کابل USB نیست. مدتی پیش نیز مطلع شدیم که ممکن است اپل ایرپادها و شارژر خود را از محتویات جعبه‌ی آیفون 12 حذف کند؛ پس با در نظر گرفتن این خبر، بسیاری از هواداران و مصرف‌کنندگان انتظار داشتند قیمت iPhone 12 حداقل از قیمت آیفون 11 ارزان‌تر باشد. اما طبق خبرهای جدید، اپل انتظار کاربران را زیر پا گذاشته و قیمتی بالاتر از آیفون 11 برای نسل بعدی آیفون‌های خود در نظر گرفته است.

اخیراً در گزارشی قیمت قطعات سازنده‌ی گوشی‌های آیفون 11 و آیفون 12 با هم مقایسه شده است. این گزارش قطعات سازنده‌ی iPhone 12 را حدود 50 دلار بیشتر از قطعات آیفون 11 برآورد کرده که این افزایش قیمت احتمالاً به‌دلیل اضافه‌شدن فناوری 5G و نمایشگر اولد (OLED) است و حالا اگر این 50 دلار را به قیمت 699 دلاری آیفون 11 اضافه کنیم به رقم شایعه‌ی دوم می‌رسیم.

آیفون 12 با افزایش قیمت از راه می رسد

آیفون

اپل قصد دارد در سال آینده حدود 80 میلیون واحد از گوشی‌های iPhone 12 را به‌فروش برساند، اما افشاگر مزبور در خبر دیگری عنوان کرد که تامین‌کنندگان قطعات اپل نمی‌توانند کوپرتینویی‌ها را به این هدف برسانند. طبق گفته‌های وی تولید 80 میلیون چیپست A14 تا سال آینده روی کاغذ انجام پذیر است اما تولید و فروش 80 میلیون واحد آیفون عملی نخواهد بود. وی همچنین کمبود بین 6 تا 10 میلیون واحد را برای هدف فروش آیفون‌های اپل در سال آینده تخمین زده است.

اپل در رویداد آنلاین اخیر خود از چیپست A14 Bionic خود رونمایی کرد. چند روز بعد نیز بنچمارک‌های این چیپست افشا شد که نشان می‌داد نسبت به تراشه‌ی A13 نسل قبل نباید انتظار پیشرفت عملکرد چشم‌گیری را داشته باشیم. این امر موجب دلسردی بسیاری از هواداران شده و اکنون تعداد زیادی ارتقا از گوشی آیفون 11 به iPhone 12 را تصمیمی عاقلانه تلقی نمی‌کنند.

البته اضافه شدن تکنولوژی 5G و نمایشگرهای OLED به آیفون 12 ممکن است علیرغم حذف شارژر و هندزفری و افزایش قیمت آن، نظر بسیاری از اپل‌دوستان را در رابطه با ارتقای گوشی خود تغییر دهد.