گوپرو از دوربین ورزشی اکشن کم جدید Hero 9 Black رونمایی کرد

گوپرو (GoPro) به عنوان یکی سازنده های به نام دوربین‌های اکشن و ورزشی، تنها یازده ماه پس از معرفی Hero 8 به بازار، از مدل Hero 9 Black رونمایی کرد. ‌این دستگاه قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت 5K را دارد و هم‌اکنون برای خرید در دسترس است.

دوربین Hero 9 شامل ویژگی‌ها و بهبودهای جدیدی نسبت به مدل قبلی بود که مهم‌ترین تغییر آن توانایی فیلم‌برداری با وضوح 5K است. هیرو ۸ قابلیت ضبط تصاویر را با کیفیت 4K داشت؛ اما امروز شاهد باکیفیت‌ترین دوربین GoPro تا به امروز هخستیم. علاوه بر این دوربین جدید توانایی فیلم‌برداری با کیفیت‌های گوناگون از جمله 1440p ،2.7K ،4K و 1080p را هم دارد.

دوربین Hero 9 گوپرو تصاویر را با نرخ ۲۴۰ فریم بر ثانیه ضبط می‌کند. به این ترتیب می‌توانید فیلم‌ها را تا ۸ برابر آهسته کنید. این دستگاه از نظر ظاهری هم تغییراتی داشته است. هیرو ۹ علاوه بر نمایشگر در پنل پشتی، به یک نمایشگر در پنل جلویی هم مجهز شده است. طبق اعلام این کمپانی، نمایشگر جلو به فیلم‌برداری سلفی کمک خواهد کرد.

دوربین باکیفیت برای ورزش های سخت

Hero 9 Black

لنز این دوربین توسط کاربر قابل تعویض است که می‌توان آن را با Max Lens گوپرو جایگزین کرد. لنز مکس میدان دید را تا ۱۵۵ درجه افزایش می‌دهد و لرزش‌گیر پیشرفته‌تری دارد. گوپرو ادعا می‌کند طول عمر باتری مدل جدید ۳۰ درصد بیشتر از مدل قبلی است. قابلیت‌های تایم‌لپس و لرزش‌گیر بهبودهای جزئی داشته‌اند و ویژگی Hindsight هم در این مدل به کار رفته است. Hindsight قابلیتی برای ضبط تصاویر ۳۰ ثانیه قبل از فشار دادن دکمه شاتر است.

قیمت دوربین GoPro Hero 9 Black حدود ۴۵۰ دلار اعلام شده است. قیمت این دستگاه کمی گران‌تر از قیمت پایه Hero 8 Black است؛ اما بهبودهای محسوس آن تا حدی می‌تواند افزایش قیمت را توجیه کند. هیرو ۹ با یک کارت حافظه ۳۲ گیگابایتی قابل خرید خواهد بود. با خرید اشتراک GoPro، فضای ذخیره‌سازی ابری نامحدود و گارانتی تعویض دوربین نیز در اختیار کاربر قرار می‌گیرد.