گلکسی زد فولد اس سامسونگ رقیب سرفیس دو خواهد بود

با وجود تمام تفاوت‌های موجود برخی از کاربران گوشی‌های تاشو Galaxy Z Fold 2 و سرفیس Duo مایکروسافت را با یک‌دیگر مقایسه می‌کنند. حال در همین راستا شایعه‌هایی منتشر شده که در آن به عرضه گوشی تاشو سامسونگ Galaxy Z Fold S با لولا 360 درجه به منظور مقابله با سرفیس Duo مایکروسافت اشاره دارد.

مقایسه Galaxy Z Fold 2 و Surface Duo اشتباه است زیرا محصول مایکروسافت از نظر فنی یک گوشی تاشو به شمار نمی‌رود زیر بجای صفحه نمایش تاشو از دو صفحه نمایش مجزا با لولا 360 درجه استفاده شده است البته این طراحی برتری‌های بسیاری نسبت به صفحه نمایش‌های تاشو دارد؛ به طور مثال هزینه تولید این محصول بسیار پایین‌تر از گوشی‌های مجهز به صفحه نمایش تاشو خواهد بود و دوام آن در کاربری‌های روزانه چندین برابر گوشی‌های تاشو است.

در حال حاضر استفاده از طراحی مشابه سرفیس Duo در گوشی‌های تاشو ممکن نیست زیرا صفحه نمایش‌های OLED تنها تا زاویه 180 درجه خم می‌شوند و ممکن است در خمش‌های بیشتری با شکستگی مواجه شوند. در این بین یک منبع خبری با انتشار شایعه‌ای مدعی شده که نسل جدید صفحه نمایش‌های OLED سامسونگ این محدودیت را برطرف کرده و به زودی شاهد عرضه گوشی تاشو با لولا 360 درجه خواهیم بود.

به گفته این منبع خبری، گوشی تاشو جدید سامسونگ با نام Galaxy Z Fold S عرضه خواهد و به لطف مکانیزم تاشو 360 درجه، صفحه نمایش آن هم به داخل و هم به بیرون تا خواهد شد؛ در واقع این محصول به طور هم زمان کارایی Galaxy Z Fold 2 و هواوی Mate X را در اختیار شما قرار خواهد داد.

در حال حاضر سامسونگ و سایر شرکت‌های فعال در زمینه تولید گوشی‌های تاشو با محدودیت‌های بسیاری در زمینه تولید این محصولات مواجه هستند که بزرگ‌ترین آن‌ها دوام صفحه نمایش در برابر خط و خش، ضربات شدید و کاربری‌های طولانی مدت است.

این ادعا چندان منطقی به نظر نمی‌رسد چون تا به امروز هیچ اختراع جدیدی در زمینه صفحه نمایش‌های OLED با قابلیت خمیدگی 360 درجه ثبت نشده و حتی گزارشی در مورد آن منتشر نشده است. در این بین گزارش‌هایی در خصوص عرضه قریب‌الوقوع گوشی تاشو ارزان قیمت سامسونگ از سوی منابع معتبر و افشاگران شناخته به گوش می‌رسد که نسبت به این شایعه عجیب، باور پذیرتر است.