مک بوک 12 اینچی اپل با پردازنده آرم در راه است

اخیراً کمپانی بزرگ اپل در رویداد سالانه WWDC20 اعلام کرد که در آینده نزدیک از تراشه‌های اختصاصی ARM بر روی کامپیوترهای خانگی خود استفاده خواهد کرد و پس از مدتی پردازنده‌های اینتل را کنار خواهد گذاشت. حال برخی منابع رسمی مدعی شده‌اند که اپل قصد دارد تا برای اولین بار از پردازنده اختصاصی خود بر روی لپ‌تاپ مک‌بوک 12 اینچی استفاده کند.

در حال حاضر لپ‌تاپ‌های مک بوک 12 اینچی اپل به پردازنده رده پایین سری Core Y اینتل مجهز شده‌اند و توان پردازشی چندان بالایی ندارند، به همین دلیل استفاده از پردازنده ARM اختصاصی اپل بر روی این محصول کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. پیش از این پیشگو بزرگ مینگ چی کو مدعی شده بود که مک بوک پرو 13 اینچی و آی مک 24 اینچی اولین دستگاه‌های خانواده Mac با پردازنده اختصاصی اپل خواهند بود.

گفته می‌شود که اطلاعات جدید منتشر شده از تراشه‌های اختصاصی اپل توسط تولید کننده تراشه‌های سری A اپل، یعنی شرکت نیمه هادی TSMC منتشر شده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، پس از توقف تولید تراشه‌های اختصاصی هواوی توسط TSMC، این شرکت نیمه هادی تصمیم گرفته تا ظرفیت خالی شده را به تولید تراشه‌های اختصاصی سری ARM اپل برای کامپیوترهای خانگی این شرکت اختصاصی دهد.

همان‌طور که در جریان هستید اپل قصد دارد تا آیفون 12 و نسل جدید آیپد را به تراشه‌های A14 Bionic و A14X Bionic مجهز کند. حال این منبع خبری مدعی شده است که اپل از تراشه A14X Bionic در نسخه جدید مک بوک 12 اینچی نیز استفاده خواهد کرد.

بدون شک این تراشه قدرتمند عملکرد بسیار بهتری نسبت به پردازنده‌های سری Y اینتل خواهد داشت و مصرف باتری مک‌بوک 12 اینچی را به شکل چشم‌گیری کاهش خواهد داد. در حال حاضر زمان دقیق عرضه اولین مک بوک اپل با پردازنده اختصاصی ARM مشخص نشده است، اما انتظار می‌رود که تا 2 سال آینده تمام نسخه‌های مک‌بوک اپل به این تراشه مجهز شوند.