گوشی هوشمند Moto G9 موتورولا معرفی شد

شرکت موتورولا به تازگی از میان رده جدید خود رونمایی به عمل آورد.  با وجود اینکه تولیدکنندگان بزرگ گوشی‌های هوشمند هر ساله تعداد انگشت‌شماری پرچمدار معرفی می‌کنند، اما گوشی‌های میان‌رده از محصولاتی است که هر سال مدل‌های گوناگونی از آنها را شاهد هستیم. اخیراً نیز شرکت موتورولا جدیدترین گوشی میان‌رده‌ی اقتصادی خود را با نام Moto G9 معرفی کرد.

گوشی Moto G9 دارای یک صفحه نمایش LCD 6.5 اینچی با رزولوشن HD+ است. دوربین سلفی این گوشی از یک سنسور 8 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 بهره برده و با طراحی قطره‌ای (Waterdrop) روی نمایشگر قرار گرفته است. در موبایل جدید موتورولا سنسور اثر انگشت در قسمت پشتی گوشی جای گرفته و از حسگر زیر صفحه نمایش خبری نیست.

Moto G9 در قسمت پشتی خود از یک ترکیب دوربین سه‌گانه استفاده می‌کند که متشکل است از یک سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.7، یک دوربین 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی عمق‌سنج با گشودگی دیافراگم f/2.4.

گوشی Moto G9 دارای ابعاد 165.21 x 75.73 x 9.18 میلی‌متری بوده و وزن آن 200 گرم است. جنس بدنه‌ی این گوشی نیز پلاستیکی بوده که برای یک گوشی اقتصادی کاملاً قابل پیش‌بینی و منطقی است. نکته‌ی جالب این گوشی حضور یک دکمه‌ی مخصوص برای دستیار هوشمند گوگل یا همان Google Assistant بوده که در قسمت راست گوشی قرار گرفته است.

قلب تپنده‌ی این گوشی چیپست 11 نانومتری اسنپ‌دراگون 662 بوده که به همراه 4 گیگابایت رم قسمت اصلی سخت‌افزار Moto G9 را تشکیل می‌دهند. موتورولا برای Moto G9 یک حافظه‌ی 64 گیگابایتی در نظر گرفته است، اما با اسلات کارت حافظه‌ی موجود می‌توان تا 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی به آن اضافه کرد.

علیرغم اینکه بسیاری از پرچمداران اخیر جک محبوب 3.5 میلی‌متری را حذف کرده‌اند، اما اکثر گوشی‌های میان‌رده هنوز از این پورت استفاده می‌کنند و Moto G9 موتورولا نیز از این قضیه مستثنی نیست.

میان‌رده‌ی جدید موتورولا از یک باتری حجیم 5000 میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد که خود شرکت موتورولا مدعی است این باتری با یک بار شارژ کامل تا 2 روز به شارژ مجدد نیازی نخواهد داشت. Moto G9 از قابلیت شارژ سریع 20 واتی نیز پشتیبانی کرده و توسط یک پورت USB-C شارژ می‌شود.

گوشی Moto G9 موتورولا از هفته‌ی آینده یعنی 10 شهریور (31 اوت)، در دو رنگ سبز جنگلی یا آبی یاقوتی و با قیمت 155 دلار عرضه‌ می‌شود.‌