وسترن دیجیتال از حافظه اس اس دی سریع توجیبی رونمایی کرد

هارد دیسک‌های قدیمی با اینکه هنوز به دلیل قیمت‌های پائین و ظرفیت‎های بالا برای آرشیو اطلاعات مورد استفاده قرار می‌گیرند اما باید پذیرفت که تکنولوژی آنها منسوخ شده و کاربران حرفه‌ای به دلیل سرعت پائین و معایب دیگر تمایلی به استفاده از آنها ندارند. خصوصا با پائین آمدن قیمت حافظه‎های جامد و تولید این ذخیره سازها در ظرفیت‎های بالا، بهترین زمان برای تجهیز سیستم‎ها به این نوع از ذخیره سازهاست. حتی زمان آن رسیده هاردهای اکسترنال قدیمی را کنار بگذاریم و حافظه‎های جامد قابل حمل را تجربه کنیم. SSDهای پرتابل جدید وسترن دیجیتال می‎توانند از بهترین گزینه‎ها برای کاربرانی باشند که می‌خواهند اطلاعات خود را در فضایی ایمن حمل کنند.

کمپانی وسترن دیجیتال به تازگی نسل جدید SSDهای پرتابل خود را از سری My Passport معرفی کرده که سریع‌تر از تمام نسل‎های قبل این حافظه‎های ذخیره ساز محسوب می‎شود. وسترن دیجیتال در این محصولات از حافظه‎های فلش مبتنی بر NVMe استفاده کرده که با کامپیوترهای ویندوزی و مک سازگاری دارند. حداکثر سرعت خواندن اطلاعات در این SSDهای قابل حمل 1050 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن اطلاعات نیز حداکثر 1000 مگابایت بر ثانیه می‌باشد. اتصال این حافظه به سیستم‌ها از طریق یک رابط USB 3.2 نسل دوم صورت می‌گیرد. همچنین این حافظه‎های SSD در مقابل سقوط از ارتفاع 6.5 فوتی مقاوم هستند.

به لطف نرم افزار تهیه نسخه پشتیبان وسترن دیجیتال، تهیه بکاپ از اطلاعات روی این حافظه‌ها راحت است و یا می‌توانید اطلاعات خود را بر روی فضای ابری مورد دلخواه خود آپلود کنید تا خیالتان از بابت امنیت اطلاعات مهمتان تا حد زیادی راحت باشد. ضمنا امکان رمزگذاری حافظه های جدید وسترن دیجیتال با روش 256-bit AES نیز وجود دارد. این سری از حافظه‌های اکسترنال وسترن دیجیتال در ظرفیت حداکثر 2 ترابایت در رنگ‌های خاکستری، قرمز، آبی و طلایی و با گارانتی 5 ساله روانه بازار می‎شوند. قیمت نسخه‎های 500 گیگابایت و 1 ترابایتی به ترتیب 119.99 دلار و 189.99 دلار می‌باشد و نسخه ترابایتی با قیمت 359.99 دلار به فروش می‌رسد.