پردازنده A14X Bionic اپل عملکرد بسیار بالایی دارد

شرکت اپل هر سال نسل جدیدی از پردازنده خود را روی دستگاه‌ها اعمال می‌کند و سال 2020 نیز قرار است شاهد چیپ A14X Bionic باشیم.  عملکرد احتمالی چیپست A14X Bionic در جدیدترین اطلاعات فوق العاده به نظر می‌رسد. A14X قرار است که در مدل‌های iPad Pro جدید حاضر شود. این سیستم روی چیپ از فناوری ساخت 5 نانومتری TSMC و مشخصا سطح جدیدی از کارایی و بهره وری برخوردار است که انتظارات را افزایش می‌دهد. به تازگی یوتیوبر Luke Miami نکات جالبی را درباره عملکرد A14X Bionic افشا نموده و شاید نیازی نباشد که بگوییم با اطلاعات جذابی طرف هستیم.

داده‌های عملکرد افشا شده در یک توییت به اشتراک گذاشته شده‌اند که میانگین افزایش کارایی چیپ‌های قبلی با برادران X خود را نیز نشان می‌دهد. با توجه به اطلاعات ارائه شده و معیارهای عملکرد قبلی A14X Bionic قادر خواهد بود، کارایی مشابه Core i9 9880H با هشت هسته را ارائه دهد، پردازنده‌ای از اینتل که تنها در نوت بوک‌های بسیار قدرتمند حضور داشته و نیازمند خنک کننده‌ای قدرتمند است.

با تمام این تفاسیر پردازنده مورد اشاره یک گزینه قدرتمند موبایلی به حساب خواهد آمد.

چیپ مذکور در حال حاضر درون مک بوک پرو 16 اینچی نیز استفاده شده. A14X Bionic به واقع نتایج خارق العاده‌ای را در فرم فاکتور بسیار کوچکی (iPad Pro) ارائه داده اما ما قبلا هم شاهد نتایج مشابهی بودیم. برای مثال A12X Bionic درون iPad Pro 2018 عملکردی در سطح مک بوک پرو 15 اینچی با یک پردازنده شش هسته‌ای اینتل فراهم می‌کرد، بنابراین انتظار می‌رود با توجه به این که A14X با فناوری ساخته پیشرفته‌ای تولید خواهد شد به چنین اعدادی دست پیدا کند.

به علاوه داده‌های عملکرد افشا شده نشان می‌دهند که A14 Bionic که قرار است در لاین آپ iPhone 12 حاضر باشد تنها با فاصله بسیار کمی پشت سر A12X Bionic قرار می‌گیرد. البته نتایج لو رفته قبلی نشان می‌دادند که سیلیکون آینده اپل سریع‌تر از چیپست نسل قبلی iPad Pro خواهد بود. به هر صورت ما خوشحالیم که چنین سطحی از کارایی به دستگاه‌های بسیار کوچک و باریک راه پیدا کرده است.

با این حال ما همچنان توصیه می‌کنیم اطلاعات ارائه شده را شایعه در نظر بگیرید تا زمانی که به شکل رسمی توسط اپل یا منابع معتبر تایید شوند. در عین حال با توجه به قدرت A12X Bionic انتظار داریم A14X Bionic نیز بسیار توانمند باشد.