کارگردان بازی Assassins’s Creed Valhalla اخراج شد

بی شک یکی از عناوین مورد انتظار آینده یعنی سال جاری Assassins’s Creed Valhalla شرکت یوبیسافت است که در ماه های گذشته معرفی شد.  پاکسازی در یوبی‌سافت همچنان ادامه دارد و مهره‌های مهم دیگری در حال ترک این کمپانی سرشناس هستند. از چندی پیش مسئله مسمومیت محیط کاری استودیو یوبی‌سافت و مسئله بدرفتاری تعدادی از مدیران بلندپایه این کمپانی مطرح شد که به دنبال آن یوبی‌سافت تحقیقات و بررسی‌های گسترده ای را در این زمینه انجام داد و نتیجه آن برکناری تعدادی از مدیران استودیو بود. این بار موضوع اخراج کارگردان هنری Assassins’s Creed Valhalla مطرح است. اشرف اسماعیل از سمت خود در کارگردانی این عنوان مورد انتظار برکنار شده است.

وی که سابقه کارگردانی Assassin’s Creed Origins را نیز در کارنامه کاری خود دارد به دلیل داشتن روابط نامشروع و غیر قانونی و ادعاهای دروغین کنار گذاشته شده است. اشرف اسماعیل یکی از چند کارمند استودیو یوبی‌سافت بود که در ماه ژوئن بعد از مطرح شدن رفتارهای نامناسب خود را عقب کشید و در این موضوع غیبت داشت. اسماعیل در رابطه با موضوع ازدواج خود اظهار نظرات دروغین کرده است و همین مسئله باعث شده تا یوبی‌سافت او را زیر ذره بین قرار دهد که نتیجه آن اخراج این کارگردان بازی ساز بوده است. این موضوع ابتدا توسط یک هوادار مطرح می شود که بعد از تحقیقات و بررسی نتیجه آن درست از آب در می‌آید.

در یک یادداشت داخلی یوبی‌سافت که منتشر شده این متن آمده است که بعد از تحقیقات به عمل آمده توسط یک موسسه خارجی، مشخص شده است که اشرف اسماعیل باید از استودیو یوبی سافت حذف شود. اما کمپانی جزئیات و علت حذف این مهره را در یادداشت خود بیان نکرده است. کشمکش از جایی آغاز شد که در تاریخ 21 ژوئن، استریمری با نام Dani Poter Bridges اشرف اسمائیل را به دروغگویی در مورد ازدواج خود به منظور آغاز یک رابطه جدید متهم کرد. این خانم همچنین مدعی شد که اسماعیل با خانم‌های دیگری نیز که در جامعه گیمینگ حضور دارند چنین اقدام غیر رفتاری را انجام داده و به خاطر شروع رابطه با افراد دیگر، مسئله ازدواج خود را کدمان کرده است.

سه روز بعد اسماعیل در توییتی اعلام کرد که برای حل مشکلات شخصی از وظایف خود در یوبی‌سافت استعفا می‌دهد و از پروژه های خود عقب می‌کشد. فعالیت اسماعیل در یوبی‌سافت از سال 2009 آغاز شد. پیش از کارگردانی Valhalla، یکی از کارگردانان  Assassin’s Creed Origins بود. همان‌طور که گفته شد، او اولین نفری نیست که در این اواخر از یوبی‌سافت اخراج می‌شود و پیش از این ماکسیم بلند و تامی فرانکس نیز که از معاونین یوبی‌سافت بودند به علت سوء رفتار کمپانی را ترک کردند. در همان ژوئن سه مدیر ارشد دیگر یوبی سافت نیز از سمت‌های خود برکنار شدند. مدیرعامل یوبی‌سافت وعده داده است که کمپانی را پاکسازی کند چرا که افراد با اخلاق نامناسب جایی در آن ندارند.

به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود جای اشرف اسماعیل را چه فردی خواهد گرفت.