شیائومی از لپ تاپ گیمینگ ردمی جی رونمایی کرد

شرکت شیائومی یکی از برندهای مطرح تولیدکننده گجت های دیجیتالی بوده که به تازگی تحت برند ردمی از لپ تاپ گیمینگ ردمی جی رونمایی کرد.  شیائومی خط تولید لپ‌تاپ‌های خود را با سری می نوت بوک (Mi Notebook) آغاز و در ادامه نیز لپ تاپ می گیمینگ (Mi Gaming) را در اوایل سال 2018 تولید و روانه بازار کرد. از آن به بعد این شرکت چینی سعی کرده تا لپ تاپ‌های خود را تحت برند ردمی تولید کرده و در دسترس مخاطبان گسترده‌تری قرار دهد. در ادامه همین روند، امروز خط تولید لپ تاپ‌های گیمینگ ردمی با رونمایی از اولین مدل آن رسماً شروع به کار کرد و به این ترتیب شیائومی گام بزرگی در راستای ورودی قدرتمند به حوزه رایانه‌های گیمینگ برداشته است.

لپ تاپ جدید شیائومی، ردمی جی (Redmi G) نام داشته و هر آنچه که از یک رایانه گیمینگ قابل حمل خوب انتظار می‌رود، در خود دارد. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به صفحه نمایشی با رفرش ریت بالا، کارت گرافیک انویدیا، پردازنده اینتل و تنوع و تعداد بالای پورت‌ها اشاره کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی جزئی‌تر به هر یک از این بخش‌ها داشته و شما را با مشخصات اولین گوشی گیمینگ ردمی آشنا کنیم.

پاز لحاظ سبک طراحی، ردمی جی دقیقاً در نقطه مقابل ردمی‌بوک و طراحی ساده آن قرار دارد. به گفته ردمی، این مدل دارای یک طراحی مدرن و سایبرپانک مانند در قسمت پشتی خود است. با استفاده از تکنیک حکاکی سه بعدی لیزری، پانل اصلی به شکلی کاملاً منحصر به فرد طراحی شده تا با ذائقه گیمرها هم همخوانی داشته باشد.

ردمی جی از یک نمایشگر 16.1 اینچی با وضوح فول اچ دی استفاده می‌کند که رفرش ریت آن در دو مدل برابر 144 هرتز و در یک مدل دیگر برابر 60 هرتز تعیین شده است. این پنل از رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل، زاویه دید 178 درجه، حداکثر روشنایی 300 نیت و پشتیبانی 100 درصدی از دامنه رنگی sRGB برخوردار است. حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش هم به جز در قسمت پایین که برند Redmi G حک شده، باریک هستند.

در داخل بدنه، ردمی جی به پردازنده نسل دهم Intel Core i7-10750H و پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce GTX 1650 Ti مجهز شده است. علاوه بر این، 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 با باس 2933 مگاهرتز و 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی SSD نیز برای این لپ تاپ گیمینگ در نظر گرفته شده است. همچنین، سیستم عامل ویندوز 10 به صورت پیش فرض نصب شده و همراه با آن یک سری از نرم افزارهای گیمینگ مانند “G Box” هم آماده استفاده خواهند بود. این برنامه به کاربر کمک می‌کند تا فرکانس پردازنده اصلی و گرافیکی و درجه حرارت آ‌ن‌ها را بررسی کند.

ردمی جی برای اینکه یک لپ تاپ گیمینگ به تمام معنا باشد، به سیستم خنک کننده‌ای شش برابر قدرتمندتر از حالت عادی مجهز شده است. در این لپ تاپ دو دریچه ورود هوا در قسمت زیرین، دو فن خنک کننده، چهار خروجی هوای فن (مانند شکل زیر) و سه لوله مسی مجزا برای انتقال گرمای تولید شده در داخل بدنه، تعبیه شده است.

درمورد پورت‌های ردمی جی هم باید گفت این لپ تاپ گیمینگ به 2 پورت USB 3.2 نسل دوم، یک پورت USB 2.0، یک پورت USB Type-C، یک پورت Mini DP 1.4، یک پورت HDMI 2.0، یک جک 3.5 میلی متری هدفون، یک پورت شبکه Gigabit RE45 و یک ورودی کابل برق مجهز می‌باشد. این لپ تاپ از صفحه کلیدی در اندازه کامل برخوردار بوده و رنگ پس‌زمینه کلیدهای آن به صورت ساده و سفید در نظر گرفته شده است. همچنین تاچ‌پد دستگاه هم به اندازه کافی بزرگ بوده و درست در قسمت مرکز و پایین صفحه کلید قرار گرفته است.

برخی از پورت‌ها از جمله ورودی کابل برق در قسمت عقب تعبیه شده‌اند و در رابطه با سرعت شارژ هم باید گفت ردمی جی از شارژ تا 180 وات پشتیبانی می‌کند. گزینه‌های استاندارد و متداول اتصال از جمله وای-فای 6 و بلوتوث 5.1 هم در دسترس کاربران می‌باشد. از درگاه Type-C این لپ تاپ هم می‌توان برای شارژ گوشی تلفن همراه با سرعت 15 وات استفاده کرد.

قیمتی که برای مدل پایه ردمی جی با صفحه نمایش 60 هرتز، پردازنده i5-10200H و پردازنده گرافیکی GeForce GTX 1650 تعیین شده، 4999 یوان چین معادل 718 دلار است. در صورتی هم که بخواهید از نمایشگر 144 هرتز استفاده کنید، دو مدل پیش رو خواهید داشت که مدل اول با پردازنده i5-10300H و پردازنده گرافیکی GTX 1650Ti در حدود 833 دلار و مدل دوم با پردازنده i7-10750H و پردازنده گرافیکی GTX 1650Ti معادل 949 دلار قیمت‌گذاری شده است.