انویدیا بزودی نسل جدید کارت گرافیک خود را معرفی می کند

شرکت انویدیا را می توان یکی از برندهای مطرح و موفق تولیدکننده تراشه های گرافیکی دانست که رقیب سرسختی برای AMD محسوب شده و در چند سال گذشته پیشرفت بزرگی کسب کرد.  در نهایت دو کارت گرافیک دیگر هم در برنامه عرضه انویدیا قرار دارند که البته هنوز تاریخ مشخصی برای آن‌ها ذکر نشده است. اولین کارت، RTX 3070 با رم گرافیکی 16 گیگابایتی و پهنای باس نامشخص است و کارت بعدی هم جانشینی برای RTX 2060 با عنوان RTX 3060 خواهد بود که گفته می‌شود از حافظه 8 گیگابایتی و باس 256 بیت برخوردار است. همگی کارت‌های سری RTX 30 از لحاظ پردازش Ray Tracing عملکرد بهتری نسبت به کارت‌های نسل فعلی خواهند داشت؛ قابلیتی که این روزها ترند شده و AMD هم با کارت‌های سری Navi 2X خود بر پایه RDNA2، تمرکز زیادی روی آن خواهد داشت.

نتایج تست بنچمارک فاش شده از کارت‌های سری RTX 30 نیز حکایت از قدرت فوق العاده بالای آن‌ها دارند به طوری که بر اساس این نتایج، عملکرد این کارت‌های جدید در مقایسه با نسل فعلی تا 50 درصد بهتر شده است. البته با توجه به این قدرت فوق العاده بالا باید انتظار قیمت بالایی را هم حداقل در زمان شروع عرضه داشته باشیم. هر چند که انویدیا با طراحی دو مدل مختلف از RTX 3080 و RTX 3070 با حافظه‌های گرافیکی متفاوت سعی دارد تا طیف گسترده‌ای از گیمرها با هر بودجه‌ای را به سمت این سری جدید جذب کند.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، انویدیا کارت‌های گرافیک سری RTX 30 را در تاریخ 9 سپتامبر (19 شهریور) به صورت رسمی معرفی خواهد و با این حساب دقیقاً یک ماه تا اطلاع از مشخصات دقیق این محصولات فاصله داریم. همان‌طور که در خلال مطلب هم اشاره کردیم، 3 کارت  GeForce RTX 3080 Ti و RTX 3080 و RTX 3070 زودتر از بقیه و در همان ماه سپتامبر عرضه خواهند شد.

به هر حال باید منتظر ماند تا در آینده نزدیک انویدیا این کارت های گرافیکی نسل جدید خود را که از قدرت بالایی در عملکرد برخوردار هستند، عرضه دارد.