10 پردازنده برتر موبایلی نیمه نخست سال 2020 در انتوتو

بی شک باید انتوتو را یک پایگاه داده بنچمارک عالی برای گوشی های هوشمند دانست که طرفداران بسیاری دارد و به کمک آن می توان قدرت پردازشی هر تلفن هوشمندی را سنجید. بنابراین AuTuTu یکی از معتبرترین تست‌های بنچمارک در زمینه ارزیابی سخت افزار گوشی‌های هوشمند است و اطلاعاتی که ارائه می‌کند همواره به عنوان یک ملاک و معیار قابل اعتنا در انتخاب گوشی بوده است. روز گذشته این تست بنچمارک با جمع‌بندی آمار و اطلاعات جمع‌آوری شده در نیمه اول سال 2020،‌ اقدام به معرفی 10 پردازنده برتر موبایل کرده که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

تراشه‌هایی که در رتبه‌بندی بنچمارک سه رده نخست را به دست آورده‌اند، به ترتیب عبارتند از: اسنپدراگون 865، مدیاتک دیمنسیتی 1000 پلاس و اسنپدراگون 855 پلاس. همان‌طور که مشاهده می‌کنید مدیاتک با وجود اینکه در حوزه تراشه‌های رده بالا تازه‌وارد است و زمان زیادی از معرفی پردازنده‌های سری دیمنسیتی این شرکت نمی‌گذرد، موفق شده تا رده دوم را به خود اختصاص دهد و این کاملاً چشمگیر است. به علاوه، دیمنسیتی 1000 پلاس از مودم فایو جی داخلی بهره می‌برد اما در مورد اسنپدراگون 865 این مودم باید به صورت جداگانه و در قالب مدل اسنپدراگون ایکس 55 بر روی گوشی نصب شود.

تراشه‌های بعدی که نامشان در رده‌‌های چهارم تا ششم آمده عبارتند از: کرین 990 فایو جی، اسنپدراگون 855 و کرین 990 که هر سه تقریباً امتیازی مشابه و در حدود 300000 کسب کرده‌اند. رده‌های بعدی هم به تراشه‌های دیمنسیتی 1000 ال،‌ کرین 980، کرین 985 فایو جی و دیمنسیتی 820 اختصاص پیدا کرده است. اما نکته حائز اهمیت در مورد 10 تراشه برتر نیمه اول 2020، اختلاف امتیاز زیاد آن‌هاست. در حالی که اسنپدراگون 865 با امتیاز 401108 رتبه نخست را کسب کرده، امتیاز آخرین رتبه تا 249151 تنزل پیدا کرده و همین موضوع نشان می‌دهد که چه اختلاف زیادی بین تراشه‌های رده اول با سایر مدل‌ها وجود دارد.

در انتها اگر برای شما هم این سؤال پیش آمده که چرا در لیست اخیر AuTuTu هیچ نام و نشانی از تراشه‌های اگزینوس سامسونگ دیده نمی‌شود، باید بگوییم که لیست ارائه شده بر پایه تست‌های انجام شده روی گوشی‌های بازار چین است و از آنجا که گوشی‌های سامسونگ در این کشور (و آمریکای شمالی) با پردازنده اسنپدراگون عرضه می‌شوند، هیچ تستی روی پردازنده‌های اگزینوس انجام نگرفته است.

باتوجه به فهرست مورد اشاره انتوتو، اسنپدراگون 865 پلاس قوی ترین چیپ پردازشی فهرست است.