اپل iMac نسخه 27 اینچی را بروزرسانی کرد

شرکت اپل به تازگی iMac نسخه 27 و 21.5 اینچی خود را در زمینه سخت افزاری بروزرسانی کرد. آل این وان یا همان کامپیوتر یکپارچه محبوبی که مدتها بود طعم سخت افزار نسل جدید را نچشید. مدل 27 و 21.5 اینچی جدید از پردازنده نسل دهمی اینتل و گرافیک جدید بهره می برد تا تجربه کاربری بهتری نسبت به نسخه قبل رقم زند. 

در واقع مدل جدید را باید با نمایشگر باکیفیتی که شبیه به  Pro Display XDR است و سخت افزار بروز شده بدانیم. نکته قوت این سیستم دسکتاپ جدید، پردازنده پرتوان Core i9 اینتل نسل دهمی است تا افراد بتوانند قدرت پردازشی خیره کننده ای را با آل این وان نسل جدید آی مک اپل بچشند. البته گزینه هایی با پیکربندی سخت افزاری رده پایین تر هم تدارک دیده شده که دارای چیپ هشت یا شش هسته ای هستند و بهترین نسخه دارای چیپ ده هسته ای اینتل نسل جدید است.

این دستگاه در بهترین کانفینگ با تراشه گرافیکی Radeon Pro 5700XT ای ام دی که 16 گیگابایت حافظه ویدئویی دارد، به فروش می رسد. به گفته اپل نسل جدید آی مک 27 اینچی در مقایسه با نمونه قبل 55 درصد قدرت گرافیکی بیشتر ارائه می دهد. در سایر ویژگی ها باید به حافظه اس اس دی جدید 256 گیگابایتی که برای نسخه 27 و 21.5 اینچی تدارک دیده شده، پرداخت.

نسخه 27 اینچی و بالاترین کانفینگ را می توان با حافظه 8 ترابایتی SSD سفارش داد اما نسخه کوچکتر با همان حافظه 256 گیگابایتی قابل تهیه است. ناگفته نماند نسخه کوچکتر شامل حافظه 1 ترابایتی اس اس دی هم می شود. دیگر ویژگی برجسته نسخه 27 اینچی جدید افزوده شدن نمایشگر  True Tone به پنل قبلی رتیناست این یعنی کاربر تجربه ای مشابه نمایشگر مستقل اخیر اپل یعنی Pro Display XDR را خواهد داشت.

وبکم آی مک جدید اکنون بروزرسانی شده و با کیفیت 1080 پیکسل به ضبط ویدئو یا تصویربرداری می پردازد. این شرکت همچنین تراشه امنیتی T2 Security خود را به رایانه جدید آورده است. این تراشه با بهبود کنترل قرار گرفتن در زمینه تشخیص چهره ، کیفیت تصویر را در تماس های FaceTime بهبود می بخشد. این دستگاه اکنون با میکروفون های باکیفیت همراه شده که صدا را با وضوح بالایی ضبط کرده و در سوی دیگر اسپیکرهای استریو هم تدارک دیده شد.

اپل افزود آی مک پرو هم با پردازنده ده هسته ای Xeon اینتل قابل سفارش است. آی مک 27 اینچی اکنون با قیمت پایه 1799 دلار که پردازنده شش هسته ای نسل دهمی اینتل Core i5 را دربرگرفته، به فروش می رسد. قیمت پایه آی مک 21.5 اینچی 1000 دلار و نسخه پایه آی مک پرو با قیمت 4999 دلار بزودی عرضه می شود.

ناگفته نماند کاربر می توان هم اکنون با مراجعه به وب سایت اپل این سیستم جدید را خریداری کند. برای کسب جزئیات بیشتر بهتر است به سایت Apple.com مراجعه کنید تا اطلاعات تکمیلی جهت خرید را بدست آورید.