مایکروسافت تمایل به خرید TikTok را رسما تایید کرد

براساس گزارش تازه انتشاریافته، شرکت مایکروسافت تمایل دارد تا شبکه اجتماعی تیک تاک که به عنوان رقیب اینستاگرام شناخته می شود، از شرکت ByteDance خریداری کند. این یعنی ردموندی‌ها قطعا به دنبال خرید این شبکه هستند و باید آن را شبکه محبوبی دانست.

پیشتر بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده امریکا اعلام کرد که تیک تاک باید ممنوع شود. با وجود 10 هزار کارمند امریکایی در شرکت تیک تاک، بسیاری نسبت به این برنامه ایالات متحده واکنش منفی نشان دادند. این برنامه که به کاربران امکان ایجاد فیلم های کوتاه و سایر محتوای تصویری با دیگر کاربران را می دهد و به اشتراک می گذارد ، طی ماه های اخیر بسیار محبوب در سراسر جهان شده است ، اگرچه سابقه امنیتی آن بسیار پاک نیست. این اپلیکیشن پیش از این در مورد مسائل مختلف امنیتی و سوءاستفاده کاربر با سوالات داغ با دولت هند و آمریکا روبرو شده است ، اگرچه ادعا می کند که بیشتر این مشکلات قبلاً مورد بررسی قرار گرفته و برطرف شده است.

با این حال ، اقدام مایکروسافت برای به دست آوردن TikTok به نظر می رسد در پاسخ به موضوع دیگری است: ممنوعیت برنامه رئیس جمهور ایالات متحده ، دونالد ترامپ ، و همچنین اظهارات قبلی وی درباره اینکه ByteDance سهم خود را در عملیات TikTok در داخل کشور منصرف می کند. اندکی پس از اعمال این ممنوعیت ، به نظر می رسد ByteDance با ارائه فروش عملکردهای ایالات متحده خود به مایکروسافت ، مطابقت دارد و فرض بر این است که اگر مذاکرات به پایان برسد ، دومی به کنترل کامل برنامه در داخل کشور ادامه خواهد داد ، به خصوص در مورد امنیت کاربر.
به نظر می رسد مایکروسافت در بیانیه اخیر این بیت را تائید کرده است ، جایی که نگرانی های رئیس جمهور را تأیید کرد و تصریح کرد که این شرکت "متعهد شده است TikTok را منوط به بررسی کامل امنیتی و ارائه منافع اقتصادی مناسب به ایالات متحده از جمله ایالات متحده کند. خزانه داری.".
در این بیانیه جزئیات بیشتر آمده است که بحث ها باید حداکثر تا 15 سپتامبر به پایان برسد ، و این شرکت همچنین برخی از برنامه های پس از دستیابی خود ، از جمله اجرای "امنیت جهانی ، حریم خصوصی و محافظت از ایمنی دیجیتال" را برای کاربران خود ذکر کرده است و ما در واقع می تواند آنها را به نوعی در Xbox عملکرد عملیات خود در آینده پیوند دهد. در مورد قیمت ، مایکروسافت هنوز هیچ گونه ویژگی خاصی را فاش نکرده است - فقط اظهار داشته است که هنگامی که "نتیجه قطعی" وجود داشته باشد ، اطلاعات بیشتری را فاش می کند.
 

به هر حال باید منتظر ماند تا مشخص شود این خرید مایکروسافت آیا عملی خواهد شد یا خیر. در اخباری مرتبط تیک تاک قصد دارد قابلیت های بیشتری را به شبکه اجتماعی تصویرمحور خود بیافزاید و انتظار داریم پیشرفت قابل توجهی را در این شبکه شاهد باشیم.