ویژگی جالب شارژر 125 واتی اوپو

شرکت اوپو از برندهای مطرح تولیدکننده گوشی هوشمند چینی بوده که در چند سال اخیر به موفقیت های بسیاری دست یافته است. در این بین اخیرا شاهد معرفی شارژر 125 واتی توسط این کمپانی بودیم که سرعت شارژ بالایی را برای مخاطب به دنبال دارد. البته در حال حاضر چندین شرکت فناوری شارژ سریع خود را با سرعت 120 تا 125 وات معرفی کردند اما اوپو یکی از همان چند کمپانی بوده که سعی داشته در کنار برندهای مطرحی چون شیائومی، هوآوی و چندی دیگر قرار گیرد.

گفتنیست که  شرکت اوپو اخیرا ویدیویی زنده از سیستم فلش شارژ 125 واتی خود منتشر نموده است. گوشی مورد استفاده در این ویدیوی تبلیغاتی مجهز به یک باتری 4000 میلی‌آمپرساعتی بوده و با اتصال آن به فست شارژر جدید میزان شارژ باتری ظرف مدت 5 دقیقه از 0 به 41 درصد رسید. همچنین شارژ کامل باتری گوشی نیز 20 دقیقه زمان برد. برای مقایسه جالب است بدانید که فناوری 65 واتی سال گذشته موسوم به SuperVOOC 2.0 برای شارژ همین باتری به 30 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

همان‌طور که احتمالا متوجه شده‌اید؛ سیستم جدید علیرغم حداکثر توان خروجی 2 برابری خود به اندازه 2 برابر سریع‌تر عمل نمی‌کند. دلیل چنین پدیده‌ای این است که با افزایش تدریجی میزان شارژ باتری از سرعت شارژ شدن آن کاسته می‌شود. بدین‌ترتیب ضمن محافظت از باتری از افزایش بیش از اندازه دمای آن نیز جلوگیری خواهد شد. اوپو همچنین برای افزایش سطح ایمنی تعداد سنسور دما را به 10 عدد افزایش داده است. به گفته اوپو این حسگرها موجب خواهند شد تا دما باتری از 40 درجه فراتر نخواهد رفت.

گذشته از آن جهت جلوگیری از فلش شدن فیرم‌ور جدید روی شارژر، آداپتورهای دیواری جدید از رمزنگاری 128 بیتی استفاده می‌کنند. نفوذ هکرها به فیرم‌ور شارژرها می‌تواند آن‌ها را به ابزاری ناامن تبدیل نماید. شارژر 125 واتی دارای خروجی 20 ولتی با شدت جریان 6.25 آمپر است. با استفاده از 3 پمپ شارژ داخل گوشی خروجی مذکور به 10 ولت و 12.5 آمپر قابل تبدیل است. همچنین باتری گوشی نیز می‌تواند با شدت جریانی نزدیک به 2 برابر نسل پیشین شارژ شود.

شایان ذکر بوده  این باتری دارای نرخ C-rate برابر با 6 است؛ پدیده‌ای که به لحاظ تئوری نشان می‌دهد که این باتری می‌تواند ظرف مدت یک‌ششم ساعت یعنی تنها 10 دقیقه به‌طور کامل شارژ شود. اما در واقعیت این فرآیند نیازمند زمان 2 برابری خواهد بود؛ چرا که با نزدیک شدن به پایان فرآیند شارژ از سرعت شارژ باتری کاسته می‌شود.

تولید انبوه این شارژر مدتی است آغاز شده و بزودی گوشی های هوشمند قابل پشتیبانی این شارژر راهی بازار می شوند.