در اواخر آگوست قیمت کنسول های نسل نهمی اعلام می شود

شرکت سونی در ماه ژوئن و شرکت مایکروسافت در اواخر سال 2019 کنسول های نسل نهمی خود را به نام اکس باکس سری اکس و پلی استیشن 5 معرفی کردند. هر دو کمپانی سعی داشتند قدرت سخت افزاری بالا و طراحی جذاب را برای نسل نهم در نظر گیرند.

تاکنون اطلاعات بسیاری از کنسول های نسل نهمی بدست آوردیم اما هیچ اشاره ای به قیمت این دو مدل نشد. براساس یک گزارش جدید مایکروسافت و سونی قصد دارند در اواخر ماه آگوست قیمت کنسول خود را اعلام کنند. روزهایی را داریم سپری می‌کنیم که تقریبا نقطه مشترک تمام محافل مربوط‌به صنعت بازی‌های ویدیویی چیزی نیست جز کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5. کنسول‌هایی که پس از گذشت هفت سال از عمر پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان به‌زودی در تعطیلات سال میلادی روانه بازار می‌شوند.

هر دو شرکت سونی و مایکروسافت در رویداد جداگانه عناوین انحصاری خود را معرفی کردند و نشان دادند که برای نسل نهم برنامه مفصلی در سر دارند. از آنجایی که تا عرضه دو کنسول مدت زمان طولانی باقی نمانده، عجیب نیست که شاهد اعلام زودهنگام قیمت باشیم. هر دو دستگاه در فصل تعطیلات امسال منتشر می شوند و برای کسب جزئیات بیشتر پیرامون قیمت باید منتظر ماند.

کنسول های اکس باکس سری اکس و پلی استیشن 5 هر دو از پردازنده گرافیکی و محاسباتی AMD قدرت می گیرند و با 16 گیگابایت رم همراه هستند. مایکروسافت و سونی درصدد هستند تا به فروش بالایی دست یابند. جزئیات بیشتری درباره قیمت این دو کنسول در دست نیست و باید منتظر ماند تا بزودی شاهد اطلاعات بیشتری باشیم. همچنین دقیقا مشخص نشده چه تاریخی این قیمت اعلام خواهد شد و ممکن است در انتها اگوست باشد.

پیش بینی شده در هفته پایانی ماه آگوست شاهد اعلام قیمت باشیم. برای کسب جزئیات بیشتر باید منتظر ماند و نباید به شایعات بی اساس اشاره کرد.