اولین تصاویر گلکسی زد فولد 2 پیش از رونمایی

سامسونگ در حال آماده سازی خود برای رویداد بزرگ آنلاین 5 آگوست است. رویدادی که در آن انتظار داریم چندین مدل اسمارتفون معرفی شده و در کنار آن ساعت هوشمند، هدفون بی سیم و تبلت هم قرار است رونمایی شود.

یکی از گوشی های هوشمند پرشایعه رویداد آینده، گوشی تاشو گلکسی زد فولد 2 بوده که در واقع جانشین گلکسی فولد سال گذشته محسوب می شود و بهترین مشخصات برای آن در نظر گرفته خواهد شد. این تلفن هوشمند تاکنون تصاویری از آن به بیرون درز پیدا نکرد اما به تازگی تصاویر رندر تبلیغاتی منتشر شده که این دیوایس را با طراحی نهایی نشان می دهد.

در تصاویر رندر گوشی دارای نمایشگر ثانویه و اولیه بزرگ بوده و حفره دوربین هم همانند گلکسی نوت 10 و گلکسی اس 20 است. همچنین باید به ماژول دوربینی کاملا شبیه به گلکسی نوت 20 اشاره کنیم. به نظر رسیده سامسونگ قصد دارد از حسگر 64 یا 108 مگاپیکسل اصلی در این گوشی هوشمند گران قیمت و منحصربفرد به کار گیرد.

همچنین همان‌طور که در تصاویر می‌بینید سامسونگ از ماژول دوربین مشابه گلکسی نوت 20 در این گوشی استفاده کرده و همچنین رنگ برنزی Mystic Bronze را نیز به این مدل آورده است. به این ترتیب می‌توان سرانجام گلکسی زد فولد 2 را یک تاشدنی کامل دانست. استفاده از گوشی بدون باز کردن آن به لطف صفحه‌نمایش بزرگ کاور کاملاً لذت‌بخش است و باز کردن گوشی و تبدیل آن به یک تبلت هم برای تماشای فیلم و بازی کردن ایده‌آل خواهد بود.

طبق شایعه های قبلی، صفحه‌نمایش بیرونی یا کاور ۶.۲۳ اینچی با نرخ بازسازی تصویر معمولی ۶۰ هرتزی خواهد بود. اما با باز کردن گوشی صفحه‌نمایش عریض‌تر ۷.۵۹ اینچی با نرخ ۱۲۰ هرتزی پیش رویتان قرار خواهد گرفت. در تصاویر رسمی گلکسی زد فولد 2 همچنین دوربین سه‌گانه جدید این گوشی را می‌توان دید. گفته می‌شود این ماژول دارای دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین ۶۴ مگاپیکسلی خواهد بود و همچنین دوربین‌های سلفی هم ۱۰ مگاپیکسلی انتخاب شده‌اند. سامسونگ همچنین از تراشه پرچم‌دار و جدید اسنپ‌دراگون 865 پلاس در این گوشی به همراه ۱۲ گیگابایت حافظه رم استفاده خواهد کرد.

گلکسی زد فولد 2 با حافظه داخلی 256 یا 512 گیگابایتی راهی بازار می شود. باتری 4365 میلی آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع 25 واتی دارد. قیمت آن تفاوتی با گوشی قبلی نداشته و احتمالا 2000 دلاری محسوب می شود.

در سال 2019 سامسونگ برای اولین بار گوشی تاشو گلکسی فولد را معرفی کرد. مدلی که چند روز پس از عرضه به دلیل مسئله نمایشگر فراخوان داده شد و جمع آوری گشت. سپس پس از چند ماه بهینه سازی عرضه مجدد آن صورت گرفت اما چندان استقبال بزرگی از این گوشی صورت نگرفت.

به نظر رسیده نسل جدید با بهبودی که دارد قطعا می توان جبران فروش نسخه قبلی را داشته باشد.