سونی از دوربین دیجیتالی A7S III رونمایی کرد

شرکت سونی به تازگی دوربین جدید A7S III را به عنوان یک دوربین رده میانی ارزشمند رونمایی کرده که جانشینی هم برای A7S II محسوب می شود.  این دوربین همانطور که گفته شد یک مدل جدید با بهبودی هایی در طراحی است و باید آن از محصولات برجسته شرکت سونی به حساب آورد.

گذشته از آن یک قابلیت برجسته برای فیلمبرداری دارد که چیزی نیست جز قابلیت تصویربرداری 4کی با فریم 120fps. همچنین قرار است دو ماه دیگر با قیمت 3500 دلار راهی بازار شود.

سونی A7S III از یک حسگر دوربین 12 مگاپیکسلی فول فریم EXMOR R CMOS بهره می برد که در واقع رزولوشن پایین با سنسور بزرگ سبب عملکرد بسیار مطلوب این دوربین در نور کم می‌شود. گذشته از آن پردازشگر تصویر BIONZ XR هم برای این مدل تدارک دیده شده تا کاربر تجربه حرفه ای در عکاسی را شاهد باشد. سونی می گوید پردازشگر تصویر این دوربین هشت برابر توانایی بیشتری نسبت به A7S II ارائه می دهد.

همچنین گفته شده این دوربین بیش از ۱۵ استاپ در محدوده دینامیک را به ارمغان آورده و ۳ برابر اعوجاج کمتری را در وضعیت شاتر چرخشی فراهم می آورد. محدود ISO  آن چیزی بین 40 تا 40 هزار تعیین شده و قادر است با 10 فریم بر ثانیه عکسبرداری کند. گذشته از آن می‌توان حداکثر ۱۰۰۰ تصویر با ردیابی کامل AF/AE در فرمت RAW را با این دوربین ثبت کرد. گفتنیست این محصول تازه وارد سونی قادر به ثبت تصویر با فرمت HEIF در بازه دینامیک عریض (HLG) با عمق رنگ ۱۰ بیتی است.

شایان ذکر بوده سونی A7S III توانایی فیلمبرداری در رزولوشن 4K 120p با نمونه برداری رنگی ۴:۲:۲ و عمق رنگ ۱۰ بیتی را دارد. می‌توان به کمک درگاه HDMI فیلمبرداری خارجی با رزولوشن 4K در عمق رنگ ۱۶ بیتی را نیز انجام داد.

در دیگر موارد دوربین مورد اشاره از S-Gamut, S-Gamut 3 و S-Gamut3 پشتیبانی می‌کند. گفته شده فرمت XAVC HS با کدک H.265 برای تولید خروجی بهینه تر نیز در این دوربین وجود دارد. محدودیتی در فیلمبرداری وجود نداشته و کراپ تنها در تنظیمات 4K 120p رخ می‌دهد. قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز از ۷۵۹ نقطه استفاده می‌کند که ۹۲ درصد از سنسور تصویر را پوشش می‌دهد. ردیابی و فوکوس خودکار آنی چشم نیز برای متمرکز شدن روی سوژه تدارک دیده شدند.

ناگفته نماند دوربین A7S III سونی از لرزشگیر ۵ محوره داخلی برخوردار بوده و بالاترین عملکرد را حین استفاده با لنزهای IBIS و گیمبال‌ها نشان می‌دهد، اما با لنزهای بدون لرزشگیر نیز عملکرد مطلوبی دارد. این دوربین همچنین به منظره یاب OLED با ۹.۴۴ میلیون نقطه مجهز شده است. نمایشگر لمسی ۳ اینچی ۱.۴۴ میلیون نقطه‌ای پشت نیز حالا به طور کامل قابلیت چرخش پیدا کرده که برای اولین بار در خانواده A7  مشاهده می شود.

گفتنیست سونی رابط کاربری این دوربین را نیز دستخوش تغییرات اساسی کرده و دیگری خبری از منوهای گیج کننده نبوده. رابط کاربری کاملاً مبتنی بر لمس است و کاربر می‌تواند به کمک نمایشگر لمسی به آسانی گزینه‌ها را انتخاب کند و در منو بالا و پایین حرکت نماید. این محصول به لطف برخورداری از دو اسلات کارت حافظه از کارت‌های SDXC/SDHC یا CFexpress پشتیبانی نموده و امکان ذخیره تصاویر و ویدئو در هر دو اسلات به طور همزمان فراهم است.

دوربین A7S III با قیمت ۳۵۰۰ دلار تنها با بدنه از سپتامبر امسال راهی بازار می شود.