گوشی هوشمند گیمینگ Red Magic 5S نوبیا معرفی شد

شرکت نوبیا که در واقع برندی متعلق به ZTE بوده، ساعاتی پیش از گوشی هوشمند گیمینگ جدید خود تحت عنوان  Red Magic 5S رونمایی کرد. اسمارتفونی با طراحی حرفه ای و مشخصات کلیدی قدرتمند که در کمتر تلفن هوشمندی می توان شاهد آنها بود.  Red Magic 5S در واقع نسخه ارتقایافته  Red Magic 5G معرفی شده در مارس سال جاری محسوب می شود. این گوشی دارای سیستم خنک کننده بهبودیافته با روکش نقره ای بوده که عملکرد بهتری در مقایسه با مدل پیشین خواهد داشت. گذشته از آن در طراحی شباهت فاحشی به نمونه اصلی دارد و آن طور پیداست، نوبیا سعی کرده در بخش سخت افزاری ویژگی های بهتری در  Red Magic 5S تعبیه کند.

گذشته از آن فناوری شارژ سریع 55 واتی هم در این مدل به کار گرفته شده که نسبت به نسخه اصلی در مدت زمان کوتاهی به شارژ کامل خواهد رسید. در سایر مشخصات نوبیا از صفحه نمایش 6.65 اینچی FHD+ AMOLED با نرخ نوسازی 144 هرتز و کلیدهای تریگری در حاشیه صفحه نمایش بهره گرفته است. البته عمده تلفن های هوشمند گیمینگ در حاشیه نمایشگر دارای کلیدهای اضافی هستند تا تجربه گیم پلی حرفه ای برای گیمرها رقم زنند. نرخ نمونه برداری این نمایشگر 240 هرتز است که حتی تا 320 هرتز هم قابل افزایش است. در بخش دوربین عقب نوبیا از سنسور دوربین IMX686 سونی 64 مگاپیکسلی بهره گرفته و در کنار آن سه حسگر 8، 8 و 2 مگاپیکسلی تعبیه شده است.

گذشته از آن نورپردازی RGB هم در بخش عقب وجود دارد که بیشتر گوشی های گیمینگ چنین ویژگی را دربرمی گیرند. پردازنده این تلفن هوشمند همچنان اسنپدراگون 865 است و از حافظه رم 16 گیگابایتی LPDDR5 و حافظه داخلی 256 گیگابایتی UFS 3.1 هم تدارک دیده شد. باتری این دستگاه 4500 میلی آمپرساعتی بوده که با فناوری شارژ سریع 55 واتی در مدت زمان کوتاهی می توان اسمارتفون موردنظر را شارژ کرد.

سیستم عامل آن اندروید 10 کیوست که ویژگی های جدیدی در مقایسه با نسخه قبلی دارد. Red Magic 5S در رنگ آبی/ قرمزو نقره ای با قیمت پایه 542 دلار و نهایی 715 دلار که شامل پیکربندی 8 گیگابایت رم/128 گیگابایت حافظه داخلی، 12 گیگابایت رم/256 گیگابایت حافظه داخلی و 16 گیگابایت رم /256 گیگابایت حافظه داخلی می شود، عرضه خواهد شد.