تلفن هوشمند گلکسی M01 Core سامسونگ معرفی شد

شرکت سامسونگ به تازگی یک محصول اقتصادی و خوش قیمت جدید به نام گلکسی M01 Core را معرفی کرده که بخشی از خانواده گلکسی M این شرکت شناخته می شود. گلکسی M01 Core در هند معرفی شد و با قیمت کمتر از 10 هزار روپیه بزودی راهی بازار همین کشور خواهد شد. گفتنیست که سامسونگ مدتی است که محصولات میان رده و اقتصادی خود را در هند معرفی و نخستین بار هم در همین منطقه به فروش می رساند.

عمده گوشی های هوشمند سری Core سامسونگ مدل های فوق العاده رده پایین و اقتصادی هستند تا برای کاربری روزانه گزینه مناسبی باشند. مدل  گلکسی M01 Core هم از این قاعده مستثنی نبوده و در مقایسه با  گلکسی M01 و  گلکسی M01s تفاوت هایی دارد. این گوشی در مقیاسه با نمایشگر ۵.۷ اینچی M01 و صفحه‌نمایش ۶.۲ اینچی M01s، دارای صفحه نمایش 5.3 اینچی با وضوح 720پیکسل پلاس و تراکم پیکسلی 277ppi است.

 

مدل های دیگر سری Core عمدتا با نمایشگر HD عرضه می شوند اما سامسونگ برای محصول جدید خود صفحه نمایش HD+ را در نظر گرفته است. از دیگر تفاوت موجود میان گوشی‌های M01 Core با M01 و M01s، پردازنده چهار هسته ای مدیاتک MT6739 با تراشه گرافیکی Mali-T760 MP2 است. این چیپ در مقایسه با مدل مشابه با هشت هسته قدرت بیشتری دارد.

در سایر مشخصات باید به حافظه رم 1 گیگابایتی و حافظه داخلی 16 گیگابایتی اشاره کرد. البته یک نسخه دیگر با 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی هم تدارک دیده شده است. این محصول سامسونگ با سیستم عامل اندروید گو به فروش می رسد. هر دو مدل گلکسی ام 01 دارای اسلات کارت میکرو اس دی جهت ارتقا حافظه هستند. گفتنیست که  گوشی Core جدید سامسونگ انرژی خود را از یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی می‌گیرد که با توجه به سایر دستگاه ظرفیت قابل‌قبولی محسوب می‌شود. ضمن اینکه، استفاده از حالت Maximum Power Saving می‌تواند عمر باتری را هنگام اجرای اپلیکیشن‌های سنگین حفظ کند.

این گوشی اگرچه خبری از ناچ در آن نیست اما حاشیه گوشی های قدیمی را داراست. در بخش دوربین سلفی یک حسگر 5 مگاپیکسلی و در بخش دوربین عقب یک حسگر 8 مگاپیکسلی با قابلیت تصویربرداری 1080 پیکسلی در نظر گرفته شد. با قابلیت Intelligent Photos این گوشی تصویربرداری مناسبی هم دارد. در بحث ارتباطی گلکسی M01 Core دارای LTE ، وای فای ۲.۴ گیگاهرتز b/g/n ، بلوتوث 5.0 و پورت MUSB در کنار جک 3.5 میلیمتری هدفون است. متاسفانه خبری از پشتیبانی NFC نبوده و این قابلیت در مدل های رده میانی به کار گرفته می شود.

این گوشی از 29 جولای در سه رنگ مشکی، آبی و قرمز عرضه خواهد شد.