نقد و بررسی تبلت Tab 4 8 لنوو

به لطف صفحه نمایش 8 اینچی و عمر خوب و عملکرد صاف و بدون لگ و همینطور قیمت مناسب، تبلت Lenovo Tab 4 8 برای استفاده از رسانه های دیجیتالی مناسب می باشد. این تبلت عالی همراه با سیستم عامل اندروید و مجموعه کاملی از برنامه های گوگل ارائه می شود و برای کاربرانی که به تعداد زیادی از برنامه ها نیاز دارند یکی از بهترین تبلت های موجود می باشد.

مزایا

  • عمر باتری خوب
  • عملکرد مناسب
  • صفحه نمایش روشن و با رنگ های واضح و طبیعی

معایب

  • دوربین سلفی می توانست بهتر باشد

طراحی Tab 4 8

ابعاد تبلت Lenovo Tab 4 8 معادل 8.3 × 124 × 211 ميلي متر و وزن 320 گرمی است. قسمت پشت آن از مواد زغال چوب نرم ساخته شده است که باعث می شود با در دست گرفتن تبلت احساس خوبی پیدا کنید این در حالی است که گوشه های تبلت از پلاستیک خاکستری مقاوم ساخته شده است. بازل ها دارای اندازه متوسطی هستند و در قسمت بالای صفحه نمایش یک دوربین سلفی 2 مگاپیکسلی قرار گرفته است و در قسمت پشت یک دوربین 5 مگاپیکسلی وجود دارد.

Tab 4 8 دارای دو اسپیکر در لبه های بالا و پایین است و همچنین یک پورت micro USB برای شارژ کردن و یک جک هدفون 3.5 میلیمتری در بالا و یک اسلات microSD در سمت چپ و دکمه های پاور و ولوم در سمت راست دستگاه تعبیه شده است.

صفحه نمایش و قیمتی عالی تبلت Lenovo Tab 4 8

Lenovo Tab 4 8 دارای صفحه نمایش 8 اینچی با رزولوشن 1280×800 است که به کاربرانی که به گشت و گذار در اینترنت و انجام بازی و تماشای ویدیو علاقمند هستند بیشتر از آنچه که انتظار دارند قابلیت ارائه می دهد. شاید رنگ هایی که این تبلت ارائه می دهد نسبت به تبلت های گرانتر طبیعی و زنده نباشد ولی با تبلت هایی که در این بازه قیمت هستند به رقابت می پردازد. مطمئنا زمانی که شما فیلم های مورد علاقه خود را با این تبلت مشاهده می کند پنل صفحه نمایش هنوز جزئیات دقیقی را در اختیار شما قرار می دهد.

طبق تست رنگ سنجی که انجام دادیم تبلت Tab 4 8 سامسونگ 89.5 درصد از رنگ های RGB را تولید کرد که بهتر است آن را با تبلت های دیگر مقایسه کنیم تا به عملکرد عالی صفحه نمایش پی ببرید: امتیاز تبلت Tab 4 10 لنوو 87 درصد، Amazon Fire HD 8 دارای امتیاز 79 درصد. ما متوجه شدیم که این درصد رنگ برای فیلم های آنلاین یوتیوب بیش از اندازه مناسب است. در مقایسه با تبلت هایی که دارای قیمت مشابه هستند تبلت لنوو Tab 48  روشنایی 429 nit را ارائه می دهد که باز هم نسبت به دو تبلت یاد شده بیشتر است ( Lenovo Tab 4 10 (307 nits) و Amazon Fire HD 8 (380 nits))

صدا با قابلیت Atoms

با دو بلندگو استریو Dolby Atoms که در لبه های بالایی و پایینی تبلت تعبیه شده اند، Tab 4 8 صدای بالایی را تولید می کند شما در حین گوش دادن به موسیقی های مورد علاقه تان می توانید به صورت واضحی باس و وکال را بشونید و تقریبا هیچگونه انحراف صدایی وجود ندارد. تقریبا صدایی که این تبلت تولید می کند برای یک اتاق کنفرانس کوچک کافیست. Tab 4 8 همراه با برنامه Dolby ارائه می شود که شما می توانید میزان حجم صدای دلخواه خود را تنظیم کنید.

یک میکروفن داخلی هم در پایین این تبلت 8 اینچی واقع شده است. اگر قصد داریم فیلم یا صدایی را ضبط کنید مطمئن شوید که میکروفن Tab 4 8  در جهت درستی قرار گرفته است و ممکن است نیاز باشد که تبلت را کمی به طرف بالا نگه دارید تا صدا به شکل بهتری ضبط شود. شما می توانید چند صدای کوتاه را ضبط کنید تا متوجه شوید که میکروفن باید در چه جهتی قرار بگیرد تا به صورت دقیق تری صداها را ضبط و پخش کنید.

عملکرد مناسب

با یک پردازنده Qualcomm Snapdragon 425، دو گیگابایت رم، تبلت Lenovo Tab 4 8 سرعت قابل توجهی را برای اکثر نیازهای رسانه ای شما فراهم می آورد. ما توانستیم به سادگی در اینترنت گشت و گذار کنیم و از برنامه های شبکه اجتماعی استفاده کنید و بین 10 سربرگی که در گوگل کروم باز کرده بودیم به راحتی سوئیچ کنیم. Lenovo Tab 4 8 در بنچمارک Geekbench 4 (بنچمارکی که برای ارزیابی عملکرد کلی دستگاه استفاده می شود) امتیاز 1847 را بدست آورد.  این امتیاز مانند عملکرد نشان داده شده توسط تبلت Lenovo Tab 4 10 (1891) قوی نیست اما از بسیاری از تبلت ها مانند Amazon Fire HD 8 (1,785) بهتر بوده است.

تبلت 8 اینچی لنوو در  تست گرافیک Ice Storm Unlimited امتیاز 6029 را بدست آورد این امتیاز بهتر از امتیاز بدست آمده توسط Amazon Fire HD 8 (6015) بود اما باز هم Lenovo Tab 4 10 (6,112) کمی بهتر از این تبلت 8 اینچی بود البته باز هم شما در اینجا باید اختلاف قیمتی که وجود دارد را در نظر بگیرید.

عمر باتری بسیار خوب تبلت لنوو مدل Tab 4 8

تبلت Lenovo Tab 4 8 ممکن است که طولانی ترین عمر باتری را نداشته باشد اما دارای استقامت بسیار خوبی است. در تست باتری Laptop Mag که ما انجام دادیم با تنظیم روشنایی به 150 nit و با مرور صفحات وب ما توانستیم 10 ساعت و 7 دقیقه از تبلت استفاده کنیم در حالی که تحت کاربردهای سنگین مانند بازی این عمر به 9 ساعت و 56 دقیقه رسید. با این حال در کاربردهای سبک می توانید به عمر باتری 11 ساعت و 17 دقیقه دست پیدا کنید در حالی که در تبلت Amazon Fire HD 8 شما 10 ساعت و 58 دقیقه عمر باتری در اختیار خواهید داشت.

رابط کاربری و نرم افزار

این دستگاه سیستم عامل اندروید 7.1 نوقا را اجرا می کند و با برنامه های گوگل از قبل نصب شده و کیبورد مجازی Gboard گوگل همراه است. یکی از قابلیت های کاربردی این تبلت لنوو قابلیت تقسیم صفحه نمایش است که امکان چک کردن ایمیل در هنگام وب گردی را در اختیار شما قرار می دهد. رابط کاربری بسیار ساده است و در پایین صفحه دکمه های استاندارد هدایتی ( Back، Home و Overview) وجود دارد در سمت راست و بالای دکمه هوم آیکن مدیریت برنامه ها قرار دارد که به شما اجازه می دهد تمام برنامه های نصب شده در تبلت را مشاهده کنید در بالای صفحه دکمه جستجو قرار دارد که به شما اجازه کار کردن با Google Chrome یا Ok Google را می دهد.

پیکربندی تبلت تب 4 لنوو

 تبلت Tab 4 که دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی است با 2 گیگابایت رم عرضه می شود در حالی که نسخه 32 گیگابایتی آن همراه با عبارت Plus ارائه می شود و دارای حسگر اثر انگشت داخلی می باشد. Tab 4 8 Plus همچنین دارای نسخه های 16 و 64 گیگابایتی می باشد که با رم های بیشتر 3 و 6 گیگابایتی و دوربین هایی که دارای رزولوشن بالاتر است ( دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و دوربین پشتی 8 مگاپیکسلی) اما با قیمت بالاتر ارائه می شود. تمام پیکربندی های Tab 4 دارای اسلات microSD است که به شما اجازه می دهد فضای ذخیره سازی خود را تا 256 گیگابایت ارتقاء دهید.