ویژگی‌های لپ تاپ مناسب چیست

به دلیل آن که لپ‌تاپ‌ها قدرت جابه‌جایی دارند و در عین حال به اندازه کافی همه‌کاره و کاربردی می‌باشند، برای انجام کارهای مهندسی،منازل و کلاس درس بسیار مناسب هستند.

اگرچه تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند همیشه محبوب خواهند بود اما برای عملیات‌هایی از قبیل تایپ کردن مقاله‌های پژوهشی و یا تماشای فیلم و انجام بازی‌های گرافیکی، داشتن یک عدد لپ تاپ فکر خیلی بهتری باشد.حال سوال اساسی این که ویژگی‌های لپ تاپ مناسب چیست؟

اندازه‌ها، مزیت‌ها و قیمت‌های متنوعی در چالش انتخاب بهترین لپ تاپ‌ها وجود دارد که هرکدام مطابق با نوع نیازهای شما به یک لپ تاپ با دیگری متفاوت خواهد بود.

این‌ها مهمترین مواردی هستند که باید هنگام انتخاب یک لپ تاپ جدید آن را در نظر بگیرید.برای جزئیات بیشتر به ادامه مراجعه کنید.

سیستم عامل لپ تاپ

پاسخ به این سوال اصلا ساده نمی‌باشد مخصوصا اگر مک‌ها و رایانه‌های شخصی را کاملا نشناسید اما شما می‌توانید با یک مرور سریع از نقاط قوت و ضعف هر کدام از سیستم عامل‌ها اطلاع کسب کنید.

اکثر لپ‌تاپ‌ها دارای یکی از این سیستم‌عامل‌ها می‌باشند: ویندوز،Chrome OS یا MacOS (فقط برای مک بوک‌ها) که اولویت انتخاب هر یک از آن ها صرفا جنبه شخصی دارد که در ادامه به خلاصه ای از هرکدام خواهیم پرداخت:

Windows 10

ویندوز انعطاف پذیرترین سیستم عاملی می‌باشد که بر روی اکثر لپ تاپ‌ها به نسبت Chrome و Mac OS X قابلیت اجرا دارد.قیمت نوت بوک‌های قدیمی ویندوز از ۱۵۰ دلار آغاز می‌شود و تا به چند هزار دلار هم می‌رسد. ویندوزها می‌توانند بر روی انواع مختلف صفحه نمایش‌های لمسی،حسگرهای اثر انگشت و تراشه‌های گرافیکی دوتایی ارائه شوند.فعلا ویندوز ۱۰ آخرین نسخه سیستم عامل مایکروسافت است که طراحی بسیار پیشرفته‌تری از ویندوزهای ۷ و ۸ دارد.

Apple macOS Catalina

تمامی مک بوک‌ها از جدیدترین سیستم عامل macOS Catalina برخوردار هستند.در کل این سیستم عامل دارای عملکردی مشابه با ویندوز۱۰ است اما رابط کاربری متفاوتی با مایکروسافت دارد که این تفاوت ها در منو Start لپ تاپ‌ها مشاهده می‌شود.

macOS هیچ گونه نسخه لمسی ندارد زیرا هیچ مک بوکی دارای صفحه لمسی نمی‌باشد.در آخرین سیستم عامل macOS Catalina، اپلیکیشن های آی پد به مک انتقال یافته است و از ویژگی های جدیدتری پشتیبانی می‌شود.

Chrome OS

کروم بوک ها مقرون به صرفه هستند و سامسونگ هم از کروم بوک۳ برخوردار است که به سیستم عامل گوگل تعلق دارد.این سیستم عامل ساده و ایمن می‌باشد ولی از ویندوز یا macOS عملکرد محدودتری دارد و رابط کاربری آن هم بسیار مشابه ویندوز عمل می‌کند.نکته منفی آن که بسیاری از برنامه های این سیستم عامل در حالت آفلاین غیر قابل استفاده است اما با این حال قرار است تغییر کند، زیرا تقریبا اکثر کروم بوک‌ها از جمله Google PixelBookبا رده بالا می‌توانند برنامه‌های اندروید را اجرا کنند.

اگر به یک دستگاه برای گشت و گذار در وب و بررسی ایمیل،شبکه‌های اجتماعی و گپ آنلاین نیاز دارید، بدون شک کروم بوک‌ها بهترین گزینه برای خرید هستند چون با وجود داشتن باتری با دوام با طول عمر بالا از قیمت مناسبی هم برخوردار است.اگر به کروم بوک نیاز دارید به دنبال حداقل ۴ گیگابایت حافظه رم بعلاوه ۱۶ گیگابایت حافظه باشید و ترجیحا وضوح تصویر آن ۹۲۰* ۱۰۸۰ باشد.همچنین اگر قصد استفاده از برنامه‌های اندرویدی را هم دارید با پرداخت مبلغی اضافی‌تر آن را به  ۲ در ۱ تبدیل کنید.

ویژگی‌های ۲ در ۱ لپ تاپ

بسیاری از لپ تاپ‌ها در دسته لپ تاپ‌های ۲ در ۱ قرار گرفته‌اند.این گونه لپ تاپ‌های رایانه‌ای در دو سبک گوناگون ارائه می‌شوند: جداکننده‌های صفحه نمایش که کاملا از صفحه کلید خارج شده و لپ تاپ‌های قابل انعطاف با لولا که قابلیت خم ۳۶۰ درجه‌ای دارد.

بسیاری از سیستم‌ها در ارائه یک هدف نسبت به اهداف دیگر برتری دارند بنابراین اگر به نوت بوک نیازی ندارید می‌توانید از یک لپ تاپ سنتی رومیزی استفاده کنید.

سایز مناسب لپ تاپ

قبل از ارائه توضیحات و قیمت لپ تاپ‌ها این سوال را مد نظر داشته باشید: سایز صفحه نمایش لپ تاپ قابل حمل برای شما تا چه میزان ایده آل است؟

لپ تاپ‌ها معمولا براساس اندازه صفحه نمایش طبقه بندی می‌شوند:

  • ۱۱ تا ۱۲ اینچ:باریک ترین و سبک ترین سیستم‌هایی هستند که معمولا وزنی بین ۲٫۵ تا ۳٫۵ پوند دارند.
  • ۱۳ تا ۱۴ اینچ:این رنج سایز صفحه نمایش بهترین گزینه برای حمل راحت‌تر لپ تاپ‌ها است، به خصوص اگر یک لپ تاپ داشته باشید که وزن آن زیر ۴ پوند باشد.
  • ۱۵ تا ۱۶ اینچ:محبوب ترین اندازه، لپ تاپ‌های ۱۵ اینچی هستند که معمولا بین ۴ الی ۵٫۵ پوند وزن دارند.اگر می‌خواهید صفحه نمایش بزرگتری داشته باشید و قصد ندارید اغلب یک نوت بوک همراه خود به بیرون ببرید.سایز ۱۵ اینچی لپ تاپ‌ها را در نظر داشته باشید.لپ تاپ‌های ۱۶ اینچی بسیار نادر هستند اما ممکن است شرکت اپل روند تولید خود را باMabBook Pro 16 اینچی آغاز نماید.
  • ۱۷ تا ۱۸ اینچ:اگر قرار است لپ تاپ شما همه روزه روی میز کاری شما قرار گیرد، یک سیستم ۱۷ یا ۱۸ اینچی می‌تواند نوع نیاز شما را از این لپ تاپ  با بهره وری بالا رفع کند.

صفحه کلید و صفحه لمس مناسب لپ تاپ

چشم‌گیرترین لپ تاپ‌های جهان به معنای دوست داشتنی‌ترین آنها نخواهد بود.اگر قصد دارید کارهای زیادی با لپ تاپ خود انجام دهید باید از صفحه کلید آن اطمینان حاصل کنید.اگر در حال خرید لپ تاپ ویندوز هستید مطمئن شوید که از درایو تاچ پد دقیقی برخوردار باشد.

طول عمر بالای لپ تاپ

لپ تاپی که در محل کار و یا منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد باید بتواند بدون باتری تا ۷ ساعت استفامت داشته باشد که در شرایط ایده آل به ۸ ساعت هم به طول می‌انجامد.

بهترین برند برای لپ تاپ

بدون شک لپ تاپی که در دست دارید و یا هنوز فعلا قصد خرید آن را کرده‌اید نماینده محصول برندی است که در بازار موجود می‌باشد.پشتیبانی دقیق و فنی به موقع برندها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار خواهد بود که کاربران باید آن را در نظر داشته باشند.در سال گذشته اپل توانست رتبه نخست بهترین برند را از آن خود کند.

پشتیبانی پس از خرید محصول تنها بخشی از ارزش پول شما را نشان می‌دهد.باید توجه کرد که چگونه شرکت سازنده از نظر طراحی،کیفیت ساخت و عملکرد به رقابت با محصولات دیگر در بازار می‌پردازد.برندهای اچ پی،ایسوس و دل به ترتیب بهترین برندهای سال ۲۰۱۹ بوده‌اند، همچنین برند MSI توانست مقام اول در بین لپ تاپ‌های گیمینگ را کسب کند و بعد از آن برندهای Acer و Alienware در بین سه گروه برتر قرار گرفته‌اند.