نقد و بررسی گوشی موبایل شیائومی مدل Xiaomi Mi 9 SE

گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 9 SE یک دستگاه کوچک است که احساس ارزان بودن را در شما ایجاد نمی کند. صفحه نمایش این گوشی از بسیاری از پرچمداران و دستگاه هایی که از فناوری Super AMOLED استفاده می کنند واضح تر است. گوشی شیائومی دارای ماژول دوربین سه گانه و اسکنر اثر انگشتی است که در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است. از رقبای گوشی می ۹ اس ای می توان به Nokia 8.1، Moto One Vision و Oppo RX17 Neo اشاره کرد.

گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 9 SE

گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 9 SE تنها ۷٫۵ میلیمتر ضخامت دارد و فریم فلزی و محافظ گوریلا گلس ۵ به آن ظرافت حخاصی را بخشیده است و می توان به سادگی آن را در یک دست گرفت. اندازه گوشی متعادل است و شما می توانید به راحتی آن را کنترل کنید. وزن ۱۵۵ گرم این دستگاه سبک تر از وزن گوشی iPhone XR است اما هنوز هم مانند گوشی های با کیفیت، گل سر سبد شیائومی است. قاب فلزی دارای پورت USB-C، دکمه پاور و ولوم، اسپیکر و حتی بلاستر مادون قرمز می باشد. این بدان معناست که Mi 9 SE به عنوان کنترل ریموت تلویزیون می تواند کار کند. این گوشی برای افرادی که دارای دستان کوجک و بزرگی هستند مناسب است و ضخامت آن به قری است که به راحتی در جیب جا می گیرد.

Xiaomi Mi 9 SE دارای یک صفحه نمایش ۵٫۹۷ اینچی Super AMOLED با نسبت تصویر ۱۹٫۵:۹ است که توسط سامسونگ ساخته شده است و از یک ناچ قطره ای هم استفاده می کند. وضوح این صفحه نمایش نسبت صفحه نمایش های Full HD بهتر است و این به معنای تراکم پیکسل ۴۳۲ PPI است. صفحه نمایش گوشی شیائومی واضح تر از دستگاه هایی مانند Huawei P30 Pro ، OnePlus 7 و iPhone XS است.

گوشی Xiaomi Mi 9 SE از سیستم عامل اندروید ۹ استفاده می کند و این به معنای بروزرسانی های مداوم امنیتی می باشد، در بالای این سیستم عامل رابط کاربری MIUI 10 قرار گرفته است. همه اپلیکیشن ها در صفحه اصلی قرار گرفته اند که برای مرتب کردن آنها می توانید برنامه ها را به پوشه ها انتقال دهید.

دوربین سه گانه گوشی Mi 9 SE شامل یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9، یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۲ برابری و دیافراگم f/2.4 و دوربین اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی با دیافراگم F/2.4 می باشد. هیچکدام از لنزها از تثبیت کننده تصویر اپتیکال پشتیبانی نمی کنند اما شیائومی از تثبیت کننده عکس الکرونیکی استفاده می کند. فیلمبرداری با وضوح ۴k و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه انجام می شود و دوربین سلفی آن هم ۲۰ مگاپیکسلی است.

می ۹ اس ای دارای پردازنده اسنپدراگون ۷۱۲ ، حافظه داخلی ۱۶/۱۲۸ گیگابایتی و رم ۶ گیگابایتی است که می تواند بسیاری از گوشی های رقیب خود را از میدان به در کند. اما متاسفانه قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه در آن وجود ندارد. در همین حال، اسکنر اثر انگشت در زیر صفحه نمایش واقع شده است که با توجه به قیمت گوشی، شیائومی یک قابلیت مناسب را در اختیار شما قرار داده است.

در نهایت هیچ جک هدفونی را نمی توانید در این دستگاه پیدا کنید و باتری آن هم دارای ظرفیت ۳۰۷۰ میلی آمپر ساعت است که ظرفیت چندان بزرگی نیست. قابلیت شارژ سریع ۱۸ واتی مورد استفاده به شما اجازه می دهد تا ۰ تا ۱۰۰ گوشی خود را در عرض یک ساعت و نیم شارژ کنید.

برای خرید گوشی موبایل شیائومی مدل Mi 9 SE کلیک کنید.