مقایسه گوشی های iPhone 11 Pro Max و Samsung Galaxy A20

امروز قصد داریم به مقایسه دو گوشی هوشمند iPhone 11 Pro Max و Samsung Galaxy A20 بگردازیم. همانطور که می دانید در بازار گوشی های هوشمند رقابت سختی میان تولیدکنندگان وجود دارد . دو برندی که از قدیم رقابت سختی میان آنها بوده شرکت سامسونگ و اپل می باشد. در سال ۲۰۱۹ هر دوی این شرکت ها محصولات متنوعی را به بازار عرضه کردند. برای کمک به کاربرانی که در بین خرید این دو گوشی هوشمند سرگردان مانده اند، ما در این پست می خواهیم به مقایسه دو گوشی هوشمند آیفون ۱۱ پرو مکس و سامسونگ گلکسی ای ۲۰ بپردازیم، تا قابلیت ها، مزایا و معایب هر یک را به خوبی برجسته کنیم.

مقایسه iPhone 11 Pro Max و Samsung Galaxy A20

آیفون ۱۱ پرو مکس نسبت به نسخه قبلی خود کشیده تر و پهن تر طراحی شده اما چیزی که بیشتر توجه شما را به خود جلب می کند وزن آن است که ۱۸ گرم سنگین تر است. این گوشه با توجه به صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی که دارد هنوز یک گوشی بزرگ محسوب می شود و برای استفاده از آن به هر دو دستتان نیاز دارید. iPhone 11 Pro Max یکی از معدود گوشی هایی است که از فولاد ضد زنگ ساخته شده است و نسبت به آلومنیوم استفاده شده در اکثر گوشی های هوشمند (از جمله آیفون ۱۱) ماندگاری بیشتری را ارائه می دهد.

قسمت جلو و پشت گوشی با شیشه مقاوم پوشش داده شده است اما چیزی که در اینجا جدید است بافت مات پشت دستگاه است. طراحی گوشی iPhone 11 Pro Max فوق العاده است و هیچ لکه ناشی از اثر انگشتی را به خود جذب نمی کند. البته اپل اولین شرکتی نیست که از این طراحی استفاده می کند، گوگل سال گذشته همین طراحی را روی گوشی گوگل پیکسل ۳ پیاده سازی کرد.

شما می توانید این دستگاه را در رنگ های خاکستری، نقره‌ای، طلایی و سبز خریداری کنید. اما اگر به پشت گوشی نگاهی بیندازید متوجه ماژول مربعی خواهید شد که سه لنز دوربین برجسته را در خود جای داده است. لنزها به قدری بزرگ هستند که گویی اپل واقعا می خواهد به شما نشان دهد که از آیفون ۱۱ پرو مکس استفاده می کنید و نه آیفون ۱۱ یا آیفون ایکس اس. لنزهای دوربین نسبت به بدنه فلزی برجسته تر هستند، فکر نمی کنم طراحی دوربین بد باشد اما فکر می کنم اپل می توانست عملکرد بهتری را از خود نشان دهد. نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که ماژول های دوربین مقدار گرد و غبار را در اطراف حلقهها جمع می کند بنابراین به تمیز کردن هر چند وقت یکبار نیاز دارد.

بخش دیگری که اپل می توانست بهتر کار کند صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی با حاشیه های نسبتا پهن است پرچه اگر به صورت تکی به گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس نگاه کنید حاشیه ها نازک به نظر می رسند اما وقتی آن را در کنار گوشی هایی مانند Galaxy Note 10 Plus  یا  OnePlus 7 Pro قرار می دهید اختلاف را متوجه خواهید شد. اگر دستگاه را با آیفون ایکس که دو سال پیش معرفی شد مقایسه کنید متوجه می شوید که حاشیه ها هنوز باریک نشده اند در حالی که سامسونگ هر ساله زیبایی بیشتری را به صفحه نمایش خود اضافه می کند. ناچ گوشی فناوری لازم را برای Face ID در اختیار شما قرار می دهد که همچنان بهترین فناوری احراز هویت بیومتریک موجود در گوشی ها است.

 

گوشی اپل آیفون ۱۱ پرو مکس

گوشی گلکسی  A20 سامسونگ

مواد ساخت

فولاد ضد زنگ

پلاستیک و شیشه

ضخامت

۸٫۱ میلیمتر

۷٫۸ میلیمتر

پهنا

۷۷٫۸ میلیمتر

۷۴٫۷ میلیمتر

وزن

۲۲۶ گرم

۱۹۶ گرم

مقاوم در برابر آب

دارای گواهینامه IP68، مقاومت ۳۰ دقیقه ای در عمق ۴ متری

ندارد

مقاومت در برابر لکه های اثر انگشت

دارد

ندارد

ارتفاع

۱۵۸ میلیمتر

۱۵۸٫۴ میلیمتر

رنگ

خاکستری, نقره‌ای, طلایی, سبز (رنگ بندی مات)

مشکی, آبی پررنگ, قرمز, صورتی مایل به نارنجی

برخلاف iPhone 11 Pro Max گوشی Samsung Galaxy A20 از بدنه ای پلاستیکی همراه با شیشه ساخته شده است که می توان از این موضوع نتیجه گرفت که بدنه براق این دستگاه لکه های ناشی از اثر انگشت را به خوبی به خود جذب می کند و محتمل خش خوردگی می باشد. به دلیل استفاده از پلاستیک در ساخت و وزن ۱۶۹ گرمی آن شما می توانید به راحتی با یک دست گوشی A20 سامسونگ را مدیریت کنید.

در قسمت جلو دستگاه شما صفحه نمایش ۶٫۴ اینچی را پیدا خواهید کرد که نسبت به گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس ۱ اینچ کوچکتر می باشد. با چرخاندن دستگه به قسمت پشت دو لنز را مشاهده خواهید کرد که یکی لنز اصلی و دیگری لنز تشخیص عمق است که به یک فلش LED هم مجهز شده اند، در کنار این دوربین ها شما می توانید به سنسور اثر انگشت دسترسی پیدا کنید. در جدول بالا می توانید مقایسه بهتری از گوشی های iPhone 11 Pro Max و Samsung Galaxy A20 داشته باشید.

iPhone 11 Pro Max و Samsung Galaxy A20 از نظر صفحه نمایش

همانطور که در بالا اشاره شد گوشی آیفون ۱۱ پرومکس دارای صفحه نمایش ۶٫۵ اینچی OLED می باشد که گزینه ای بسیار ایده آل برای کاربرانی است که به تماشای فیلم علاقمند هستند. اپل اظهار داشته که در این دستگاه از صفحه نمایش Super Retina XDR استفاده کرده است که باعث شفافیت قابل ملاحظه و تولید رنگ های بسیار دقیق و تولید کیفیت ۲۶۸۸x1242 پیکسل می شود. در مقایسه گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس با نوت ۱۰ پلاس باید گفت که گوشی نوت تمایل به نمایش رنگ های خنک تر دارد در حالی که گوشی آیفون به نمایش گرم تر رنگ ها تمایل دارد.

 

گوشی اپل آیفون ۱۱ پرو مکس

گوشی گلکسی  A20 سامسونگ

نوع صفحه نمایش

OLED

Super AMOLED

نسبت تصویر

۱۹٫۵:۹

۱۹٫۵:۹

ناچ

با ناچ

با ناچ قطره ای

تراکم پیکسل

۴۵۶ ppi

۲۶۸ ppi

محافظ صفحه نمایش

گوریلا گلس ۳

نسبت صفحه نمایش به بدنه

۸۴٫۱۹ %

۸۴٫۷۹ %

اندازه صفحه نمایش

۶٫۵ اینچ

۶٫۴ اینچ

رزولوشن

۱۲۴۲x2688  پیکسل

۷۲۰x1560  پیکسل

صفحه نمایش لمسی

مالتی تاچ، تاچ اسکرین ۳D Touch

مالتی تاچ، تاچ اسکرین خازنی

در مقایسه با گوشی آیفون، دستگاه گلکسی A20 سامسونگ از یک صفحه نمایش ۶٫۴ اینج Super AMOLED استفاده می کند و به ناچ V شکل تجهیز شده است به همین دلیل سامسونگ این صفحه نمایش را Infinity-V می نامد. همانطور که از جدول زیر می توان مشاهده کرد تراکنم تصویر A20 نسبت به گوشی آیفون پایین تر است اما نسبت تصویر هر دو دستگاه یکسان می باشد. بر خلاف گوشی آیفون ۱۱ پرو مکس، A20 از محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس ۳ پشتیبانی می کند. برای مقایسه iPhone 11 Pro Max و Samsung Galaxy A20 جدول بالا را مطالعه کنید.

iPhone 11 Pro Max و Samsung Galaxy A20 از نظر دوربین

 آیفون ۱۱ پرو و آیفون ۱۱ پرو مکس از بهترین دوربین ها استفاده می کنند. در آیفون ۱۱ پرو مکس علاوه بر اینکه یک لنز اضافه قرار داده شده است، قابلیت تطبیق پذیری و بهبودهای عمده ای در پردازش تصویر حاصل شده است. قابلیت HDR و استفاده حالت شب برای عکس برداری در نور کم به شما امکان عکس برداری و فیلم برداری مناسب را می دهد. در پشت دستگاه آیفون شما می توانید ماژول دوربین سه لنزی را مشاهده کنید که هر لنز از ۱۲ مگاپیکسل پشتیبانی می کند. سنسور اصلی واید دارای دیافراگم f/1.8 است. لنزهای تله فوتو با دیافراگم f/2.0 هم وجود دارد که در کنار لنز زاویه گسترده با دیافراگم f/2.4 قرار گرفته است.

لنزهای جدید زاویه گسترده کاملا بی نظیر نیستند اما هنوز هم در بین گوشی های پرچمدار تا حدی خاص هستند. عکس های گرفته شده در طول روز رنگ های بسیار طبیعی دارند و رنگ ها گاهی اوقات تمایل به گرم نشان دادن دارند. جزئیات کاملا بدون عیب و نقص است. در حال حاضر لنزهای تله فوتو در شرایط کم نور جزئیات بیشتری را ارائه می دهند.

 

گوشی اپل آیفون ۱۱ پرو مکس

گوشی گلکسی  A20 سامسونگ

تنظیمات

Exposure compensation, ISO control

Exposure compensation, ISO control

قابلیت های دوربین

قابلیت زوم دیجیتال ۱۰ برابری، قابلیت زوم اپتیکال ۲ برابری، تشخیص چهره، تاچ برای فوکوس، فلش خودکار

زوم دیجیتال، فلش خودکار، تشخیص چهره، تاچ برای فوکوس

رزولوشن عکس

۴۰۰۰x3000 پیکسل

۴۱۲۸x3096  پیکسل

قابلیت های فیلمبرداری

تثبیت کننده عکس اپتیکال

فوکوس خودکار

فوکوس خودکار تشخیص فاز

مدهای عکسبرداری

Continuos Shooting, High Dynamic Range mode (HDR), Burst mode

Continuos Shooting, High Dynamic Range mode (HDR)

دوربین سلفی

۱۲ مگاپیکسلی

۸ مگاپیکسلی

دیافراگم

F2.2

F2.0

تثبیت کننده اپتیکال

فلش

Retina Flash

 –

فیلمبرداری

۳۸۴۰x2160 @ 30 fps, 1920×1080 @ 60 fps

۱۹۲۰x1080 @ 30 fps

برخلاف گوشی iPhone 11 Pro Max گوشی A20 سامسونگ در قسمت پشت خود تنها یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 دارد و دوربین سلفی آن ۸ مگاپیکسلی می باشد در حالی که دستگاه آیفون از دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی برخوردار است. در رابط کاربری دوربین گلکسی آ ۲۰ قابلیت Live Focus برای گرفتن عکس‌های پرتره و Panorama برای گرفتن عکس‌های پانوراما یا ۳۶۰ درجه قرار داده شده است و دوبین اصلی هم از قابلیت HDR پشتیبانی می کند. دوربین اولترا واید به شما کمک می کند تا عکس‌هایی با زاویه دید بیشتر به ثبت برسانید؛ اما جزئیات و کیفیت بالا را نباید از آن انتظار داشته باشید. برای مقایسه بهتر iPhone 11 Pro Max و Samsung Galaxy A20 جدول بالا را مطالعه بفرمایید.

برای مقایسه دو گوشی هوشمند iPhone 11 Pro Max و Samsung Galaxy A20 به صورت جزئی تر از شما دعوت می کنیم به بررسی جدول ارائه شده در زیر بپردازید.

 

گوشی اپل آیفون ۱۱ پرو مکس

گوشی گلکسی  A20 سامسونگ

حافظه داخلی

۶۴ الی ۵۱۲ گیگابایت

۳۲ گیگابایت

دوربین پشت

۱۲MP + 12MP + 12MP

۱۳MP + 5 MP

باتری

۳۹۶۹  میلی آمپر ساعت

۴۰۰۰  میلی آمپر ساعت

صفحه نمایش

۶٫۵”

۶٫۴”

رم

۴ گیگابایت

۳ گیگابایت

پردازنده

Apple A13 Bionic

Samsung Exynos 7 Octa 7884

حسگر انگشت

ندارد

دارد

شارژ سریع

دارد

دارد

سیستم عامل

iOS v13.0

Android v9.0 (Pie)

اندازه سیم کارت

SIM1: Nano SIM2: eSIM

SIM1: Nano SIM2: Nano

شبکه

۲G,3G,4G

۲G,3G,4G

رادیو

ندارد

دارد

جک صوتی

Lightning

۳٫۵ mm

گرافیک

Apple GPU (four-core graphics)

Mali-G71 MP2

قابلیت ارتقاء حافظه

ندارد

حداکثر تا ۵۱۲ گیگابایت