سی پی یو ای ام دی مدل رایزن۷ ۲۷۰۰ ایکس با فرکانس ۳.۷ گیگاهرتز

به نقد و بررسی سی پی یو ای ام دی مدل رایزن۷ ۲۷۰۰ ایکس با فرکانس ۳.۷ گیگاهرتز خوش آمدید. از زمان گسترش استفاده از سیستم های کامپیوتری ما شاهد انواع مختلفی از پردازنده ها بودیم که با قابلیت های مختلف وارد بازار شده اند. پردازنده های اولیه دارای قابلیت های محدودی بودند و توانایی انجام چندین پروسه به طور هم زمان را نداشتند.

با گسترش استفاده از فناوری های ساخت پردازنده های چند هسته ای، سرعت انجام عملیات مختلف در بسیاری از سیستم های کامپیوتری مدرن افزایش یافته است و به سادگی پردازنده ها و یا سی پی یو های زیادی را در حال حاضر می توان در بازار محصولات کامپیوتری پیدا کرد.

پردازنده مرکزی ای ام دی مدل رایزن۷ ۲۷۰۰ ایکس

 سی پی یو ای ام دی مدل رایزن با فرکانس ۳.۷ گیگاهرتز یکی از سی پی یوهای موجود در بازار است که دارای ویژگی های مختص به خود است. این ویژگی ها سی پی یو را برای استفاده در کامپیوترهای خاص و به عنوان پردازنده ی اصلی سیستم مناسب نموده است. سی پی یو ای ام دی، دارای معماری ZEN+ می باشد و حافظه ی کش آن برابر با ۱۶ مگابیت است. این سی پی یو دارای فناوری Turbo core بوده و سرعت پردازش هشت هسته ای در فرکانس ۳٫۷ گیگاهرتز تا ۴٫۳ گیگا هرتز توربو را دارد.

سی پی یو ای ام دی مدل رایزن۷ ۲۷۰۰ ایکس با فرکانس ۳.۷ گیگاهرتز هم چنین دارای تکنولوژی محدوده ی فرکانسی گسترش یافته و یا XFR است. از سوی دیگر استفاده از فناوری senseMI، سی پی یو ای ام دی مدل رایزن ایکس را قادر به افزایش دستور العمل های در حال اجرا توسط پردازنده تا نزدیک به ۴۰ درصد نموده است که منجر به افزایش سرعت سیستم در انجام عملیات پردازشی مختلف می شود.

سی پی یو ای ام دی مدل رایزن۷ ۲۷۰۰ ایکس با فرکانس ۳.۷ گیگاهرتز

سی پی یو ای ام دی مدل رایزن۷ ۲۷۰۰ ایکس یکی از محصولات شرکت AMD در زمینه ی ریزپردازنده ها بوده و با توجه به ویژگی های آن دارای قابلیت های بالایی برای به کار گیری در بسیاری از سیستم ها می باشد. نوع پردازنده ی سی پی یو ای ام دی مدل رایزن گفته شده در این بخش Pinnacle Ridge می باشد. همان طور که گفته شد دارای ۸ هسته و نیز دارای یک سوکت AM4 است. از سوی دیگر با توجه به نام این پردازنده، می توان فهمید که فرکانس مبنای آن برابر با ۳٫۷ گیگاهرتز است.

توان مصرفی این پردازنده ۱۰۵ وات می باشد. البته بسته به شرایط کاری، این توان می تواند متغیر باشد اما برای آگاهی از وضعیت مصرف توان آن، اطلاعات داده شده مفید واقع می شود. سی پی یو ای ام دی مدل رایزن۷ ۲۷۰۰ ایکس با فرکانس ۳.۷ گیگاهرتز از حافظه های DDR 4-2933 پشتیبانی می کند. که یکی از متداول  انواع حافظه در بازار می باشد. در مجموع با توجه به ویژگی های این سی پی یو، می توان گفت که سی پی یو ای ام دی مدل رایزن۷ ۲۷۰۰ ایکس، یکی از گزینه های مناسب برای کاربرانی است که به یک سیستم با عملکرد بالا نیاز دارند.

برای خرید سی پی یو ای ام دی مدل رایزن۷ ۲۷۰۰ ایکس با فرکانس ۳.۷ گیگاهرتز کلیک کنید.