نقد و بررسی پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro M12a

 پرینتر LaserJet Pro M12a کاملا می‌تواند نیاز برخی از کاربارنی که نیاز به یک پرینتر ساده دارند و به دنبال یک پرینتر کوچک، تک کاره و ساده می‌باشند و نمیخواهند پول زیادی را بابت امکانات اضافه پرداخت کنند را برطرف کند زیرا شرکت HP این دستگاه را به عنوان یک پرینتر پایین رده و ساده فقط برای این نوع از گروه مخاطبینش تولید کرده است.

سینی پایین پرینتر ظرفیت ۱۵۰ برگه A4 را دارد و مانند پرینترهای حرفه‌ای از اتصال بی‎‌سیم بهره نمی‌برد، رزولوشن چاپ نیز در این دستگاه ۶۰۰ * ۶۰۰ بوده که در هر دقیقه می‌تواند ۱۹ برگه را به چاپ برساند. به دلیل این که متونی که توسط LaserJet Pro M12a چاپ می‌شوند به صورت مشکی عمیق است از این رو می‌توان اسناد مهم مانند مقالات را به خوبی چاپ رساند.

طراحی چاپگر LaserJet Pro M12a

این دستگاه ابعاد بسیار کوچکی را دارد و به راحتی می‌توان از آن در منزل نیز استفاده کرد و بدون اشغال فضای زیاد می‌توانید آن را بر روی میز کامپیوتر یا هرجای دیگری بگذارید؛ در صورتی که یک محل کار کوچک دارید پرینتر LaserJet Pro M12a کاملا می‌تواند نیاز شما را برطرف کند. در ضمن وزن آن نیز ۵٫۲ کیلوگرم است که می‌توانید آن را بدون هیچ احساس سنگینی خاصی جا به جا کنید و در محل‌های مختلف قرارش دهید. این دستگاه مانند برخی از رقیبان خودش دکمه و صفحه نمایش برای مدیریت ندارد و فقط شامل چند دکمه کوچک برای انجام دادن برخی از عملیات‌های خاص است.

قابلیت‌ و امکانات پرینتر LaserJet Pro M12a

درست است که قیمت این پرینتر بسیار ارزان قیمت‌تر از پرینترهای چندکاره حرفه‌ای می‌باشد ولی درست نیست که فکر کنیم یک پرینتر پایین رده، ارزان قیمت از کیفیت پایینی برخوردار است. شرکت HP در هر سبک و حوزه‌ای که دستگاه‌های پرینتر می‌سازد همیشه به صورت رقابتی عمل می‌کند و هیچ موقع کیفیت را فدای کمیت نمی‌کند؛ قیمت پایین پرینتر LaserJet Pro M12a نیز باعث افت کیفیت آن نشده و برند HP برای این پرینتر از کارتریج HP 79A استفاده کرده است که همین امر باعث می‌شود خروجی تک رنگ این دستگاه از کیفیت خوبی برخوردار باشد.

یکی از فناوری‌ها و ویژگی‌های جالب پرینتر LaserJet Pro M12a، حالت مصرف انرژی آن است و به این صورت عمل می‌کند که اگر شما کاری با پرینتر نداشته باشید به صورت خودکار خاموش می‌شود و بعد از فرستادن اولین دستور به پرینتر به صورت خودکار روشن شده و شروع به کار می‌کند، همین امر باعث می‌شود که هم پرینتر سالم‌تر بماند و هم مصرف برق کمتری را در خانه به عمل بیاورد.

این پرینتر تک کاره در هر دقیقه ۱۸ برگه را می‌تواند چاپ کند و بنا بر پایین رده بودن آن از سرعت خوبی در پرینت کردن بهره برده است؛ رزولوشون چاپ نیز ۶۰۰ * ۶۰۰ بوده که کیفیت قابل قبولی را برای اسناد شما به ارمغان میاورد. متاسفانه در پرینتر M12a از درگاه شبکه استفاده نشده است و شما نمی‌توانید آن را بین کامپیوترهای مختلف به اشتراک بگذارید ولی برای شما یک درگاه USB قرار داده شده است که بتوانید از طریق کامپیوتر به راحتی دستورات پرینت خود را ارسال نمایید. به صورت کلی اگر می‌خواهید یکی از ارزان‌ترین پرینترها که کیفیت خوبی را دارد در خانه‌ یا محل کار کوچک خود داشته باشید پرینتر M12a کاملا مناسب شما است ولی خب نباید از یک پرینتر پایین رده انتظارات زیادی هم داشت.

برای خرید پرینتر لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro M12a کلیک کنید.