نقد و بررسی مادربرد ایسوس مدل PRIME H310M-C

در ادامه شما مروری اجمالی بر مادربرد ایسوس مدل PRIME H310M-C را خواهید خواند. کامپیوترهایی که در بخش های اداری و تجاری استفاده می‌شوند، ممکن است به صورت مداوم روشن باشند و همین امر امنیت سخت افزاری سیستم‌ها را کاهش می‌دهد و بیشتر آن‌ها را دچار اختلالات برقی و یا موارد دیگر می‌کند. داشتن یک مادربورد مانند ASUS PRIME H310M-C که بتواند در برابر این موارد از خود مقاومت بالایی نشان دهد یکی از مهمترین ویژگی‌هایی است که بایستی هر کامپیوتر اداری و تجاری در خود داشته باشد.

به غیر از بحث امنیت و مقاومت بالا در مادربورد، بخش‌های اداری و تجاری نیازمند این هستند که همیشه از سخت افزارهای مقرون به صرفه و قوی استفاده کنند که شرکت ASUS با ساخت این محصول توانسته نیاز این نوع از مخاطبین هدف خود را به خوبی برطرف کند. امکانات مدیریتی بیشتر نسبت به مادربوردهای دیگر و امنیت بالا یکی از ویژگی‌های مهم در این نوع از مادربوردهای شرکت ASUS است.

امنیت مادربرد ASUS PRIME H310M-C

مادربورد Prime H310M-C از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است و امکان استفاده از کامپیوتر به صورت شبانه روزی را به کاربر می‌دهد؛ یکی از ویژگی‌های بسیار جذاب این مادربورد نیز امکانات مدیریت و شخصی سازی آسانی است که شرکت ایسوس در ASUS PRIME H310M-C به کاربر اهدا کرده است که در بخش‌های بعدی این مقاله درباره آن صحبت می‌کنیم. شرکت ASUS به کاربران خود ضمانت‌های طولانی مدت ارائه می‌دهد و کاربران را بابت هرگونه آسیب دیدگی پشتیبانی می‌کند؛ در ضمن PRIME H310M-C توسط سازمان‌های فعال در زمینه امنیت و حفاظت از محیط زیست تاییده شده است.

این مادربورد به کاربران کانکتورهای ۱۰ پینی را ارائه می‌کند که می‌توان از آن‌ها برای اتصال کارت‌های عیب یابی و تسریع در اصلاح خطاهای سیستمی استفاده کرد؛ H310M-C در محیط‌های با دما و رطوبت بالا نیز مقاومت بالایی را نشان می‌دهد و نگرانی پشتیبان سیستم‌ و مدیران را به طور کامل در اینجور از محیط‌ها برطرف می‌کند. مدارچاپی مادربورد ASUS PRIME H310M-C از پوشش محافظتی مخصوص استفاده کرده است و در برابر مشکلاتی مانند رطوبت، خوردگی و تاثیرات مخرب شیمیایی مقاومت دارد.

سیستم مدیریتی مادربرد ایسوس مدل PRIME H310M-C

این مادربورد مخصوص کاربران تجاری و اداری ساخته شده است پس امکاناتی نظیر نمایش دادن تداخلاتی که در ولتاژهای ورودی به وجود می‌آید، ناپایداری‎‌ و افزایش جریان‌های ورودی، ثبت فرآیندهایی که برای تعمیر و نگهداری از مادربورد انجام می‌شود؛ سه مورد از چند ویژگی سیستم مدیریتی این مادربورد به شمار می‌آید. راستی! زمان تغییراتی که در فرکانس‌های سیستم به وجود می‌آید و نمایش دادن نسخه فعلی و بروزرسانی BIOS و ثبت تغییرات ایجاد شده در پردازنده، حافظه اصلی و درایوهای ذخیره سازی را می‌توان جزو دیگر ویژگی‌های این سیستم دانست.

 بایوس حرفه‌ای ASUS PRIME H310M-C

بایوس این مادربورد به صورت حرفه‌ای و اختصاصی مخصوص کاربران تجاری ساخته شده است و این نوع از کاربران می‌توانند تنظیمات BIOS خود را به صورت کاملا شخصی سازی شده در بیاورند.

  • استفاده کردن از لوگوی دلخواه و شخصی در صفحه بارگزاری کامپیوتر
  • ایجاد و یا حذف کردن کامل کد OEM
  • اضافه کردن اطلاعات دلخواه مانند نام برند یا شرکت در BIOS
  • بروزرسانی کردن سیستم مدیریت

همه این موارد چند نوع از تنظیمات شخصی سازی بایوس این مادربورد به حساب می‌آید که کاملا مناسب مکان‌های اداری است.

پورت‌ها و ویژگی‌های اصلی مادربورد

یکی از ویژگی‌های بسیار مهمی که جزو فاکتورهای اصلی انتخاب هر مادربورد به حساب می‌آید تعداد پورت‌هایی است که در آن وجود دارد؛ خوشبختانه مادربورد ASUS PRIME H310M-C پورت‌های بسیار مناسبی را برای کاربران قرار داده است که نیاز آن‌ها را در استفاده از سیستم برآورده کند.

پورت‌های H310M-C به شرح ذیل است:

  • ۴ عدد پورت USB 3.1
  • ۴ عدد پورت SATA III
  • پشتیبانی از پورت M.2
  • کانکتورهای مختلف ویدیویی
  • دو ماژول حافظه جانبی DDR4
  • دارای ۱۶ مسیر ارتباطی برای پشتیبانی از کارت گرافیک‌های جدید

برای خرید مادربرد ایسوس مدل PRIME H310M-C کلیک کنید.