انواع ارز های دیجیتال

لیت کوین توسط چارلی لی فارغ التحصیل MIT و مهندس سابق گوگل ایجاد شده است.

این ارز دیجیتال بر مبنای یک شبکه پرداخت جهانی، منبعی باز است که توسط هیچ یک از مقامات مرکزی کنترل نمی شود.

از بسیاری جهات لیت کوین نیز همانند بیت کوین بوده و به غیر از توسعه دهندگان تعداد روزافزونی از بازرگانان از این ارز استفاده می کنند.

 

_Zcash (ZEC)

یک ارز دیجیتال غیر متمرکز که در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ راه اندازی شد.

به نظر می رسد حریم خصوصی، امنیت از ویژگی های مثبت برای انتخاب، در زمان معاملات می باشد.

این ادعا در باره ی zcash وجود دارد که امنیت و حریم خصوصی آن در همه معاملات حفظ می شود و حتی جزئیات شامل فرستنده، گیرنده و مقدار باقی مانده به صورت پنهان محفوظ خواهد ماند.

در واقع zcash این اجازه را می دهد که محتوا با رمز گذاری و استفاده از روش های رمز نگاری پیشرفته معاملات محافظت شده بمانند.

_Dash

در اصل به نام تاریکوین شناخته می شود و یک نسخه قدیمی تر از بیت کوین می باشد و در شبکه اصلی کلاسیک غیرمتمرکز استفاده می شود که تقریبا معاملات را غیر قابل شناسایی می کنند.

این ارز توسط Evan Duffield ایجاد و توسعه داده شد و می توان با بهره گیری از سی پی یو و یا جی پی یو آن را استخراج کرد.

در ژانویه سال ۲۰۱۴ Dash یک رشد رو به افزایش همراه با موفقیت را تجربه کرده است.

 

_Monero

مونرو یکی دیگر از ارز های امن، خصوصی و غیر قابل شناسایی است که در آوریل ۲۰۱۴ راه اندازی شد و در مدت زمان کوتاهی، علاقه مندان زیادی در میان جامعه به خود جذب کرد.

مونرو با استفاده از تکنیک های خاصی با نام ring signatures حریم خصوصی کاملی را فراهم آورده است که با استفاده از این تکنیک یک گروه از امضاهای رمز نگاری که شامل حداقل یک شرکت کننده واقعی می باشد، ظاهر می شود.

_Cardano (ADA)

چارلز کینسون یکی از بنیان گذاران ارز دیجیتال اتروم در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۷ cardano را راه اندازی کرد.

برای طرفداران این ارز دیجیتال مزایای بسیاری ارائه شده است در واقع گفته شده است ADA قصد دارد برخی از مشکلات را در همه جای دنیا حل کند.

همچنین امیدوار است با مسائل مربوط به پرداخت های بین المللی مقابله کند‌، هرچند این موضوع خوشایند است اما هزینه زیادی در بر دارد.